«آنا برنز» ۵۶ ساله به عنوان اولبن نویسنده اهل کشور ایرلند شمالی موفق شد با رمان «مرد شیری» جایزه معتبر من بوکر سال ۲۰۱۸ را از آن خود کند. به نقل از گاردین، هیئت داوران جایزه ادبی بوکر که امسال با توجه به برگزار نشدن جایزه نوبل ادبیات از اهمیت بالاتری نیز برخوردار بود، به اتفاق آرا رمان «مرد شیری» نوشته «آنا برنز» را شایسته دریافت جایزه ۵۰ هزار پوندی بهترین اثر داستانی معرفی کردند.

این رمان درباره زنی جوان است که از سوی مردی قدرتمند آزار و اذیت می‌شود. داستان رمان «مرد شیری» که سومین کتاب «برنز» محسوب می‌شود، از زاویه دید دختری ۱۸ ساله و بدون نام روایت می‌شود به نام مستعار “خواهر وسطی” که خود توسط یک فرد شبه نظامی که بسیار از او بزرگ‌تر است و «مرد شیری» نام دارد، تعقیب می‌شود.

«کوام آنتونی آپیا» رییس هیات داوران جایزه بوکر ۲۰۱۸، رمان «مرد شیری» را  به طرزی بارونکردنی، اوریجینال و اصیل معرفی کرد و گفت: هیچ یک از ما تاکنون چنین داستانی نخوانده بودیم و صدای متمایز «آنا برنز» در این رمان افکار و فرم‌های متداول را در نثری شگفت‌آور و عمیق به چالش می‌کشد. این رمان داستانی از وحشی‌گری، تجاوز جنسی و مقاومت، با هر از گاهی رگه‌هایی از طنز است.

«برنز» در حالی به عنوان اولین چهره اهل ایرلند شمالی جایزه بوکر سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد که برندگان ایرلندی پیشین چون «جان بنویل»، «آن انرایت» و «رادی دویل» همگی از ایرلند جنوبی بودند. ضمن این‌که امسال برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۲ که «هیلاری منتل» این جایزه را کسب کرد، بوکر به یک نویسنده زن می‌رسد.

«دیزی جانسون» نویسنده‌ ۲۷ ساله بریتانیایی با رمان «همه چیز آن زیر»، «واشنگتن سیاه» نوشته «اسی ادوگیان» از کانادا، «اتاق مارس» یا «اتاق مریخی» نوشته «ریچل کوشنر» از آمریکا، «فراداستان» نوشته ریچارد پاورز از آمریکا و «برداشت طولانی» نوشته «رابین رابرتسون» از بریتانیا دیگر نامزدهای نهایی جایزه من بوکر امسال بودند.

پیش‌تر نیز در بخش بوکر بین‌الملل، ویژه برترین آثار ترجمه‌شده از سراسر جهان به زبان انگلیسی، «اُلگا توکارزوک» به عنوان اولین نویسنده لهستانی برای نگارش رمان «پروازها» موفق به کسب این جایزه شد و جایزه نقدی ۵۰ هزار پوندی بوکر به طور مساوی میان « «اُلگا توکارزوک» نویسنده کتاب و مترجم انگلیسی آن «جنیفر کرافت» تقسیم شد.

جایزه «من بوکر» که اولین‌بار در سال ۱۹۶۹ برگزار شد، ویژه همه آثار نوشته‌شده از سراسر جهان به زبان انگلیسی است که در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشند. این اولین سالی است که آثار منتشرشده در  ایرلند نیز واجد شرایط رقابت در این جایزه ادبی شده‌اند.

این جایزه بیش از ۴۰ سال فقط به نویسندگان کشورهای مشترک‌المنافع، انگلیسی‌ها و ایرلندی‌ها تعلق می‌گرفت، اما از سال ۲۰۱۴ با وضع قوانین متفاوت، تمام آثار نوشته‌شده به زبان انگلیسی‌ حق شرکت در آن را پیدا کرده‌اند. زمانی که تصویب شد نویسندگان آمریکایی هم حق شرکت در این رقابت‌ها را دارند، جنجال‌های زیاد به ‌پا شد و برخی به «آمریکایی» شدن این جایزه اعتراض کردند. «پل بیتی»  و «جورج ساندرز» دو نویسنده آمریکایی هستند که در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ این جایزه را به خود اختصاص دادند.

مصاحبه با «آنا برنز»

بودن در فهرست نامزدهای بوکر چه حسی دارد؟

ابتدا باور نمی‌کردم تا اینکه به خودم یادآوری کردم ماجرا واقعی است. بعد دوستش داشتم.

آیا از تجربه‌های پیشین زندگی در نوشتن کتاب بهره بردید؟

بله. من جایی بزرگ شدم که سرشار از خشونت بود و بی‌اعتمادی و پارانویا. تک‌تک مردم آنجا تلاش می‌کردند به بهترین شکلی که می‌توانند دوام بیاورند و زندگی را ادامه دهند.

چه شد که تصمیم گرفتید شهر و قهرمان داستان‌تان نام نداشته باشند؟

کتاب من با اسم جور درنمی‌آمد. قدرت و اتمسفر آن از دست می‌رفت یا دست‌کم به کتابی کوچک‌تر و متفاوت تبدیل می‌شد. در روزهای ابتدایی چند بار برای گذاشتن اسم روی شخصیت‌ها و مکان‌ها تلاش کردم اما کتاب طاقت آن را نداشت. روایت سنگین و بی‌روح می‌شد و اصلا پیش نمی‌رفت تا اینکه اسم‌ها را از متن بیرون آوردم. گاهی هم خود کتاب اسم‌ها را پس زد.

محبوب‌ترین کتاب برنده جایزه من بوکر از نظر شما کدام است؟

کتابی که جایزه من بوکر از قلم افتاده را برد: «مشکل‌ها» نوشته جیمز گوردن فارل.

کار بعدی‌تان چیست؟

دارم روی کتابی کار می‌کنم که بعد از کتاب دوم شروع کرده بودم. بخش زیاد آن را بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نوشتم و همان زمان احساس کردم دیگر بیشتر از آن نمی‌توانم ادامه بدهم. بعد هدایت شدم به نوشتن داستان‌های دیگر از جمله همین «شیرفروش». حالا هم دوست دارم وقتی بتوانم به همان داستان سوم برگردم و تمامش کنم.

منبع : کولاک


«آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی ...

koolakmag.ir › چهره ها

۳ ساعت پیش - «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری». «آنا برنز» ۵۶ ساله به عنوان اولبن نویسنده اهل کشور ایرلند ...

تصاویر برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

نتیجه تصویری برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

۳ روز قبل

نتیجه تصویری برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

۳ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

۲۳ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

۳ روز قبل

نتیجه تصویری برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

۳ روز قبل

تصاویر بیشتر برای «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری»

گزارش تصاویر

ویدئوها


1:36

آنا برنز برنده جایزه ادبی بوکر

Iran International ایران...

YouTube - ۲ روز پیش


15:00

پخش مستقیم برنامه های تلویزیونی

پخش مستقیم برنامه های تلویزیونی - ۲ روز پیش

نتایج وب

«آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ بیوگرافی ...

mahan8.ir/آنا-برنز-برنده-جایزه-ادبی-بوکر-۲۰۱۸-ک.html

۳ ساعت پیش - «آنا برنز» ۵۶ ساله به عنوان. ... «آنا برنز» برنده جایزه ادبی بوکر ۲۰۱۸ کیست؟ ... بیوگرافی نویسنده کتاب «مرد شیری» اولین بار در مجله کولاک.

جایزه ادبی «من بوکر» ۲۰۱۸ به آنا برنز نویسنده ۵۶ ساله از ...

https://www.radiozamaneh.com/416465

۳ روز پیش - او اولین نویسنده از ایرلند شمالی‌ست که برنده من بوکر می‌شود. این جایزه ۵۰ هزار پوندی برای «مرد شیری» چهارمین رمان آنا برنز به او تعلق گرفته‌ است.

وارد نشده: کیست ‏بیوگرافی

برنده تاریخ‌ساز جایزه ادبی بوکر معرفی شد - ایران آنلاین - ...

https://khabarban.com/21108466/برنده_تاریخ_ساز_جایزه_ادبی_بوکر_معرفی_شد

۳ روز پیش - آنا برنز با رمان «شیرفروش» (Milkman) برنده تاریخ ساز جایزه ادبی بوکر شد. ... سال گذشته جایزه بوکر برای کتاب «لینکلن در باردو» به جرج ساندرز .... ایسنا۱ روز قبل; جایزه بوکر ۲۰۱۸ به «مرد شیری» رسید; « آنا برنز» به عنوان اولبن نویسنده ... از این کتابهایی در حوزه زندگینامه داستانی شهدا و بزرگان نوشته است.

جایزه ادبی من بوکر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/جایزه_ادبی_من_بوکر

جایزهٔ ادبی مَن بوکر، که به نام جایزهٔ بوکر هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جوایز ... کتاب، از کاغذ و چاپ و توزیع گرفته تا ادبیات، اشراف داشته باشد: یک نویسنده، دو ...

وارد نشده: کیست ‏بیوگرافی

نامزدهای جایزه «بوکر» ۲۰۱۸ معرفی شدند | تی نیوز

tnews.ir/بولتن-نیوز/cf0d115642808.html

... شامل یک رمان مصورند به عنوان نامزدهای اولیه جایزه ادبی «من بوکر» در سال ۲۰۱۸ انتخاب شدند. ... «قاپیدن» نوشته «بلیندا بوئر» (بریتانیا)، «مرد شیری» نوشته «آنا برنز» ... «پل بیتی» و «جورج ساندرز» دو نویسنده آمریکایی هستند که در سال‌های اخیر ... نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۱۸ روز ۲۰ سپتامبر اعلام می‌شوند و برنده نهایی نیز روز ...

معرفی نامزدهای جایزه بوکر ۲۰۱۸

khabarban.news/1LELV

از نکات بارز نامزدهای اولیه بوکر ۲۰۱۸ به عنوان مهم‌ترین جایزه ادبی بریتانیا، نامزد شدن ... «قاپیدن» نوشته «بلیندا بوئر» (بریتانیا)، «مرد شیری» نوشته «آنا برنز» ... «پل بیتی» و «جورج ساندرز» دو نویسنده آمریکایی هستند که در سال‌های اخیر موفق ... نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۱۸ روز ۲۰ سپتامبر اعلام می‌شوند و برنده نهایی نیز روز ...

پیترکری من بوکر در حال تجاری شدن است ادبیات کالای ...

lognegar.com/.../پیترکری-من-بوکر-در-حال-تجاری-شدن-است-ادبیات-کالای-تجاری-ن...

مرد شیری نوشته آنا برنز / انتشارات فابر اند فابر ... تغییر قوانین برگزاری جایزه «من بوکر» در سال ۲۰۱۴ با واکنش های متفاوت نویسندگان جهان روبه رو شد و برخی به ...

کتاب همین حضرت داستان ادبیات اجتماعی ادبیات نوجوانانه ...

paydar.xyz/.../کتاب+همین+حضرت+داستان+ادبیات+اجتماعی+ادبیات+نوجوانانه+جوان+مر...

و به همین جهت این کتاب مرجعی شده است برای دانشجویان و علاقمندان به ادبیات داستانی ... دانشگاه اوساکا ژاپن، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، دانشگاه دهلی، ۲۰۰۸، آکادمی هند ۲۰۱۶ داشته است. ..... در رمان چند راز هم مطرح می شود: یکی اینکه ممشاد کیست، شیده کیست، چرا شیده این ..... دوره جایزه گلشیری یا جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات چه اثری برگزیده شد.

مانیتور نیوز (اخبار فارسی)

monitor.shafaqna.com/FA/AL/archive/2018-07-14_5

عشقی که در آسایشگاه روانی،زن و مرد را به هم رساند،با قتل تمام شد/زن4بار و ... چه شیری مقوی​تر است؟ .... مسئول حل مشکل اقتصادی کیست؟ ...... فیلم/ اهدای مدال برنز جام جهانی ۲۰۱۸ به تیم ملی بلژیک ...... تولید کتاب خوب سبب اعتماد مخاطبان به نویسندگان داخلی می‌شود ...... برگزیدگان هشتمین جایزه ادبی پروین اعتصامی معرفی شدند ...

Loading Language Detector model ... done (0.795s) fas pes ...

apache.cp.if.ua/opennlp/models/langdetect/1.8.3/langdetect-183.bin.misclassified.txt

داستان‌های مصور، ابرمتن‌ها و نقاشی‌های غارها هر کدام در زمان خود مرزهای ادبیات را گسترش بیشتری داده‌اند. .... در این رقابت‌ها شرکت کرد و موفق به کسب ۵ مدال (۲ طلا ، ۱ نقره ، ۲ برنز ) شد. ...... او چهار جایزه جونو را در سال ۲۰۰۳ برنده شد و برای شش‌تای دیگر نامزد شد. ..... در صفحات انتهایی کتاب نیز بیوگرافی او به چند زبان به نقل از کاتالوگ ‌ها و ...

never http://akharinkhabar.com/cooking/4397422/غذای ...

akharinkhabar.com/sitemaps/sitemap250.xml

... http://akharinkhabar.com/content/4397955/زندگی-عجیب-مرد-ورامینی-با-32-شتر 1 ..... never http://akharinkhabar.com/book/4398339/نویسنده-کتاب-پرفروش-دونالد-ترامپ:-«او- .... never http://akharinkhabar.com/girly/4398424/مدل-موی-داماد-۲۰۱۸ 1 ...... http://akharinkhabar.com/book/4403219/«بیمار-انگلیسی»-برنده-جایزه-بوکر- ...

زن ریاضیدان ایرانی برنده عالی ترین جایزه ریاضی جهان شد ... - ...

ketab.website/.../زن-ریاضیدان-ایرانی-برنده-عالی-ترین-جایزه-ریاضی-جهان-شد-تصاو...

متن زن ریاضیدان ایرانی برنده عالی ترین جایزه ریاضی جهان شد تصاویر از بین اطلاعات، اخبار و ... شعر و نویسندگان جوان با یک جایزه نقدی ١٠هزار دلاری و نشان برنز مورد تقدیر قرار می دهد. ... جایزه ادبی بوکر منبی تردید معتبرترین جایزه ادبی دنیا بوکر من است؛ که برنده ...... به همین بهانه بیوگرافی این نابغه ایرانی را گردآوری کرده ایم.

جستجوی معرفی 9 رمان مهم ادبیات آفریقا | کتاب

ketab.website/search/معرفی-9-رمان-مهم-ادبیات-آفریقا

متن معرفی 9 رمان مهم ادبیات آفریقا از بین اطلاعات، اخبار و مطالب صدها سایت فارسی ... در رمان چند راز هم مطرح می شود: یکی اینکه ممشاد کیست، شیده کیست، چرا شیده این ..... آنا زگرس از مطرح ترین نویسندگان قرن بیستم ادبیات آلمانی زبان است که در سال های ...... این رمان که برنده ی چندین جایزه از بخش رمان بزرگ سالان جوان شده است، از نگاهِ ...