بر طبق جدول زمانبندی تحریم های آمریکا علیه ایران، دولت ترامپ قرار است در دومین مرحله بعد از خروج از برجام، روز ۱۳ آبان ماه تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

١٣ آبان ماه زمان سررسید تعلیق تحریم هایی است که عمدتا بخش انرژی و نفت ایران را نشانه گرفته اند، بر مبنای اطلاعیه منتشرشده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، این موارد پس از تاریخ ۱۳ آبان در شمول تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران قرار خواهد گرفت:

♦ فعالیت بندرگاهی، کشتیرانی و صنایع کشتی سازی ایران ازجمله خطوط کشتیرانیجمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی جنوب و شرکت های وابسته

♦ مبادلات نفتی و هر گونه خرید مواد پتروشیمی از ایران، شرکت ملی نفت، نفتیران و شرکت ملی تانکرسازی ایران

♦ هرگونه مبادله مالی بین موسسات مالی بین المللی با بانک مرکزی ایران یا موسسات مالی ایرانی

♦ بخش انرژی

♦ همکاری با ایران در قالب تعهدات خدماتی، بیمه ای و بیمه اتکایی

این درحالی بود که مرحله اول تحریم ها روز ۱۵ مرداد سال جاری بر علیه ایران اجرا شد.

ترامپ: تحریم های بیشتری هم اعمال می شود

دونالد ترامپ که چندی قبل و در ایام برگزاری مجمع عمومی سالانه سازمان ملل ریاست جلسه شورای امنیت را بر عهده داشت در سخنانی در همین خصوص گفته بود:

«از زمان برجام تهاجم‌گری‌ ایران افزایش پیدا کرده و ایران از منابع مالی برجام برای گسترش تروریسم و برنامه هسته‌ای‌اش استفاده کرده است. بعد از خروج آمریکا از برجام تحریم‌های آمریکا علیه ایران در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای‌اش اعمال شده است و این تحریم‌ها به صورت کامل از ۱۳ آبان اجرا خواهد شد و بعد از آن ایالات متحده تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهد کرد.

تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگر تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند و هر کشوری با این سیاست آمریکا جهت مقابله با ایران همراهی نکند، با مجازات گسترده‌ای روبه‌رو می‌شود.»


در طی این مدت دولتمردان مدعی شده اند برای این تحریم ها برنامه هایی خواهند داشت. ایران چندی قبل با استفاده از قراردادی قدیمی موسوم به «پیمان مودت» شکایتی علیه آمریکا به دادگاه لاهه برده بود.

پیمان مودت سال ۱۹۵۵ (۱۳۳۴) بین ایران و آمریکا چیست؟+جزئیات تاریخی و نتیجه شکایت ایران


روحانی: همه اش تبلیغات است

در همین خصوص حسن روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران گفت:

«باید این مشکلات را با آرامش و امید بیشتر حل کنیم. اگر در ذهن کسی این باشد که دولت که می‌گوید کالاهای اساسی را تأمین می‌کنم از کجا معلوم که دقیق بگوید و ۳ ماه الی ۵ ماه بعد چیز دیگری نگوید، اگر این شبهه در ذهن من آمد و اگر دشمنان ما آمدند این شبهه را ایجاد کردند که آقا وضع خیلی بد می‌شود و مشکل می‌شود و یک روز ناجوری به نام ۱۳ آبان پیش روی ما است، حالا من بیایم بگویم که آقا روز ۱۳ آبان هیچ تأثیری نخواهد گذاشت. آمریکا هر کاری خواسته علیه ما انجام داده است نه قبل از ۱۳ آبان قبل از ۱۳ مهر انجام داده و همه کارها را کرده است. چیزی به نام ۱۳ آبانی نیست که مردم را نگران بکند و همه اش تبلیغات است.»


منبع : کولاک

ترامپ: تحریم‌های سخت‌تر از هر زمان دیگری علیه ایران اعمال می ...

https://www.isna.ir/.../ترامپ-تحریم-های-سخت-تر-از-هر-زمان-دیگری-علیه-ایران-اعمال-م...

۴ مهر ۱۳۹۷ - تحریم‌هایی سخت‌تر از هر زمان دیگری تا بتواند با طیفی از رفتارهای ایران مقابله کند. ... رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت با بیان اینکه از 13 آبان تمام تحریم‌های ... با قوت کامل از 13 آبان اجرایی می‌شود گفت: بعد از آن آمریکا تحریم‌های بیشتری را اعمال می‌کند. .... طوفان سیستان؛ یک روز از ۱۲۰ روز ...

تحریم‌های آمریکا بر ایران بار دیگر از ۱۵ مرداد و ۱۳ آبان اعمال ...

https://ir.voanews.com/a/editorial-iran-sanctions-return/4479651.html

۲۱ تیر ۱۳۹۷ - تحریمهای آمریکا علیه ایران، در بخش اتومبیل سازی، تجارت با طلا، و سایر ... بانک مرکزی ایران، از روز چهارم نوامبر (۱۳ آبان) بار دیگر اعمال خواهند شد. برایان هوک مدیر برنامه‌ریزی سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا، تاکید می‌کند که تحریم‌های آمریکا "نه ... در حالی که رژیم ایران میلیونها دلار را در ماجراجوئی های خشونت‌بار در ...

شعاع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران - دنیای اقتصاد

https://donya-e-eqtesad.com/بخش.../3386542-شعاع-تحریم-های-جدید-آمریکا-علیه-ایران

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - سه‌شنبه شب «دونالد ترامپ» چهار روز مانده به مهلت قانونی تعیین‌شده، در کنفرانس خبری ... داده است تا اقدامات لازم برای جلوگیری از تحریم شدن از سوی آمریکا را اعمال کنند. ... چه تحریم‌هایی در ۱۳ آبان‌ماه سال‌جاری به ایران تحمیل خواهد شد؟ ... پس از تاریخ ۱۳ آبان در شمول تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران قرار خواهد گرفت.

تحریم هایی که تا 15 مرداد و 13 آبان 97 بازمیگردد - سلام خبر | ...

khabarfarsi.com/u/54325105

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - تحریم های آمریکا علیه مشتریان نفتی ایران از پنجم نوامبر (14 آبان) بازمی ... کردند تا ماه نوامبر که تحریم ها به اجرا در می آیند، حدود 500 هزار بشکه در روز از .... براساس تصمیم امریکا، تحریم هایی که بعد از برجام برداشته شدند دوباره اعمال خواهند شد . ... دولت را مجبور می کند که برای خالی کردن باد تورم، سوزن واردات کالای ...

بازگشت تحریم‌ها؛ ترامپ فرمان اجرایی علیه ایران را امضا کرد - ...

www.bbc.com/persian/iran-45083124

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه ایران را امضا ... ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بود، مجددا برقرار می‌کند." ... مهمترین بخش تحریم هایی است که امروز همزمان با نودمین روز خروج آمریکا از برجام است از سر گرفته می شود. دور بعدی تحریم ها ۱۳ آبان خواهد بود که با اعمال آن صنایع نفت و گاز و ...

آیا تحریم های آمریکا علیه ایران دارد نرمتر می شود؟ - Sputnik Iran

https://ir.sputniknews.com/world/201810104052524-تحریم-امریکا-ایران/

۵ روز پیش - آیا تحریم های آمریکا علیه ایران دارد نرمتر می شود؟ ... این مقام ها افزودند که برخی کشورها از تحریم هایی که قرار است در 4 نوامبر (13 آبان) علیه ایران اعمال شود، ... واشنگتن فری بیکن روز گذشته نیز خبری مبنی درخواست وزارت خزانه داری ... تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 (از 13 آبان) به مرحله اجرا در می آید.

مخبر - 1397/04/12 - 13 مرداد و 13 آبان؛ روزِ بازگشتِ تحریم

www.mokhbernews.ir/Home/.../6558744/13-مرداد-و-13-آبان؛-روزِ-بازگشتِ-تحریم

۱۲ تیر ۱۳۹۷ - تحریم های بانکی هم 4 نوامبر (13 آبان) مجددا اعمال خواهد شد و ما به ... ... این مسئول آمریکایی تاکید کرد که برای بررسی تحریم ها علیه ایران سفر منطقه ای طی ... در منطقه می شود و از درآمدهای توافق هسته ای در راه ناامنی منطقه استفاده می کند.

دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۱۳ مرداد آغاز می‌شود | ایران | ...

https://www.dw.com/fa-ir/iran/a-44499663

۱۲ تیر ۱۳۹۷ - یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدید علیه ایران در دو بخش، ... آمریکا علیه ایران روز ۴ اوت (۱۳ مرداد) و بخش دوم روز ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به اجرا درخواهد آمد. ... آمریکا به خریداران نفت ایران اعمال فشار می‌کند و بر آن است به صادرات ...

بازگشت تحریم‌های آمریکا؛ دو موج و پیامدهای آنها - رادیو فردا

https://www.radiofarda.com/a/commentary-on-new...against-Iran/29413827.html

۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۹۰ روز بعد از اعلام خروج ایالات متحده آمریکا از «برجام»، نخستین موج بازگشت تحریم‌های این کشور علیه ایران، طبق برنامه ... ۱۳ آبان ماه آینده ایران با موج دوم بازگشت تحریم‌های آمریکا روبه‌رو خواهد شد که به عرصه‌های زیر مربوط می‌شوند: ... ایران در حال حاضر دو میلیون و ۳۰۰ تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کند.

لیست تحریم‌های ایران - ایران آنلاین

www.ion.ir/news/412983/تحریم-ایران

۲ مهر ۱۳۹۷ - سوم تحریم سازمان ملل است که توسط شورای امنیت اعمال می شود. ... در حد 80 در صد روابط تجاری اش وابسته به آمریکاست تحریم اعمال کند بدون تردید کشور کانادا به شدت ... در طول دوره های متفاوت ریاست جمهوری آمریکا، تحریم ها علیه ایران هم دستخوش تغییراتی شده است. .... تحریم هایی که از روز 13 ابان ماه 1397 احیاء می شوند.

جستجوهای مربوط به در روز ۱۳ آبان آمریکا چه تحریم هایی علیه ایران اعمال می کند؟

لیست تحریم های جدید آمریکا علیه ایران 97


تحریم های 13 آبان


لیست تحریم های آمریکا علیه ایران


لیست تحریم های ایران


تحریم های جدید ترامپ علیه ایران


لیست تحریم های آبان ماه


جزئیات تحریمهای جدید علیه ایران


تحریم های آبان ۹۷


پیمایش صفحه

واشنگتن: اولین بسته تحریمی علیه ایران 13 مرداد اجرایی می ...

fa.alalam.ir/.../واشنگتن--اولین-بسته-تحریمی-علیه-ایران-13-مرداد-اجرایی-می‌شود--تحر...

۱۱ تیر ۱۳۹۷ - وزارت خارجه آمریکا از اجرایی شدن اولین بسته تحریمی علیه ایران در چهارم ... علیه ایران 13 مرداد اجرایی می‌شود/ تحریم های نفتی آبان ماه اجرا می شود ... آمریکا که مسئولیت تشدید فشارها را بر ایران بر عهده دارد روز دوشنبه در این ... وی تاکید کرد که ظرفیت بازار جهانی نفت می‌تواند کاهش شدید صادرات نفت ایران را جبران کند.

آمریکا: هر کشوری که از ایران پس از ۱۳ آبان نفت بخرد، تحریم ...

https://www.radiozamaneh.com/401060

۵ تیر ۱۳۹۷ - بر اساس قوانین داخلی آمریکا، تحریم‌های ثانویه علیه کشورهایی اعمال ... خریداران نفت خام از ایران هم انتظار داشتند که ایالات متحده یک بازه زمانی برای کاهش واردات نفتی از تعیین کند. ... با انتشار خبر منع خرید نفت ایران از ۱۳ آبان به بعد، قیمت نفت ... ایران در ماه مه ۲۰۱۸، به طور روزانه میانگین ۲,۴ بشکه در روز نفت خام ...

۱۳ آبان؛ ضرب‌الاجل پایان مذاکره برجام اروپایی؟ - الف

https://www.alef.ir/news/3970430096.html

۳۰ تیر ۱۳۹۷ - فردای ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها برای حفظ برجام، یعنی روز جمعه ۱۵ تیر، ... دو تعهد مشخص اروپایی‌ها به ایران، عبارت است از اعمال «مقرارت مسدود ... هم محسوب می‌شود، قرار است در بازه‌های زمانی مشخص علیه ایران اعمال شود. ... ۲۲ مهر ۱۳۹۷تحریم‌های ثانویه آمریکا برجام را نابود می‌کند ... هتل های مقرون به صرفه مشهد و قشم ...

صادرات نفت ایران با تحریم آمریکا چقدر کاهش می یابد؟ | ...

https://fa.euronews.com › اخبار › جهان

۲۶ تیر ۱۳۹۷ - چین در حال حاضر روزانه ۶۵۰ هزار بشکه از نفت ایران را خریداری می‌کند. ... ۱۰۰ هزار بشکه میعانات گازی از طریق اعمال تخفیف‌های قیمتی به چین، امارات عربی متحده و کره‌جنوبی برقرار بماند. ... دولت ایران به تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران روز دوشنبه گفت که ایران ..... روحانی: نگران ۱۳ آبان نباشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

پیش‌بینی تاثیر بازگشت تحریم‌های آمریکا بر بازار ارز ...

https://fa.euronews.com › اخبار › جهان

۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۹۰ روز پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام اجرای دور تازه تحریم‌های این کشور از روز ۵ ماه اوت (۱۳ مردادماه) علیه اقتصاد ایران آغاز می‌شود. ... اعمال مجدد تحریم‌های مالی علیه ایران در شرایطی آغاز می‌شود که بازار ارز و طلای این کشور در طول ماه های اخیر با شوک‌های ... یورونیوز: این تحلیل بلندمدت چه چشم‌اندازی را تصویر می‌کند؟

روحانی: تحریم های «13 آبان» قبل از مهر اعمال شده است - آپارات

https://www.aparat.com/.../روحانی%3A_تحریم_های_%26laquo%3B13_آبان%26raquo%3...

ویدئو برای در روز ۱۳ آبان آمریکا چه تحریم هایی علیه ایران اعمال می کند؟▶ 0:43

۱۹ ساعت پیش

خبرگزاری جمهوری اسلامی روحانی: تحریم های «13 آبان» قبل از مهر اعمال شده است خبری|سیاست ... امریکا چه تحریم هایی علیه ایران اعمال می کند؟

در روز ۱۳ آبان آمریکا چه تحریم هایی علیه ایران اعمال می کند؟ | ...

koolakmag.ir › اخبار داغ

۲۲ ساعت پیش - در روز 13 آبان ترامپ چه تحریم هایی به ایران تحمیل می کند؟, جزئیات تحریم های آمریکا علیه ایران در 13 آبان, تحریم های 13 آبان علیه ایران چیست؟

در برابر تحریم‌های فراگیر آمریکا، اروپا نمی‌تواند کاری برای ...

fa.rfi.fr/آمریکا/20180624-میزگرد-رادیویی-در-برابرتحریم‌های-فراگیر-آمریکا،-اروپا...

۳ تیر ۱۳۹۷ - چشم‌انداز روز ... با بازگشت تحریم‌های آمریکا، شرکت‌های بزرگ اروپایی بازار ایران را ... تحریم‌ها فراگیر آمریکا، تمامی روزنه‌های تنفسی را برای اقتصاد ایران مسدود می‌کند ... تحریم‌هایی که از ۶ اوت ۲۰۱۸ اجرایی می‌شوند عبارتند از تحریم‌های مربوط به: ... و مالی علیه ایران مجدداً اعمال خواهند شد، هم اینکه به موجب تصمیم آمریکا، هم ...

آنچه ترکیه از آمریکا برای همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی می ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › بین‌الملل

۱ مرداد ۱۳۹۷ - ... ای خود برای همراهی آن ها جهت اعمال تحریم های سنگین علیه ایران است تا از این طریق ... آنچه ترکیه از آمریکا برای همراهی با تحریم های ضد ایرانی می خواهد! ... این روزنامه ترکیه ای عنوان کرد: اگر آمریکا می خواهد ترکیه از تحریم ها علیه ایران حمایت کند، ..... تاریخ شروع تحریمها چقدر جالبه ۴ نوامبر(۱۳ آبان) روز تسخیر سفارت.

تحریم جدید آمریکا - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/tag/تحریم+جدید+آمریکا

عراقچی: سازوکارهای ویژه اروپا تا آبان ماه اجرایی می شود ... و تجاری با ایران تا شروع دور دوم تحریم های آمریکا در ۱۳ آبان، اجرایی خواهد شد. ... سازوکار جدای روسیه و چین برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران ... روز گذشته مقامات آلمان و روسیه بار دیگر آمریکا در صدد اعمال تحریم های جدید در .... چرا رویترز علیه ایران خبرپراکنی می‌کند؟