مروری مفصل داریم بر این شیوه و تأثیرات خوب و بد آن روی سلامت.
آب میوه را نباید جایگزین وعده غذایی کرد زیرا از نظر تغذیه ای متعادل نبوده و حاوی چربی یا پروتئین کافی نیست.

گرفتن آب میوهها فرآیندی است که عصاره میوه ها و سبزی ها را بیرون می کشد و این کار معمولاً باعث می شود بیشتر مواد جامد آن که شامل هسته ها و پالپ می باشد از این عصاره جدا شود. مایع حاصل حاوی بیشتر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست که به طور طبیعی در خود میوه یا سبزی موجود هستند.

شیوه های آب گیری

شیوه های مختلفی برای آب گیری وجود دارد، از فشردن میوه در دست گرفته تا استفاده از دستگاه های آب میوهگیری.به طور معمول دو نوع دستگاه آب میوه گیری وجود دارد:

. آب میوه گیری های مرکز گریز: این آب میوه گیری ها میوه و سبزی را خرد کرده و با عملکرد چرخشی سریع، آن ها را به پالپ تبدیل می کنند.

. آب میوه گیری های فشاری سرد: به این انواع، خرد کن میوه هم می گویند، این دستگاه ها میوه ها و سبزی ها را بسیار آهسته تر له می کنند تا بیشترین عصاره ممکن را از آن بگیرند.

آب میوه گیری های فشاری سرد، گرمایی تولید نمی کنند بنابراین موجب از بین رفتن آنزیم های مفید و مواد مغذی نمی شوند اما این اتفاق در آب میوه گیری ها گریزنده از مرکز می افتد.

هدف از گرفتن آب میوه ها و سبزی ها

معمولاً دو هدف وجود دارد:
• برای پاکسازی یا سم زدایی: در این هدف، غذای جامد حذف شده و تنها آب میوه و سبزی مورد استفاده است تا بدن از سموم پاکسازی شود. این شیوه های سم زدایی ممکن است سه روز یا چند هفته طول بکشند.

• برای تکمیل رژیم غذایی عادی: آب میوه تازه را می توان به عنوان مکملی در دسترس در رژیم غذایی روزانه گنجاند، با این کار می توانید دریافت مواد مغذی میوه ها و سبزی ها را که احتمالاً جور دیگری به بدنتان نمی رسد، افزایش دهید.

یکی از اهداف نوشیدن آبمیوه سم زدایی بدن است

مصرف آب میوه راهی است ساده برای دریافت مغذی فراوان

بسیاری از افراد مواد مغذی مورد نیازشان را به تنهایی از تغذیه ای که دارند دریافت نمی کنند. میزان مواد مغذی در غذاهایی که می خوریم بسیار کمتر از آنی است که باید باشد. دلیلش هم متدهای فرآوری و فاصله زمانی طولانی بین تولید تا فروش می باشد. محیط آلوده و میزان بالای استرس هم می تواند نیاز ما به مواد مغذی خاص را افزایش دهد. میوه ها و سبزی ها سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی هستند که می توانند از بروز بیماری ها جلوگیری کنند.

ریسک آلزایمر نیز با مصرف آب میوهها و سبزی ها پایین می آید. دلیلش هم میزان بالای پلی فنول ها در آب میوه است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در غذاهای گیاهی یافته شده و از سلول های مغزی محافظت می کنند

اگر مصرف مقدار میوه و سبزی توصیه شده برای شما سخت است و نمی توانید در رژیم غذایی روزانه تان این میزان را بگنجانید، آب میوه می تواند راهی مناسب و راحت برای افزایش دریافت ویتامین های تان باشد. تحقیقی نشان داد ترکیب آب میوهها و سبزیجات و مصرف آن ها به عنوان مکمل طی ۱۴ هفته، میزان بتاکاروتن، ویتامین ث، ویتامین ای ، سلنیوم و اسید فولیک را در افراد مورد آزمایش افزایش داده بود. همچنین نوشیدن آب میوه تهیه شده از میوه ها و سبزی های تازه یا پودر کنستانتره مخلوط، باعث افزایش اسیدفولیک، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن، ویتامین ث و ویتامین ای می شود.

میوه کامل، محافظی در برابر بیماری هاست اما مطالعات در مورد آب میوه چیز دیگری می گوید!
شواهد زیادی وجود دارد که مصرف میوه های کامل را به کاهش ریسک بیماری ها مربوط می داند اما شواهدی که همین رابطه را بین آب میوه و کاهش خطر بیماری ها نشان دهد، وجود ندارد. فواید میوه و سبزی برای سلامتی می تواند بیشتر به خاطر آنتی اکسیدان ها باشد تا فیبر، و اگر چنین چیزی درست باشد، پس آب میوه نیز می تواند فوایدی مشابه میوه کامل داشته باشد. اما شواهد ضعیفی وجود دارند که نشان می دهند آب میوه ها و سبزی ها می توانند به مقابله با سرطان کمک نمایند. اطلاعات انسانی در این مورد کم بوده و سایر یافته ها نیز ثبات چندانی ندارند.

یافته های دیگر هم می گویند که مثلاً آب میوه ها می توانند ریسک بیماری های قلبی را کاهش دهند. آب سیب و آب انار نیز در کاهش فشارخون و میزان کلسترول مؤثرند.
ضمناً مصرف آب میوه و سبزی به صورت مایع یا کنستانتره مخلوط می تواند میزان هموسیستئین و نشانگرهای استرس اکسیداتیو را کاهش دهند، هر دو عامل در تقویت سلامت قلب مؤثرند.

ریسک آلزایمر نیز با مصرف آب میوه ها و سبزی ها پایین می آید. دلیلش هم میزان بالای پلی فنول ها در آب میوه است. پلی فنول ها آنتی اکسیدان هایی هستند که در غذاهای گیاهی یافته شده و از سلول های مغزی محافظت می کنند.

طرفداران آب میوه اغلب ادعا می کنند نوشیدن آب میوه بهتر از خوردن خود آن است. آن ها ادعایشان را با این نکته ثابت می کنند که با حذف فیبر، مواد مغذی راحت تر جذب بدن می شوند. با این حال این ادعا پشتوانه علمی ندارد. در واقع ما به فیبر میوه ها و سبزی ها نیاز داریم تا از تمام فواید آن ها بهره مند شویم. مثلاً آنتی اکسیدان های مهمی که به طور طبیعی در فیبرهای گیاهی موجودند، در فرآیند آب گیری از دست می روند. بیشتر از ۹۰ درصد فیبر حین فرآیند آب گیری از بین می رود. برخی از فیبرهای محلول باقی می مانند اما اکثر فیبرهای نامحلول از بین می روند.

ضمناً مطالعات نشان داده افزایش مصرف فیبر محلول می تواند میزان قند خون و کلسترول را بالا ببرد. همچنین معلوم شده فرایند مخلوط کردن بهتر است زیرا در این تکنیک فیبرهای بیشتری باقی می مانند.

آیا باید به آب میوه های مان فیبر اضافه کنیم؟

میزان فیبر موجود در آب میوه، بستگی دارد به نوع میوه ای که استفاده می کنیم، اما افزودن پالپ به سایر غذاها یا نوشیدنی ها برای افزایش مصرف فیبر توصیه می شود. هر چند این توصیه نشان دهنده این است که مصرف فیبر بهتر از دور ریختن آن است اما شواهد هم نشان می دهد افزودن فیبر به آب میوه باعث نمی شود از فواید مشابه مصرف خودِ میوه و سبزی به طور کامل بهره مند شویم.

مصرف آب میوه با هدف کاهش وزن، ایده خوبی نیست

آنتی اکسیدان های مهمی که به طور طبیعی در فیبرهای گیاهی موجودند، در فرآیند آب گیری از دست می روند. بیشتر از ۹۰ درصد فیبر حین فرآیند آب گیری از بین می رود.

بیشتر رژیم های لاغری شامل محدودیت های سفت و سخت در مورد مصرف کالری هستند، که به طور کلی در درازمدت قابلیت تداوم ندارند و می توانند موجب کاهش میزان کالری سوزی شوند.
آب میوه را نباید جایگزین وعده غذایی کرد زیرا از نظر تغذیه ای متعادل نبوده و حاوی چربی یا پروتئین کافی نیست. افزودن پروتئین و چربی به آب میوه می تواند ایده خوبی باشد.

پاکسازی گوارش با آب میوه ممکن است مضر باشد

شواهد علمی وجود ندارد که نشان دهد پاکسازی گوارش با آب میوه، برای سم زدایی بدن لازم است. این شیوه ممکن است برای افرادی که مشکلات کلیوی دارند یا داروهای خاصی مصرف می کنند مضر باشد.
آب میوه، حاوی قند فراوانی است و در مقایسه با آب سبزیجات، قند و کالری بسیار بیشتری دارد./

بیتوته و کولاک


بالاخره آب میوه یا خود میوه؛ کدام بهتر است؟! - افکارنیوز

https://www.afkarnews.com/بخش.../504438-بالاخره-آب-میوه-یا-خود-میوه-کدام-بهتر-اس...

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - گرفتن آب میوه ها فرآیندی است که عصاره میوه ها و سبزی ها را بیرون می کشد و این ... موجب از بین رفتن آنزیم های مفید و مواد مغذی نمی شوند اما این اتفاق در آب میوه گیری ها گریزنده از مرکز می افتد. ... طرفداران آب میوه اغلب ادعا می کنند نوشیدن آب میوه بهتر از خوردن خود آن است. ... آیا باید به آب میوه هایمان فیبر اضافه کنیم؟

آیا میوه با آبمیوه تفاوتی از لحاظ ارزش غذایی دارد؟ - مجله ...

https://www.hidoctor.ir/19109_آیا-میوه-با-آبمیوه-تفاوتی-از-لحاظ-ارزش-غ.html/

۱ فروردین ۱۳۹۳ - میوه ها و آبمیوه ها از سری مواد غذایی پرطرفداری هستند که ارزش غذایی بالایی نیز دارند. ... کارشناسان تغذیه بر این عقیده اند که خوردن خود ِ میوه بهتر از آبمیوه است. ... اسید اسکوربیک یا ویتامین c یک آنتی اکسیدان طبیعی است که در میوه ها و ... هایی که از خوردن میوه سر باز می زنند، می تواند بسیار مفید باشد در حالی که با ...

توصیه‌های مفید در مورد آب میوه - عصرایران

www.asriran.com › صفحه نخست › سلامت

بهتر است آب میوه ها و سبزی ها قبل از غذا استفاده شود. ... شیر موز و یا آب سیب و هویج همراه با مقداری زنجبیل نوشیدنی های مناسبی هستند چون انرژی ... از وعده های غذایی خود آبمیوه بنوشید، بهتر است از انبه، آناناس و پرتقال استفاده کنید، ..... این نکات طلایی فروش را از دست ندهید آیا استفاده از ربات تلگرام، امنیت اطلاعات ما را تهدید نمی کند؟

بهترین زمان مصرف آب میوه ها - تغذیه - سلامت نیوز

www.salamatnews.com › تغذیه

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - اگر می‌خواهید به کودک‌تان آب‌میوه بدهید، بهتر است از آب‌میوه‌های صددرصد ... بهتر است برای شروع از موز و گلابی و یا سیب تراشیده شده استفاده کنید. ... خربزه و فیبر مورد نیاز بدن خود را از طریق خوردن سیب، موز، هویج، گیلاس، خرما، ... خواصی که با گرفتن آب میوه‌ از بین می‌رود · آیا مصرف آبمیوه ها در ابتلا به دیابت نقش دارد؟

تصاویر برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

نتیجه تصویری برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

۷ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

نتیجه تصویری برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

نتیجه تصویری برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

نتیجه تصویری برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

تصاویر بیشتر برای آیا خوردن آب میوه مفید است؟آب میوه بهتر است یا خود میوه؟

گزارش تصاویر

نتایج وب

بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه تازه - همشهری آنلاین

hamshahrionline.ir/details/134673

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - بهترین زمان برای نوشیدن آب میوه، زمانی است که معده شما خالی است که تقریبا ... کرده و از خواص مفید آن بهره می‌برد و در مقابل مضرات هر آب میوه ناسالمی را که می‌نوشید نیز بدون اتلاف وقت، جذب خود خواهد کرد، پس سعی کنید آگاهانه انتخاب کنید. ممکن است فکر کنید خوردن مرکبات و یا آب آن‌ها هنگام صبح با معده خالی به خاطر ...

میوه هایی که هرگز نباید با هم خورده شوند - اقتصاد نیوز

https://www.eghtesadnews.com/.../163810-میوه-هایی-که-هرگز-نباید-با-هم-خورده-شوند

۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ترکیب برخی میوه ها با یکدیگر نه تنها ممکن است سودی به همراه نداشته باشد، بلکه ... با این وجود، ترکیب دو میوه یا مصرف آنها به صورت همزمان گاهی مواقع چندان ایده خوبی نیست. ... آب هویج و پرتقال به صورت روزانه مصرف می شوند، اما باید به این نکته اشاره داشت .... کدپستی خود را وارد نمایید تا از قیمت خانه خود مطلع شوید.

آشنایی با 10 میوه معجزه گر! - شفاف

www.shafaf.ir/fa/news/78867/آشنایی-با-10-میوه-معجزه-گر

بهتر است سیب را با پوست بخورید اما سعی کنید دانه های سیب را نخورید. ... زیاد به افراد دیابتی کمک می کند تا قند خون خود را تنظیم کنند همچنین سیب از افزایش یا .... بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن را هم تاکید می‌کنند.

میوه یا آبمیوه؟ سوال اینست! - لیدیز - مجله الکترونیکی بانوان ...

ladieez.com › تغذیه سالم

۹ بهمن ۱۳۹۱ - بهتر است بدانید آبمیوه ای مانند آب انگور از شیر پرچرب هم پر کالری تر است. ... زیادی دارد اما خوردن آب پرتقال به اندازه خوردن خود پرتقال مفید نیست.

خواص چند آبمیوه فوق العاده برای بدن | آب میوه | خواص آب میوه | ...

www.akairan.com/health/vegetable-health/abmiveh2.html

خواص آب میوه های طبیعی و خواص انواع آب میوه ها و خواص آب میوه آناناس و خواص آب میوه طبیعی و ... آبمیوه‌های مختلف از نظر خاصیت چه تفاوتی با هم دارند یا بهتر است بگوییم چه ... است بنابراین دیابت ی‌ها نیز می‌توانند برای رفع عطش خود از آب این میوه بدون هیچ ... پرتقال یکی از منابع عالی ویتامین C است بنابراین خوردن آب آن نیز می‌تواند ...

همه نکاتی که باید درباره آبمیوه‌ها بدانید - ایسنا

https://www.isna.ir/news/95090201297/همه-نکاتی-که-باید-درباره-آبمیوه-ها-بدانید

۲ آذر ۱۳۹۵ - اما نکتار ترکیبی است از آب میوه به همراه آب، اسیدهای خوراکی، طعم‌دهنده‌ها وافزودنی‌های دیگر. ... اگر بخواهید بهتر تصور کنید، کنسانتره را ماده‌ای مثل رب در نظر بگیرید. ... نوشیدنی یا شربت‌های میوه مثل شربت پرتقال یا شربت آناناس محصول دیگری از کارخانه‌های ... بیشتر ما خوردن آبمیوه را به خوردن میوه ترجیح می‌دهیم.

وارد نشده: مفید

چه میوه هایی باید بخوریم و میوه هایی که بهتر است نخوریم - ...

blog.bamilo.com › سبک زندگی › تغذیه سالم

۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - بهترین دلیل برای خوردن آناناس وجود آنزیمی به نام بروملاین است که تنها در آناناس یافت میشود. ... حتی میتوانید تکه هایی از این میوه ی خوشمزه را به آب میوه های خود اضافه کنید. ... سلامتی بسیار مفید بوده و جزء میوه هایی باید بخوریم به شمار میروند. ... برای استفاده از این میوه ها میتوانید آن ها را در سالاد خود بریزید یا به ...

۱۰ میوه‌ای که برای دیابتی‌ها مفید است | چطور

https://www.chetor.com › ... › رژیم و تغذیه › ۱۰ میوه‌ای که برای دیابتی‌ها مفید است

 رتبه: ۹۷% - ‏۵۰۴ نقد

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ... بالایی دارند. در ادامه ده میوه مفید برای کنترل سطح قند خون افراد دیابتی معرفی خواهد شد. ... ۳۰ تا ۵۰ است. میزان توصیه شده برای مصرف: روزانه یک سیب کوچک یا متوسط. ... کمک می‌کند. برای بهره‌مندی بیشتر از فواید این میوه برای دیابت، بهتر است به‌جای آب‌میوه، خود آن را مصرف کنید. ... آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میوه های لاغر کننده؛ ۱۲ میوه‌ای که باید در رژیم لاغری خود جای ...

https://www.chetor.com/43441-میوه-های-لاغر-کننده/

 رتبه: ۹۲% - ‏۵۳۱ نقد

تصور اغلب مردم این است که همه‌ی میوه‌ها یک اندازه مفید هستند. ... میوه های لاغر کننده؛ ۱۲ میوه‌ای که باید در رژیم لاغری خود جای دهید ... آیا می‌دانستید کیوی به دلیل فیبر زیاد، برای کم کردن وزن مفید است؟ ... شاید خوردن روزانه‌ی گریپ فروت ایده‌ی خوبی نباشد. ... می‌توان آن را به صورت روغن نارگیل، آب، شیر، پودر نارگیل و یا حتی به صورت ...

آبمیوه و آب سبزیجات چه تاثیری بر سلامتی دارند؟ – مجله‌ ...

https://mag.fidilio.com › کلینیک غذا › بشقاب سبز

در این مطلب از مجله فیدیلیو با بررسی فواید انواع آبمیوه و آب سبزیجات به شما ... برای خوردن یک پرتقال با 60 کالری لازم است در حالیکه برای نوشیدن یک لیوان آب پرتقال با ... دارای قند بالا و میزان فیبر پایین هستند، مصرف خود میوه را جایگزین آبمیوه کنند. ... خوردن و یا آشامیدن میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین C موجب افزایش سطح این ...

زنان باردار چه میوه هایی بخورند؟

https://niniban.com/fa/news/101060/زنان-باردار-چه-میوه-هایی-بخورند

۲۳ آبان ۱۳۹۶ - خوردن گیلاس در بارداری به گردش جریان خون جفت و جنین کمک می کند. ... در اینجا انواع میوه هایی را که شما می توانید در تغذیه دوران بارداری خود جای دهید، آورده شده است. این میوه ها همه برای رشد جنین و تغذیه مادر مفید هستند، رژیم غذایی میوه جات شما .... مصرف انار در دوران بارداری به عنوان یک میوه و یا به عنوان آب میوه مفید است.

خواص آب آناناس: ۱۳ فایده فوق العاده آب آناناس برای سلامتی - ...

https://bazdeh.org/خواص-آب-آناناس-برای-سلامتی/

بیشتر خواص آب آناناس را می‌توان به آنزیم هضم کننده‌ی پروتئین و ضد التهابی موجود ... این میوه کالری پایینی دارد و سرشار از ویتامین ث است. .... بیشتر، از بروملین استخراج شده از ساقه استفاده می‌کنند، اما خوردن خود میوه نیز ... اما زنان باردار بهتر است ابتدا با پزشک‌شان درباره‌ی این که آیا مصرف آناناس برایشان مفید است مشورت کنند.

چرا نباید پس از غذا میوه بخوریم؟ - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/2909/چرا-نباید-پس-از-غذا-میوه-بخوریم

۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - شکی نیست که خوردن میوه ضامن سلامتی است و خوردن آن‌ باید یکی از ... آن‌ها هم مطرح است، مثلا اینکه بدانیم میوه‌ها را باید همراه با غذا بخوریم یا قبل و بعد از ... علاوه بر این، چون خود میوه‌ها دارای کالری هستند، بهتر است به‌عنوان میان وعده جداگانه مصرف شوند ... به‌طوری که نه تنها خوردن آبمیوه ‌بلکه خود میوه‌ هم به دلیل مقدار کالری که دارد ...

هویج بخوریم یا آب هویج ؟ - باشگاه خبرنگاران

https://www.yjc.ir › وب‌گردی › وبگردی

۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - با خوردن آب هویج می‌توانید جای لک وخراش پوست خود را از بین ببرید. پوره هویج هم برای این کار مناسب است. ... خوردن هویج بعلت محتوای ویتامین C آن برای پوست بسیار مفید است. شما می‌توانید از آن ... آیا خوردن هویج بهتر است یا آب‌هویج؟

آناناس؛ میوه ای اعجاب انگیز در ترمیم زخم ها - کجارو

https://www.kojaro.com/2016/8/1/120907/every-thing-about-pineapple/

۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - آناناس حاوی مقدار مناسبی از بروملین است که ماده‌ای مفید و تاثیرگذار در از بین بردن یا دفع ... به گونه‌ای که با مصرف آناناس می‌توان در مبارزه یا پیشگیری از بروز ... مصرف این میوه مخصوصا آب آن نوعی نوشیدنی طبیعی و بسیار مقوی است، برای افراد ... بهتری را در برطرف شدن ورم پاها و محبوس شدن آب بدن خود، ایجاد کنند.

آشنایی با خواص و مضرات پرتقال - هفت گنج

https://7ganj.ir/آشنایی-با-خواص-و-مضرات-پرتقال/

۱۰ آذر ۱۳۹۳ - با ما در 7 گنج همراه شوید تا با خواص و مضرات این میوه زمستانی پر طرفدار ... کسانی که آسم دارند اگر هر روز پرتقال یا آب پرتقال مصرف کنند بیماری آنها ... اما آیا می‌دانید که ویتامین C و پرتقال چه تأثیر شگرفی روی سلامت ما می‌گذارند؟ ... آب میوۀ طبیعی با پالپ های خود پرتقال بهتر از آب پرتقال با اضافه شدن قند است.

کتاب کاله | مصرف سیب باعث چاقی می‌شود یا لاغری؟

www.kalleh.com/book/تغذیه/مصرف-سیب-باعث-چاقی-می‌شود-یا-لاغری؟

۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ولی آیا خوردن سیب باعث چاقی شما می‌شود یا لاغری؟ ... از این منظر، حتی خوردن خود میوه‌ها به جای آب میوه، بهتر است و اشتهای شما را ... علاوه بر این پوست سیب هم دارای خواص مفید برای ایمنی بدن است و بدن را در برابر بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

50 خاصیت انار/ میوه ای بهشتی برای ضد افسردگی و حس ...

https://www.mehrnews.com/.../50-خاصیت-انار-میوه-ای-بهشتی-برای-ضد-افسردگی-و-...

۲۲ مهر ۱۳۹۰ - 4 کسانی که لاغر هستند خوردن انار برای آنها مفید است البته نوع شیرین آن ... 19 برای کسانی که خروج مقعد دارند پوست انار خشک یا تازه را در آب بجوشانند ... بهتر است یبوست نداشته باشند اگر چنانچه یبوست دارند یک روز قبل از خوردن پودر ... 45 حضرت علی(ع) می‌فرمایند: به کودکان خود انار دهید تا زودتر به سخن آیند.

پرتقال - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/پرتقال

ریشه پرتقال از جنوب شرقی آسیا (چین و هند) می‌باشد و یک میوه پیوندی است که در ... آن را در جنوب اروپا رایج کردند تلخ بود و جای خود را از قرن ۱۵ میلادی به نوع شیرین تر ... که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و ... خوردن چهار عدد از این میوه با اندازه متوسط یا دو لیوان آبمیوه آن برای انسان ضرری ...

۱۵ ماده غذایی با خاصیت آبرسانی به بدن - Mahram : Mahram

mahramco.com/fa/article/15-foods-that-help-you-stay-hydrated/

۱۲ آذر ۱۳۹۶ - خوردن آب: این ۱۵ ماده غذایی دارای آب فراوان و غنی شده با مواد مغذی و به طور طبیعی حاوی ... تشنگی خود را با این ۱۵ ماده غذایی که ۹۰% وزن آنها را آب تشکیل داده است تامین کنید. ... خیار از صیفی جات تابستانی است که دارای بیشترین مقدار آب در تمامی ... ظاهر چشم گیری دارد و از آن در سالاد میوه یا در نوشیدنی های تابستانه از آن ...

در فصل پاییز از خوردن این میوه ها دست نکشید ! - Parstoday

parstoday.com/dari/news/science-i56085

آیا در فصل تابستان، بلافاصله بعد از خوردن انگور، خوردن گوجه فرنگی را ... زمانی که یک میوه یا سبزی برداشت می شود، با گذشت زمان به تدریج مواد مغذی خود را از دست ... بهتر است تا هر میوه را در فصل خودش مصرف کنید، در اینجا برخی از سالم ترین و ... دانه های شیرین آن می تواند به طور خام هم خورده شود یا آب میوه بسیار قرمز آن هم مصرف شود.

توصیه های تغذیه ای به بیمارانی که شیمی درمانی می شوند - ...

ibcrc.ir/find.php?item=1.113.435.fa

یکی از سوالاتی که خیلی از بیماران از ما می پرسند این است که آیا رژیم غذایی ای وجود دارد که بتواند گلوبول سفیدش را با ... واژه پروبیوتیک در زبان یونانی به معنای "مفید برای حیات" است. ... وی افزود: این بیماران باید برخی مواد غذایی را در رژیم غذایی خود کم و یا حذف کنند. ... اغلب موارد می گوییم میوه را مصرف کنند بهتر از آب میوه است .

داروهایتان را با آبمیوه مصرف نکنید!

https://www.fardanews.com › جامعه › دانشگاه

۸ آذر ۱۳۹۱ - نتایج تحقیقات مختلف نشان داده نوشیدنی هایی مانند آبمیوه ها، شیر، چای و ... باشگاه خبرنگاران: برخی آبمیوه ها یا نوشیدنی ها، ممکن است برای سلامتی مفید ... 1- بطور کلی بهتر است داروها را با یک لیوان پر آب مصرف کنید مگر ... 7- نام داروی مصرفی خود را برای استفاده در آینده روی کاغذی نوشته و با خود همراه داشته باشید.

در دوران بارداری باید چه میوه هایی بخورم؟ (بخش دوم) - مامانم دات کام

https://mamanam.com › ... › در دوران بارداری باید چه میوه هایی بخورم؟ (بخش دوم)

خوردن سیب در دوران بارداری ایمنی و استحکام جنین را افزایش می دهد. ... می کنیم که یک ثانیه هم صبر نکنید و انبه را به لیست تغذیه دوران بارداری خود اضافه کنید. ... سردرگمی بسیاری در مورد اینکه آیا مصرف گلابی در دوران بارداری خوب است و یا اصلا نباید ... مصرف انار در دوران بارداری به عنوان یک میوه و یا به عنوان آب میوه مفید است.

همه آنچه بیماران سرطانی باید از رژیم غذایی خود بدانند - آنا

www.ana.ir/news/6326

۷ بهمن ۱۳۹۳ - یکی از سوالاتی که خیلی از بیماران از ما می پرسند این است که آیا رژیم غذایی‌ای وجود دارد که بتواند گلبول سفید را با آن ... پروبیوتیک در زبان یونانی به معنای «مفید برای حیات» است. ... وی افزود: این بیماران باید برخی مواد غذایی را در رژیم غذایی خود کم و یا حذف کنند. ... برای بیماران سرطانی میوه بهتر از آبمیوه است.