آرتریت یا به زیان ساده تر، التهاب مفاصل به التهاب دردناک در ناحیه ی مفاصل در بدن انسان گفته می شود و یکی از بزرگترین معضلاتی است که افراد به مرور زمان و با گذشت سن با آن مواجه می شوند! شایع ترین دردهای ناشی از آرتروز در نواحی گوناگونی از بدن از جمله زانو، لگن، ستون فقرات و دست دیده می شود.

درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

آرتروز زانو رایج ترین و شایع ترین نوع آرتروز به شمار می رود؛ و عموما افراد بالای ۴۵ سال را هدف قرار می دهد، با این همه در هر سنی احتمال ابتلا به آرتروز زانو وجود دارد. آرتروز زانو در حقیقت تخریب و فرسایش مزمن غضروف مفصلی اطراف زانو است. این التهاب دردناک سبب تورم و اختلال حرکت مفاصل می شود و معمولا در ناحیه دست، زانو، لگن و ستون مهره ها بیشتر است.

انجام فعالیت‌ های تکراری از جمله بالا و پایین رفتن مداوم از پله‌ ها از جمله علل ابتلای زودرس افراد به آرتروز زانو می باشد. همچنین در ورزش‌ هایی مانند فوتبال، بسکتبال و کوهنوردی که زانو همواره در معرض آسیب بوده و فشار بسیاری به آن وارد می‌شود، احتمال ابتلا به آرتروز زودرس افزایش می‌یابد. توجه داشته باشید عوامل متعددی در ابتلا به آرتروز زانو موثر است! ناهنجار‌ی‌ های مادر زادی، ناهنجاری‌ های ثانویه که شایع‌ ترین آن کمبود ویتامین D است که منجر به نرمی استخوان و انحراف در زانو شده و نیز شکستگی‌ های حواشی مفصل زانو را از جمله این عوامل عنوان کرد.

شدت بیماری آرتروز در افراد مختلف متفاوت است، گاهی شدت بیماری ملایم است و با علائم خفیف یا هیچ علامتی همراه نیست؛ اما در موارد پیشرفته آرتروز زانو، غضروف تا حدی فرسایش می یابد که استخوان ها روی یکدیگر ساییده می شوند و در نتیجه استخوان ها آسیب می بینند و بیمار متحملزانو درد شدید می شود!

درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

اما شاید این سوال برای تان پیش آید که بیماری آرتروز زانو به چه صورت به وجود می آید؟ غضروف مفصلی منافی روی استخوان های مفصل زانو (پشت کشک زانو، پایین استخوان ران و بالای استخوان درشت نی) را می پوشاند؛ این غضروف در زمان بروز آرتروز زانو، خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد! به مرور سخت و سفت می شود! ترک بر می دارد و حین انجام فعالیت یا در اثر ضربه راحت تر از پیش آسیب می بیند و فرسوده می شود! بنابراین چون استخوان ها نمی توانند به سهولت روی غضروف ناهموار حرکت کنند. استخوان تحریک می شود و باعث زانو درد می گردد.

توجه داشته باشید که در این شرایط سر استخوان های درگیر ضخیم می شود و خارهای استخوانی شکل می گیرند. همچنین ممکن است قطعه های کوچکی از غضروف شکسته شده پیرامون ناحیه داخلی زانو شناور باشند. غضروف از توانایی محدودی برای ترمیم خود برخوردار است؛ بنابراین بدن انسان با تشکیل زائده هایی استخوانی، واکنشی جبرانی نشان می دهد که به بزرگ شدن آشکار مفصل می انجامد! بروز نشانه ها همواره با میزان آسیب مفصل مرتبط نیست، توجه داشته باشید گاهی علایم آرتروز زانو بدون هیچ دلیل مشخصی می آیند و می روند و در نتیجه ارزیابی نتیجه بخش بودن درمان را دشوار می سازند!

بد نیست بدانید سه عامل اضافه وزن، سن و آسیب دیدگی مفاصل، مهمترین دلایل بروز آرتروز هستند. دقت داشته باشید براساس جدیدترین مطالعات انجام یافته، با چند راهکار ساده می توان عوارض آتروز را کاهش داد. اولین قدم برای مدیریت آرتروز، کاهش وزن است. وزن طبیعی سبب می شود که مفاصل متحمل فشار کمتری شوند که این به معنی فشار، التهاب و درد کمتر است. برای نمونه، پیاده روی به عنوان یک فعالیت هوازی مفید، نقش بسزایی در کاهش درد آرتروز دارد. پیاده روی علاوه بر اینکه هیچ فشاری روی مفاصل وارد نمی کند، سبب کاهش فشار خون، تقویت قلب و کاهش خطر شکستگی استخوان ها و لگن می شود.

درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

این بیماری دارای چند مرحله می باشد که در مرحله ی نخست آن فرد حالت درد و کوفتگی در مفصل زانو و خستگی زودرس را دارد، که در این مرحله غضروف مفصل در حالت ساییدگی است و در صورت مراجعه زودهنگام فرد احتمال درمان آرتروز در این مرحله وجود دارد.

بیماری آرتروز ناشی از التهاب است؛ قرمزی، تورم، درد و احساس گرما در نقطه ای خاص از بدن، نشانه ی وجود التهاب در آن منطقه است. یکی از مهم ترین مواد غذایی کاهش دهنده التهاب، اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که سبب کاهش میزان دو پروتئین به نام های CRP و interleukin-6 می شوند. میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان از دیگر مواد ضد التهابی هستند که برای افراد مبتلا به آرتروز توصیه می شود؛ روزی ۲ تا سه واحد سبزی و میوه های حاوی آنتی اکسیدان توصیه شده است. هر واحد شامل یک فنجان است.

منبع : کولاک


درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟ | ...

koolakmag.ir › سلامت › پزشکی

۲ ساعت پیش - محمد سیمری ؛ اختصاصی مجله کولاک آرتریت یا به زیان ساده تر، التهاب مفاصل به التهاب دردناک در ناحیه ی مفاصل در بدن انسان گفته می شود و یکی از ...

ویدئوها


17:35

Transcript of "به زودی بیماریها با یک سلول درمان خواهیم شد نه قرص"

TED.com - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶


7:34

زانو درد عصبی و راههای درمان آن - داروخانه تهران

داروخانه تهران

تماشا - ۱۲ آذر ۱۳۹۶


2:02

درمان آرتروز با تغذیه صحیح

VOA Farsi

YouTube - ۱۶ شهریور ۱۳۹۱

نتایج وب

نشانه‌ها و درمان آرتروز زانو - بیتوته

www.beytoote.com/health/malady-remedy/osteoarthritis-symptoms2-treatment.html

درد آرتروز زانو پیشگیری از آرتروز زانو علت آرتروز زانو,علل و درمان آرتروز زانو,راه های مقابله با ... زانو به شناخت نشانه های اولیه، تشخیص دقیق و درمان مناسب بستگی دارد. ... این شرایط زمانی رخ می دهد که از بین رفتن غضروف به اندازه ای شدید است که ... از دیگر مشخصه های استئوآرتریت زانو هستند، اگرچه درباره مورد دوم همچنان بحث وجود دارد.

این علائم نشان می دهد زانو هایتان بیمار است - بیتوته

www.beytoote.com/health/prevention/these3-indicate2-knee.html

علائم آسیب زانو نشانه های بیماری زانو آرتروز زانو علائم بیماری زانو زانو,زانو درد,علت قفل کردن ... و توانبخشی درباره هفت نشانه ای که می گویند زانوی شما بیمار است، توضیح می دهند. ... زیر استخوان کشکک زانو، غضروفی وجود دارد که با زانو مفصل می شود. .... نشانه های آرتروز زمانی بدتر می شوند که ماهیچه هایی که دور مفاصل قرار دارند، به ...

آرتروز زانو - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/آرتروز_زانو

از این بیماری به نام‌های استئوآرتریت و استئوآرتروز نیز یاد می‌کنند. ... ۱ مهمترین نشانه آرتروز زانو; ۲ عوامل زمینه ساز; ۳ علایم و نشانه‌ها; ۴ یافته‌های شایع ... با شروع بیماری آرتروز زانو، غضروف انتهای تحتانی استخوان فمور (ران) و غضروف ... با توجه به اینکه غضروف فاقد عروق خونی است، حرکات طبیعی نقش بسزایی در تغذیه غضروف دارد.

وارد نشده: دانید ‏هایی

درباره آرتروز این 5 نکته را باید بدانید, حتی اگر جوان هستید!

https://www.eghtesadnews.com/.../170766-درباره-آرتروز-این-نکته-را-باید-بدانید-ح...

۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - در این مقاله نکاتی که هر فرد جوانی باید در مورد این بیماری دردناک بداند را گردآوری کرده ایم. ... نشانه دیگر آن تداوم و بدتر شدن درد مفصل است که پس از استراحت یا ... ارتوپد مراجعه نمایید چون احتمال ابتلا به آرتریت زودرس در شما وجود دارد. ... آرتروز زانو معمولا در افراد جوا تر هم دیده می شود حتی در دهه 30 و اواخر دهه 20 سالگی.

وارد نشده: دانید ‏هایی

درد مفاصل نشانه چه بیماری‌های خطرناکی است؟ - باشگاه ...

https://www.yjc.ir › وب‌گردی › وبگردی

۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - شایع ترین مفصلی که آسیب می بیند، مفصل زانو است، اما باسن، مچ پا و مچ دست ... از نقرس چه می دانید؟ ... مسئله نگران کننده مشاهده این بیماری در افراد جوان است. ... اما هر درد طولانی در مفاصل حتما دلیل محکمی دارد که باید توسط پزشک بررسی و ... دکتر متخصص آرتروز ارجاع می دهد تا مطمئن شود که تشخیص درست بوده یا نه.

آرتروز زانو چیست؟ - نمناک

namnak.com/آرتروز-زانو-چیست.p2226

 رتبه: ۴٫۶ - ‏۱۱۱ رأی

آرتروز علایم زیادی دارد ولی 3 علامت آن شایع تر و مشخص تر هستند؛ اولی خشکی پس از استراحت ... شاید دیده باشید که بیماران مبتلا به آرتروز زانو صبح ها که از خواب بیدار می شوند به ... قرار دارند و این ضربات مرتبا آسیب هایی را به آنها به خصوص به غضروف مفصلی وارد می کنند. .... درد در هر جای شکم نشانه چیست و کدامیک خطرناک است؟

وارد نشده: دانید

صدای مفاصل و استخوان ها چه زمانی نشانه بیماری است - ایران ...

www.ion.ir/news/402800/

۱ شهریور ۱۳۹۷ - اما آیا می دانید علت صدا دادن مفاصل چیست؟ ... آرتروز یا ساییدگی شده اند به علت آسیب غضروف، سطح مفصل ناهموار می شود. ... اگر مفصلتان نرم است، دلیل دیگری هم برای صدای آن وجود دارد:وترها و ... درمان این بیماری همان درمان های عمومی درد زانو و تقویت عضلات چهارسر ران است. .... ناگفته هایی از مصباح یزدی و یارانش ion.ir ...

آیا صدا دادن مفاصل هنگام ورزش نشانه بیماری است؟ | برای خیلی ...

www.ghatreh.com/news/.../آیا-صدا-دادن-مفاصل-هنگام-ورزش-نشانه-بیماری-است

۱۹ مهر ۱۳۹۷ - این صداها بسیار دائمی هستند و فرد با هر قدمی که برمی دارد، احساس می ... در اطراف زانو، مفصل لگن و شانه تاندون ها و رباط هایی وجود دارد که وقتی از ... آرتروز زانو شایع ترین دلیل صدا دادن مفاصلِ بزرگ اندام تحتانی، به ... این نوع صدا، بیشتر از زانو شنیده می شود، اما در سایر مفاصل مثل شانه، دست و گردن هم اتفاق می افتد.

جستجوهای مربوط به درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

درد مفصل زانو


فیلم ورزش برای آرتروز زانو


انواع آرتروز زانو


عکس زانو سالم


درمان سنتی آرتروز زانو

سیدارتا موکرجی: به زودی بیماریها با یک سلول درمان خواهیم شد ...

https://www.ted.com/talks/siddhartha_mukherjee_soon_we.../transcript?...

ویدئو برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟▶ 17:35

۲۸ مهر ۱۳۹۴

اما سیدارتا موکرجی پزشک، به آینده ای در پزشکی اشاره می کند که روش درمان ... است، که به ما اجازه می دهد درباره این بیماری به روش متفاوتی نیز فکر کنیم. .... ۵۰ تا ۶۰ درصد مردان ...

تصاویر برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

نتیجه تصویری برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

نتیجه تصویری برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

نتیجه تصویری برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

نتیجه تصویری برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

نتیجه تصویری برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

تصاویر بیشتر برای درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

گزارش تصاویر

نتایج وب

کلینیک ارتوپد ماهان | درمان آب آوردن زانو به روش سنتی قطعی

mahanortho.ir/ارتوپد-زانو/آب-آوردن-زانو

 بازبینی توسط mahanorthoir

روش های درمانی سنتی متعددی برای آب آوردن پیشنهاد می شود که در آنها از روش هایی مثل ... بسیاری افراد درباره علت آب آوردن زانو و نشانه های آن سوال میکنند که پاسخ هر دوی این ... خب مساله اینجاست که علل بروز بیماری آب زانو متفاوت می باشند از این رو باید گفت هم ... همان طور که می دانید آب زانو ممکن است در اثر روماتیسم، آرتروز، ضربه و …

آرتروز چیست؟ علایم، دلایل و درمان آرتروز - راستینه - سایت ...

https://rastineh.com › سلامتی › سلامت عمومی

آرتروز یا Osteoarthritis یکی از انواع شایع ورم مفاصل است, در این مقاله علایم آرتروز, ... علایم آرتروز آرتروز زانو یا ورم مفاصل ... بعد از ابتلا به این بیماری مفاصل شما انعطاف پذیری خود را از دست داده و مانند قبل باز و ... چندین فاکتور وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهند، این عوامل شامل: .... درباره روغن کنجد چه می دانید؟

کم شدن مایع مفصلی داخل زانو - الو دکتر

https://www.alodoctor.com › ارتوپدی

دکتر علی ترکمان، متخصص ارتوپدی، فوق‌ تخصص بیماری های زانو و عضو هیات علمی ... این مایع، لغزنده و لزج است و وقتی روی سطوح مفصلی قرار می ‌گیرد، اصطکاک بین ... البته امروزه آمپول ‌هایی هم تحت‌عنوان ژل های داخل مفصلی در بازار دارویی وجود دارد که همان ... این باور درستی است که می گویند هرچه وزن بالاتر برود احتمال بروز آرتروز.

عوامل تاثیرگذار بر ایجاد آرتروز - مجله پزشکی دکتر سلام

https://www.hidoctor.ir/166300_عوامل-تاثیرگذار-بر-ایجاد-آرتروز.html/

۳ مهر ۱۳۹۵ - آرتروز در مفاصل چگونه پدید می آید این عارضه با چه نشانه هایی در بدن افراد مبتلا ای. ... درباره جراحی زیبایی شکم چه می‌دانید!؟ مطالب پیشنهادی ... مشخصه این بیماری، تخریب پیش رونده غضروف مفصلی است. از این رو دانستن ... باید بدانیم که آرتروز به خصوص در مفاصل، لگن و زانو و بند انگشتان دست با چاقی نسبت دارد.

دلیل زانو درد ناگهانی و شدید - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/news/860488/دلیل-زانو-درد-ناگهانی-و-شدید

۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - همانطور که می دانید زانوهای شما بزرگ ترین مفاصل در بدن هستند که باید هر روز ... این موارد می تواند نشانه مبارزه بدن با عفونت باشد. ... علل بسیار زیادی برای درد زانو وجود دارد و اغلب این علت ها به سن و مقدار تمرین ... کنید، فعالیت هایی که در برگیرنده استفاده بیش از حد از زانو هستند را .... مذاکره درباره برد موشک ها ممنوع!

پیشگیری و بیماریها - پایش

www.payesh8523.ir/fa/health/malady

متخصص ارتوپدی گفت: با بروز بیماری آرتروز سطح صاف و صیقلی مفاصل روند .... میانسالی اغلب همراه با دردهای مختلف است و گاهی این درد ها می تواند نشانه مشکل جدی باشد. ... در مواقعی که به علت آسیب های زانو این مفصل تخریب شده است، دردهای شدیدی در آن ...... دست ها یکی از بخش های بدن هستند که می توانند سرنخ هایی مهم درباره وضعیت ...

طب سوزنی چیست، 40 مزیت طب سوزنی - رادیو کودک

radiokodak.com/article/1333/طب-سوزنی-چیست،-40-مزیت-طب-سوزنی

 رتبه: ۴٫۸ - ‏۲۳ نقد

در طب سوزنی این اعتقاد وجود دارد که باد، سرما و رطوبت باعث انسداد برخی نقاط در مسیر گردش ... بر اساس یک مقاله درباره رماتیسم، اولین مدارک "تشخیص و درمان سازماندهی شده" برای ... همانطور که می‌دانید پلاسبو روشی است که در آن بیمار تحت معالجه واقعی قرار ... مقطعی و کوتاه مدت درد آرتروز زانو، در مقایسه با سایر روش های فیزیکی باشد.

روماتیسم چیست؟ ( معرفی ، علائم ، پیشگیری ، انواع بیماری ) ...

https://doctornim.ir/physical-health/introduction/rheumatoid/

همه چیز درباره روماتیسم ، پیشگیری از روماتیسم ، رفع روماتیسم ، علائم بیماری ... این بیماری همچنین می تواند سایر مفاصل بدن را نیز تحت تاثیر قرار بدهد. ... همچنین بیمار مبتلا به روماتیسم مفصلی به علت وجود درد فعالیت بدنی کمی دارد و همین کاهش ... و لوازم و وسایل دیگر را نشانه هر چیزی، از خجالت تا احساس پیری می‌دانید بهتر است ...

جستجوهای مربوط به درباره آرتروز زانو چه می دانید؟ این بیماری چه نشانه هایی دارد؟

درد مفصل زانو


فیلم ورزش برای آرتروز زانو


انواع آرتروز زانو


عکس زانو سالم


درمان سنتی آرتروز زانو