بعد از آنکه برخی منابع، کانال ها و سایت های مختلف این خبر را منتشر کردند که علیرضا بیرانونددروازه بان تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس یکی از نامزدهای دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا است، این خبر امروز (یکشنبه) به صورت رسمی از سوی AFC اعلام شد.

بیرانوند این شانس را دارد تا بعد از عملکرد خوبش در جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۸ را کسب کند.

انتخاب بهترین های سال آسیا و به خصوص در قسمت بهترین بازیکن از سال ۱۹۹۴ توسط بخش تکنیکال کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب و معیارهایی چون تعداد انتخاب به عنوان ” بازیکن برتر مسابقه” و امتیازی که در هر بازی به دست آورده ان در تعیین بهترین بازیکن سال تاثیرگذار است.

این جایزه از سال ۱۹۸۴ به طور رسمی به بهترین بازیکن سال قاره آسیا اهدا می شود. در خلال سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۳ فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار بهترین ها را انتخاب می کرد اما بعد از آن این به بخش تکنیکال ای اف سی واگذار شد. تا به حال چهار بازیکن ایرانی به نام های خداداد عزیزی، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی تا امروز موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شده اند و امیدواریم امسال یکی دیگر به این تعداد اضافه شود.

برای اینکه بفهمیم آیا بیرانوند شانس حضور در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا را دارد نگاهی می کنیم به انتخاب های کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین انتخاباتی که بعد از جام جهانی برگزار می شود.

۱۹۹۴-سعید العویران-عربستان

این مهاجم سرشناس تیم ملی عربستان در جام جهانی ۱۹۹۴ یکی از جذاب ترین لحظات تاریخ جام جهانی را رقم زد. او در بازی مرحله گروهی برابر تیم ملی بلژیک یکی از زیباترین گل های جام جهانی را به ثمر رساند.

۹۸-هیدوتوشی- ناکاتا(فن زی هی چین-جاسم الهویدی کویت)

درسال ۱۹۹۸ و بعد از جام جهانی فرانسه هیدتوشی ناکاتا به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. او پدیده فوتبال ژاپن در آن دوران بود و در سال ۱۹۹۸ بعد از بازی های خوبش در جام جهانی به تیم پروجیا ایتالیا پیوست. فن زی هی از چین و جاسم الهویدی از کویت در رده های بعدی قرار گرفتند.  در این سال البته مهدی مهدوی کیا و خداداد عزیزی از ایران در جام جهانی ۹۸ عملکرد خیلی خوبی داشتند اما سال ۱۹۹۸ اولین سال حضور ژاپن در جام جهانی بود و ناکاتا سمبل این تیم بود. ژاپن در اولین دوره حضورش در جام جهانی فراتر از انتظار ظاهر شد و در برابر آرژانتین، کرواسی و جامائیکا نمایش خوبی داشت.

۲۰۰۲-شینجی اونو- ژاپن(آن یونگ هوان سوم-جونیچی ایناموتو)

تیم ملی ژاپن در جام جهانی ۲۰۰۲ که به همراه کره جنوبی میزبان بازی ها بود در این دوره ازرقابت به عنوان سرگروه از گروهی بلژیک و روسیه هم در آن بودند به عنوان صدرنشین صعود کرد. علاوه بر اونو که بازیکن سال شد جونیچی ایناموتو که برای ژاپن در جام جهانی دو گل زد نفر دوم و هوانگ سان کره ای که در جام جهانی برای تیمش گلزنی کرد در این رتبه بندی سوم شد.

۲۰۰۶-خلفان ابراهیم-قطر (بدرالمطوی کویت-محمد شلهوب عربستان)

جام جهانی ۲۰۰۶ را می توان بدترین جام جهانی آسیایی ها در ادوار اخیر دانست. دراین دوره هر چهار نماینده آسیا نتوانستند به مرحله بعدی صعود کرده و از دور گروهی کنار رفتند. در انتخاب بهترین بازیکن ۲۰۰۶ خلفان ابراهیم که به او خلفانینهو یا مارادونای قطر می گفتند به عنوان مرد سال آسیا انتخاب شد. او در سال ۲۰۰۶ توانست به همراه قطر قهرمان بازی های آسیایی شود.

۲۰۱۰-ساسا اوگننوسکی-استرالیا (فرهاد مجیدی ایران- بدرالمطوی کویت)

اولین باری که یک استرالیایی در آسیا به عنوان بازیکن سال انتخاب شد. در سال ۲۰۱۰ بود که ساسا اوگننوسکی استرالیایی مهاجم تیم سونگنام ایلهوای کره جنوبی بازی می کرد توانست این تیم را به مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رسانده ، عنوان بهترین بازیکن کی لیگ را به دست بیاورد. فرهاد مجیدی از ایران و بدرالمطوی از کویت نفرات دوم و سوم شدند.

۲۰۱۴-ناصر الشمرانی- عربستان (ابراهیم خلفان  قطر-احمد اسماعیل امارات)

در سال ۲۰۱۴ ناصر الشمرانی عربستانی به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا رسید در حالی که عربستان اصلا در جام جهانی حضور نداشت. ابراهیم خلفان قطری و احمد اسماعیل اماراتی نفرات بعدی این لیست بودند.

موفقیت های ملی و موفقیت های باشگاهی

در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل ، هیچکدام از تیم های آسیایی از نظر نتیجه عملکرد خوبی نداشتند و شاید به همین دلیل موفقیت های باشگاهی بازیکنان مدنظر قرار گرفته است. اما در سال ۲۰۱۸ و ۵ تیم آسیایی در جام جهانی با وجود اینکه فقط تیم ملی ژاپن از گروهش صعود کرد اما عملکرد ۴ تیم دیگر هم به نسبت خوب بود. درخشش علیرضا بیرانوند در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ و گرفتن پنالتی کریس رونالدو می تواند او را تبدیل به نامزد بهترین بازیکن سال آسیا کند.

کار بیرانوند خیلی شباهت به گل سعید العویران در جام جهانی ۱۹۹۴ دارد. پنالتی که بیرانوند گرفت را می توان به نوعی یکی از نمادهای جام جهانی ۲۰۱۸ دانست چرا که در این جام تلاش دسته جمعی بر استعدادهای فردی به برتری رسید. درواقع شاید همان پنالتی این بار توپ طلای آسیا را باردیگر به یک ایرانی بدهد و بیرانوند پنجمین ایرانی و اولین دروازه بان ایرانی باشد که به این افتخار دست پیدا می کند.

منبع : کولاک


آیا بیرانوند هم نامزد توپ طلای آسیاست؟

ورزش 3 · ۲ ساعت قبل

نتایج وب

آیا بیرانوند هم نامزد توپ طلای آسیاست؟ :: ورزش سه

https://www.varzesh3.com › آیا بیرانوند هم نامزد توپ طلای آسیاست؟

۲ ساعت پیش - در این باره گفته می شود که بیرانوند به واسطه نمایش های خوب در جام جهانی ... در فوتبال آسیا طی سال گذشته بازیکنان زیادی توپ زده اند اما خیلی ها اعتقاد دارند حق علیرضا بیرانوند است که یکی از 3 بازیکن حاضر در جمع بهترین ها باشد.

بیرانوند مثل العویران بازیکن سال آسیا می شود؟ :: ورزش سه

https://www.varzesh3.com › بیرانوند مثل العویران بازیکن سال آسیا می شود؟

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - انتخاب بهترین های سال آسیا و به خصوص در قسمت بهترین بازیکن از سال ... برای اینکه بفهمیم آیا بیرانوند شانس حضور در بین نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا را ... درخشش علیرضا بیرانوند در رقابت های جام جهانی 2018 و گرفتن ...

بیرانوند نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شد - العالم

fa.alalam.ir/news/3900931/بیرانوند-نامزد-نهایی-بهترین-بازیکن-سال-آسیا-شد

۱ ساعت پیش - کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ نامزد نهایی مرد سال آسیا ۲۰۱۸ را معرفی کرد که علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی ایران جزو این نامزدها شد ...

نام بیرانوند در لیست نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا - ...

https://ir.sputniknews.com/iran/201811184179313-بیرانوند-بهترین-آسیا/

۷ دقیقه پیش - لیست نهایی بهترین بازیکن سال آسیا منتشر شد. ... اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، کنفدراسیون فوتبال آسیا سه نامزد نهایی مرد سال آسیا در سال 2018 را اعلام کرد که نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و پرسپولیس در این لیست دیده می شود. .... ثبت نام آیا من دارای حساب کاربری در ir.sputniknews.com هستم؟

غیر رسمی/ بیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد - سرپوش

www.sarpoosh.com/football/afc.../afc-championesleague970704480.html

 رتبه: ۳٫۳ - ‏۲۰ نقد

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی کشورمان ... کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۸ آخر این ماه (اکتبر) اعلام می شود.

بیرانوند شانس اول کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا می ...

https://www.saat24.news/.../بیرانوند-شانس-اول-کسب-عنوان-بهترین-بازیکن-سال-آس...

۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ساعت 24-اسامی احتمالی نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا با حضور نام علیرضا بیرانوند توسط یکی از رسانه های نزدیک به AFC اعلام شد.

علیرضابیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد+عکس - تابناک | ...

https://www.tabnak.ir › ورزشی › ورزشی

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - به گزارش تابناک ورزشی، نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2018 آخر این ماه(اکتبر) اعلام می شود. مراسم امسال به میزبانی عمان و در ...

وارد نشده: آیا

یک پرسپولیسی نامزد مرد سال آسیا +عکس - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/news/.../یک-پرسپولیسی-نامزد-مرد-سال-آسیا-عکس

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - یک پرسپولیسی نامزد مرد سال آسیا +عکس. بیرانوند. دروازه بان تیم ملی کشورمان ... به گزارش مشرق، نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2018 آخر این ماه(اکتبر) اعلام می شود. ... علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی کشورمان یکی از این 3 .... آیا شهیندخت مولاوردی به دفترخانه‌اش بازمی‌گردد؟

بیرانوند، نامزد مرد سال آسیا شد

www.bartarinha.ir/fa/news/782269/بیرانوند-نامزد-مرد-سال-آسیا-شد

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ... بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2018 آخر این ماه(اکتبر) اعلام می شود. ... علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی کشورمان یکی از این ...

وارد نشده: آیا

خبرهای ورزشی | خبر فارسی

https://khabarfarsi.com/sports

اکوفارس: خداداد عزیزی، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال با انتقاد از دستیار ... نهم رقابت های لیگ برتر به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با موافقت ..... رئیس جدید اداره ورزش و جوانان بروجرد به زودی معارفه می شود .... خیزش نوله برای آخرین جام سال نوله با یک پیروزی قاطع، راهی فینال رقابت های تنیس پایان فصل لندن شد.

بیرانوند جزو 3 نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شد - ...

https://www.mashreghnews.ir/.../بیرانوند-جزو-3-نامزد-نهایی-بهترین-بازیکن-سال-آ...

۲ ساعت پیش - ... تیم پرسپولیس نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد. به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 نامزد نهایی مرد سال آسیا 2018 را معرفی کرد که علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی ایران جزو این نامزدها شد. ... آیا شما مشمول بسته حمایتی دولت هستید؟ ... سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا چگونه تقسیم می شود؟

چرا بیرانوند شانس زیادی برای کسب عنوان مرد سال آسیا دارد؟ - ...

https://www.isna.ir/.../چرا-بیرانوند-شانس-زیادی-برای-کسب-عنوان-مرد-سال-آسیا-دارد

۱ روز پیش - علیرضا بیرانوند به دلایل زیادی شانس بالایی برای انتخاب به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا دارد. ... بر اساس این قانون، بازیکنی که مرد سال آسیا می‌شود باید در قاره آسیا بازی کند و به همین خاطر ... جایزه بهترین بازیکن سال آسیا از سال ۱۹۹۴ به بهترین بازیکن قاره داده شده است که ..... آیا نوازندگی در خیابان جرم است؟

بیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد+عکس | خبرگزاری فارس

https://www.farsnews.com/news/.../بیرانوند-نامزد-مرد-سال-آسیا-شد-عکس

۱۷ مهر ۱۳۹۷ - با ادعای توئیتر منتسب به لیگ قهرمانان؛ بیرانوند نامزد مرد سال آسیا شد+عکس ... بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2018 آخر این ماه(اکتبر) اعلام می شود. ... علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی کشورمان یکی از ... CFT بهانه‌ای برای گره‌زدن مردم به منافع دولتی‌ها/ آیا با CFT می‌توان با پولشویی مبارزه کرد؟

تصاویر برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

نتیجه تصویری برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

نتیجه تصویری برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

نتیجه تصویری برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

نتیجه تصویری برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

نتیجه تصویری برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

تصاویر بیشتر برای آیا علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن سال آسیا می شود؟

گزارش تصاویر

نتایج وب

بیرانوند نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد - خبرآنلاین

https://www.khabaronline.ir/news/.../بیرانوند-نامزد-بهترین-بازیکن-سال-آسیا-شد

۳ ساعت پیش - لیست نامزدهای نهایی بهترین بازیکن سال آسیا اعلام شد. ... کنفدراسیون فوتبال آسیا سه نامزد نهایی مرد سال آسیا در سال 2018 را اعلام کرد که نام علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی و پرسپولیس در این لیست به چشم می خورد. ... آیا ساکت ترین اتاق دنیا انسان را دیوانه میکند؟ ... دفتر سیدمحمد خاتمی تخلیه می شود؟

بیرانوند نامزد نهایی بهترین بازیکن سال آسیا شد - روزنامه ...

https://donya-e-eqtesad.com/.../3465072-بیرانوند-نامزد-نهایی-بهترین-بازیکن-سال-...

۲۹ دقیقه پیش - ... بهترین بازیکن سال آسیا شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا ۳ نامزد نهایی مرد سال آسیا ۲۰۱۸ را معرفی کرد که علیرضا بیرانوند، دروازه بان پرسپولیس و تیم ملی ایران جزو این نامزد‌ها شد. ... بیرانوند بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان آسیا شد ... آیا میدانستید بسادگی مشکل سفیدی مو حل میشود(+فیلم). آیا میدانستید ...

جام نیوز - ورزشی

www.jamnews.com/service/sport

علی کریمی: با این وضعیت ترجیح می‌دهم فوتبالمان تعلیق شود ... روزنامه های ورزشی یکشنبه ۲۷ آبان/ پرسپولیس بازی می کند یا نه؟ ... اخطار جدی شفر به دستیاران خود در خصوص دو بازیکن استقلال+عکس ... فقط از بهترین فدراسیون آسیا انتظار می‌رفت بدون بازی جام بدهد/ فتحی در ناکامی ..... بیرانوند: توقع تکرار قهرمانی جهان را نداریم.

پرسپولیس ؛ علیرضا بیرانوند نامزد جایزه بهترین بازیکن ...

parsfootball.com › لیگ برتر › پرسپولیس

۱۸ مهر ۱۳۹۷ - علیرضا بیرانوند،دروازه بان تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه ... کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۸ آخر این ماه(اکتبر) اعلام می شود.

کی‌روش خطاب به مربی پرسپولیس: سمپاشی‌های پروفسورگونه ...

www.bbc.com/persian/sport-44622421

۶ تیر ۱۳۹۷ - می‌خواهم به آقای برانکو بگویم در همان برهه که او بازیکنان اوکراینی را به ایران ... امید ابراهیمی یکی از بهترین بازیکنان بود؛ همین طور مجید حسینی و علیرضا بیرانوند فوق‌العاده‌ بودند. ... ایران بیش از چهل سال است که قهرمان فوتبال آسیا نشده و طبق گفته‌های ... کشتی نتانیاهو سوراخ شده؛ آیا غرق می‌شود یا قایق نجات دارد؟