در ناحیه برموندزی در جنوب لندن، اسکلتی کشف شده متعلق به مردی است که ۵۰۰ سال قبل زندگی می کرده. آنچه این کشف را جالب کرده است چکمه‌های چرمی هستند که مرد پوشیده بوده و آثار آن به خوبی برجای مانده است

چکمه های چرم پانصد ساله کشف شد

اسکلت کشف شده متعلق به مردی است که ۵۰۰ سال قبل زندگی‌ می‌کرده است. با توجه به حالت اسکلت مشخص است که مرد از جلو روی گل و لای رودخانه تیمز افتاده است. آنچه این کشف را جالب کرده است چکمه‌های چرمی هستند که مرد پوشیده بوده و آثار آن به خوبی برجای مانده است.

کشف اسکلت 500 ساله در جنوب لندن
کشف اسکلت 500 ساله در جنوب لندن

اسکلت در ناحیه برموندزی در جنوب لندن پیدا شده است. این اسکلت، در جریان پروژه‌ی بزرگ انتقال فاضلاب و آب باران که اکنون به رودخانه تیمز می‌ریزد، کشف شد. باستان‌شناسان بعد از پیدا شدن استخوان، پروژه را برای بررسی بیشتر اسکلت متوقف کردند. ارزش چرم در دوره‌ی تودور انگلستان به اندازه‌ای زیاد بود که امکان نداشت جسدی را که چکمه یا لباس چرمی پوشیده است به همین راحتی به خاک بسپارند. به همین دلیل،این فرضیه مطرح شده است که مرگ این مرد بخت برگشته تصادفی بوده است و ظاهراً کسی جسد او را پیدا نکرده است.

کشف اسکلت و چکمه های چرمی 500 ساله
کشف اسکلت و چکمه های چرمی 500 ساله

آنطور که در تاریخ آمده است، در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی اطراف رود تیمز جای امنی نبود و این مرد هم احتمالاً یک ماهی‌گیر، ملوان یا زباله‌گرد (mudlark) بوده است. در همین موضوع یکی از اعضای تیم باستان‌شناسی اظهار داشت: «چرم در خاک لندن به خوبی حفظ می‌شود، به ویژه اگر در یک آب‌راه پر از آب یا کنار رودخانه افتاده باشد. در این اسکلت هم عجیب نیست که چطور چکمه‌های چرم در این حد سالم مانده‌اند.»

آنچه درباره‌ی این چکمه‌ها جالب است، شکل و اندازه‌ی آن است. چراکه چکمه‌های بلند در آن دوره غیرمعمول بوده است.

کشف چکمه های چرمی که پانصد سال عمر دارند
کشف چکمه های چرمی که پانصد سال عمر دارند

چکمه‌های چرمی آن دوره عموماً کوتاه بودند و حتی بیشتر شبیه کفش بودند. در آن دوره، پوشیدن چکمه‌های ساق بلند تا اواخر قرن ۱۷ معمول نبود. حتی اگر به نقاشی‌ها و کتاب‌های آن دوره نگاه کنید، تعداد کمی هستند که چکمه پوشیده‌اند.

با توجه به این توضیحات، احتمال می‌دهند که این اسکلت متعلق به یک ماهی‌گیر یا یکی از کارکنان اسکله باشد. این چکمه‌ای نیست که مردم عادی برای زیبایی آن، آن‌را بپوشند، چون خیلی ساده هستند. این چکمه‌ها در اصل معادل چکمه‌های کار یا چکمه‌های باران امروزی هستند.

به جز چکمه‌های چرمی، چند نکته‌ی دیگر هم در این اسکلت وجود دارد که سرنخ‌های بیشتری درباره‌ی هویت او افشا می‌کند. با بررسی اسکلت مشخص شد که او دارای بیماری شدید مفاصل ناحیه لگن بوده که احتمالاً در اثر کار سخت زیاد در طول عمرش به وجود آمده است.

کشف چکمه های چرمی با قدمت 500 سال
کشف چکمه های چرمی با قدمت 500 سال

پیدا کردن دلیل مرگ این مرد کار دشواری است که به راحتی امکان‌پذیر نیست و نمی‌توان دلایلی مثل توطئه یا قتل را هم وارد ماجرا کرد. می‌توان چندین نظریه را مطرح کرد که هیچکدام قطعی نیست. شاید او مست بوده و به زمین افتاده و در اثر ضربه مرده یا در حال کار بوده و در اثر خستگی و مد رودخانه به آب افتاده است؛ ده‌ها نظریه‌ی دیگر می‌توان ارائه کرد که هیچ کس نمی‌داند کدام درست است.

آنچه که مطمئن هستیم فقط این است که چکمه‌هایی که الان می‌پوشیم، دوام چکمه‌های او را ندارد! نظر شما چیست؟

 

منبع : سیمرغ


راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس - سیمرغ

https://seemorgh.com › فرهنگ و هنر › تاریخ و تمدن › تاریخ و تمدن جهان

۷ ساعت پیش - در ناحیه برموندزی در جنوب لندن، اسکلتی کشف شده متعلق به مردی است که ۵۰۰ سال قبل زندگی می کرده. آنچه این کشف را جالب کرده است چکمه‌های چرمی ...

تصاویر برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

نتیجه تصویری برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

نتیجه تصویری برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

نتیجه تصویری برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

نتیجه تصویری برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

نتیجه تصویری برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

تصاویر بیشتر برای راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله! + عکس

گزارش تصاویر

نتایج وب

فیلم و عکس | ازدواج مرد ژاپنی با یک عروسک! - خبرآنلاین

https://www.khabaronline.ir/news/.../فیلم-و-عکس-ازدواج-مرد-ژاپنی-با-یک-عروسک

۲۲ آبان ۱۳۹۷ - یک مرد ژاپنی با ازدواج عجیب و غریبش در رسانه های دنیا خبرساز شد. ... کاندوی ۳۵ ساله چندروز قبل با عروسکی به نام کاتسونه به طور رسمی ازدواج کرد! ... راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد! ... مناسب در تهران · ارزانترین نرخ تورهای داخلی و خارجی،تور کیش از 500هزارتومان/تور استانبول از 1500میلیون تومان!!!

جزییات تکان‌دهنده از سلاخی مادر ۲۳ ساله و دختر یکسال و نیمه ...

https://www.khabaronline.ir/.../جزییات-تکان-دهنده-از-سلاخی-مادر-۲۳-ساله-و-دختر-یک...

۱۹ آبان ۱۳۹۷ - خراسان نوشت: مردی که با بیش از ۸۰ ضربه چاقو، همسر و دختر ۱۸ ماهه اش را به ... تحقیقات مقدماتی و میدانی قاضی «کاظم میرزایی» نشان می داد که مرد ۳۰ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی با همسرش، او را با وارد آوردن بیش از ۸۰ ... راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد! ... برخورد عجیب مدیر مدرسه با دانش آموز غایب/ عکس ...

تجاوز به دختر ۸ ساله بعد از تماشای فیلم غیراخلاقی/ ۵ پسر ...

https://www.khabaronline.ir/.../تجاوز-به-دختر-۸-ساله-بعد-از-تماشای-فیلم-غیراخلاق...

۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - رکنا نوشت: 5 پسر به دختر 8 ساله تعرض جنسی کردند. ... یک دختر 8 ساله توسط یک گروه پنج نفره از پسران بین سنین 9 تا 14 سال مورد تجاوز جنسی قرار گرفت. ... مرد آمریکایی به همراه دوستش به دختر خود تجاوز کرد ... راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد! ... برخورد عجیب مدیر مدرسه با دانش آموز غایب/ عکس ...

سرگذشت غم‌انگیز زن ۴۰ ساله‌ای که تاکنون ۴۴ بچه به دنیا آورده! ...

https://www.khabaronline.ir/.../سرگذشت-غم-انگیز-زن-۴۰-ساله-ای-که-تاکنون-۴۴-بچه...

۲۸ مهر ۱۳۹۷ - زن ۴۰ ساله اوگاندایی است که تا به حال ۴۴ بچه به دنیا آورده است! مریم در روستایی در ... او در ۱۲ سالگی به اجبار نامادری خود با یک مرد ۲۸ ساله ازدواج کرده است. ... +عکس شاید برای بیشتر افراد عجیب باشد، اما به نظر مریم اصلا عجیب نبود، چون قبلا این را دیده بود. پدرش ۴۵ ... راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد!

جزییات جنایت فجیع خانوادگی در شرق تهران؛ پدر سر دختران ...

https://www.khabaronline.ir/.../جزییات-جنایت-فجیع-خانوادگی-در-شرق-تهران-پدر-سر...

۲۶ مهر ۱۳۹۷ - وی درباره جزییات این قتل خانوادگی ادامه داد: شب گذشته حوالی ساعت ۲۲ مردی ۴۷ ساله که نزدیک به چهار سال ... دو دختر ۱۹ ساله و ۱۷ ساله بود و در شب حادثه پدر و مادر همسرش برای دیدن نوه‌هایشان در منزل آنها بودند. ... عکس یادگاری حسن چپقی که ۶۵ سال پیش زوج جوان را کشته بود، ... راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد!

بی حیایی مردانه با دختران و زنانی که کار می کنند! / گزارش ...

https://www.rokna.net/.../405779-تجاوز-به-دختران-زنانی-که-کار-می-کنند-گزارشی-...

۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - از زمان آغاز درگیری‌ها در سال 2013، سربازان نظامی سودان جنوبی همواره به استفاده از ... کرده که از زمان آغاز جنگ در سال 2013 میلادی تاکنون، نزدیک به دو میلیون و 500 هزار ... را لرزاند · همسایه ها راز تلخ تازه عروس و داماد را برملا کردند / دختر 20 ساله چه نقشی داشت ! ... حکم عجیب قاضی برای عقیم شدن مرد شیطان صفت! + عکس.

ویدئوی این دختر 12 ساله زیبا طوفان بپا کرد + تصاویر - ...

www.shahrekhabar.com/social/153567990047052

۹ شهریور ۱۳۹۷ - +تصاویر · راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد! ... ویدئوی دختر 12 ساله آمریکایی که در حیاط پشت منزلشان دست به خودکشی زده است طوفانی در ... اقدام شرم آور مردی با آرایش زنانه در سرویس بهداشتی بانوان + عکس .... زن بوشهری اعتراف کرد; ۲۳:۳۶ دستگیری متهمان با بار 500 میلیونی توسط ماموران پلیس آبادانی ...

مرد نابغه ای با 500 عاشق! (+عکس) - عصرایران

www.asriran.com › عصرایران دو › خواندنی ها و دیدنی ها

مرد نابغه ای با 500 عاشق! (+عکس). روزگارنو: فروید را در زمره بزرگترین نقاشان قرن ... او می گوید این نقاش شهیر، بیشتر مردی فریبکار بود تا دارای مغناطیس عجیب. ... ۱۹۴۸ به بریتانیا بازگشت و در مدرسه هنر اسلید به مدت ۱۰ سال مشغول به تدریس شد. ..... 7 کراس‌بک به بازار ایران (+قیمت) راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد!

آمریکا در صدر آمار مرگ کودکان بر اثر تیراندازی - برترین ها | ...

https://khabarfarsi.com/u/63813134

تحقیقات نشریه پزشکی نیوانگلد نشان می دهد که در سال 2016، مرگ کودکان و .... راز عجیب چکمه های چرمی مرد 500 ساله! + عکس. در این اسکلت وجود دارد که سرنخ های ...

عجیب | مجله گرشگری و توریستی الی گشت

https://www.eligasht.com/Blog/tag/عجیب/

عجیب ، درباره عجایب جهان، شگفتی های جهان را در کجا ببینیم، برای دیدن عجایب دنیا به ... کشف مرد چکمه پوش در لندن چندی پیش جسد مردی 500 ساله در لندن کشف شده که توجه ... اما چیزی که توجه همه را به خود جلب کرده است یک جفت چکمه چرمی است که هنوز هم در .... اسرار آمیزترین عکس ها آیا شما یک شکارچی ارواح یا یک نظریه پرداز توطئه و یا ...

وزیر کشاورزی چرا استیضاح می شود؟ | تی نیوز

https://tnews.ir/news/ff35124129166.html

۶ ساعت پیش - گرانی سرسام آور کالای اساسی و مواد غذایی مردم با وجود یارانه سنگین وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید، طاقت نمایندگان مردم را طاق کرد.

بطحایی: سیستم گرمایشی استاندارد تا 2 سال دیگر در تمام ...

https://tnews.ir/news/039c124129828.html

۶ ساعت پیش - وزیر آموزش و پرورش گفت: ظرف دو سال آینده تمام وسایل گرمایشی غیر استاندارد در سطح استان جمع آوری می شود. ... راز عجیب چکمه های چرمی مرد 500 ساله!

راز مخوف شکم برآمده پسر ۹ ساله چیست؟! + عکس باورنکردنی - ...

https://khabarban.com/.../راز_مخوف_شکم_برآمده_پسر_۹_ساله_چیست_عکس_باورنک...

۲۶ مهر ۱۳۹۷ - رقیه از ازدواج یک ساعته مردان عرب می گوید / یک ساعت هنگام استراحت ظهر زن .... رکنا۲ روز قبل; راز عجیب چکمه‌های چرمی پانصد ساله کشف شد+عکس ...

تعرض راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز دختر ماهشهری

monitor.shafaqna.com/FA/AL/698327

مردی که قصد تجاوز به دانش آموز ماهشهری را داشت بازداشت شد ... تقابل مربیان بزرگ آسیا/ لیپی، اریکسون و کی روش+ عکس .... راز عجیب چکمه‌های چرمی مرد 500 ساله!

عجیب و غریب ترین قوانین در کشور آلمان - نمناک

namnak.com/قوانین-عجیب-در-کشور-آلمان.p43287

 رتبه: ۴٫۲ - ‏۲۵ رأی

قوانین آلمان و عجیب ترین قوانین دنیا و عجیب ترین قوانین کشورها و قوانین خنده دار ... طبق قانون جزایی آلمان، عدم کمک رسانی و سر باز زدن از آن می تواند تا یک سال ... در ایالت مکلن بورگ فورپومن تا 500 هزار یورو برای متخلفان جریمه در نظر گرفته شده است. ... موتورسواری در کلاس A، A1، A2 و AM همه باید از لباس محافظ چرمی استفاده کنند.

عجیب‌ترین مومیایی‌های تاریخ باستان‌شناسی جهان!! - بیتوته

www.beytoote.com/art/negah-gozashte/archaeological2-history-world.html

مومیایی‌های طبیعی مومیایی‌,عجیب‌ترین مومیایی‌های تاریخ,مردان نمکی ایران,مرد ... شاید به همین سبب باشد که باستان‌شناسان از طریق مومیایی‌های طبیعی به رمز و راز‌های بسیاری از ... آزمایش روی مردان شماره 3 و 4 نیز نشان داد آنها حدود 500 سال پیش از مردان شماره 1 و 2 ... جالب آن است که در کنار اوتزی 5300 ساله، یک تبر مسی نیز پیدا شده است.

کتاب گستره اسطوره به چاپ چهارم رسید - خبرگزاری مهر | اخبار ...

https://www.mehrnews.com/news/4355860/کتاب-گستره-اسطوره-به-چاپ-چهارم-رسید

۲ مرداد ۱۳۹۷ - ... مورد اسطوره به همت انتشارات هرمس در زمستان سال گذشته به چاپ چهارم رسید. ... در زمستان سال گذشته در 375 صفحه و با شمارگان 500 نسخه به چاپ چهارم ...

نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی

www.kianavahdati.com/forum.aspx?id=-2147483646&showall=yes

۱۳ مهر ۱۳۸۷ - می تونین حدس بزنین یک پرستو برای تغذیه جوجه هاش در مدت یک سال چند تا حشره ..... در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه ، قدرت زن ..... مثلا اگر یک تاجر باشی بازار عجیب و جدیدی برای محصولاتت به وجود اومده. .... یکی از رازهای جوانی این است که زود به رختخواب بروید و بیشتر از 8 ساعت نخوابید.