امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی دو میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان و هر قطعهسکه گرمی ۶۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار ۶۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۱۷ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز قبل ۱۶ دلار کاهش داشته است.

 

 

 

قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۷۶۳ تومان اعلام شده است درحالی که نرخ این ارز در بازار آزاد به ۱۶۸۴۸ تومان رسیده است.

در معاملات رسمی، قیمت درهم امارات نیز ۱۱۴۳ تومان اعلام شده است درحالی که قیمت این ارز در بازار آزاد ۴۰۴۳ تومان است؛ ضمن اینکه پوند انگلیس نیز در مرکز مبادلات ۵۳۳۷  تومان قیمت خورده درحالی که این ارز در بازار آزاد ۱۸ هزار و ۸۷۰ تومان معامله شده است.

 

 

قیمت فعلی دلار در بازار آزاد: ۱۵/۲۵۰ تا ۱۵/۳۰۰ تومان

 

 

 

قیمت خرید دلار توسط بانک ها

شعب ارزی بانک ها امروز دلار را ۱۱ هزار و ۹۰۲ تومان و یورو را ۱۳ هزار و ۴۹۸ تومان از مردم می خرند.

بعد از شتاب ریزش قیمت ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی،بانک مرکزی از بانک ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می کنند. دستور بانک مرکزی به بانک ها بعد از آن صادر شد که صرافی ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک های عامل قیمت دلار  را ۱۱ هزار و ۹۰۲ تومان و ۴ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۴۹۸ تومان و قیمت پوند انگلیس را ۱۵ هزار و ۱۲۴ تومان و ۹ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده اند. نرخ های امروز نسبت به جلسه قبل بیش از ۱۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

 

قیمت ارز مسافرتی

شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۳ هزار و ۸۹۳ تومان اعلام کرده اند.

شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک های عامل آغاز می شود. گفتنی است، تجربه هفته های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۳ هزار و ۸۹۳ تومان می فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان می رسد. نرخ امروز نسبت به روز قبل حدود هزار تومان افزایش داشته است.