کپک ها نوعی قارچ هستند و اگر زیر میکروسکوپ نگاهشان کنید دقیقا شبیه قارچ ولی باریک تر هستند آن ها دارای ساقه و کلاهک های آبی و سبز رنگ هستند که روی مواد غذایی قابل مشاهده اند.

 

نان و پنیر و مواد غذایی کپک زده را می توان استفاده کرد؟

به گفته ماریا ن گراولی Marianne Gravely, یکی از متخصصان ارشد بخش کشاورزی ایالات متحده ما توصیه نمی کنیم بخش کپک زده نان را برش بزنید چون نان بافت نرمی دارد و بنابراین ریشه دواندن کپک و قارچ ها و نفوذ در اعماق آن کار راحتی است.

بله بهتر این است که نان کپک زده را به صورت کامل دور بیندازید.

کپک ها نوعی قارچ هستند و اگر زیر میکروسکوپ نگاهشان کنید دقیقا شبیه قارچ ولی باریک تر هستند آن ها دارای ساقه و کلاهک های آبی و سبز رنگ هستند که روی مواد غذایی قابل مشاهده اند.

آنچه شما نمی بینید ریشه های زیر آن هاست که داخل مواد غذایی قرار گرفته اند. سک شبکه ریشه میکروسکوپی که با چشم قابل مشاهده نیست بنابراین قسمتی از نان را که فکر می کنیم تمیز است ممکن است سرشار از ریشه های کپک باشد ضمن این که همراه با آن ها باکتری های غیر قابل دیدن هم در حال رشد کردن هستند.


آیا می تواند با فاصله از بخش کپک زده نان را برش زد و استفاده نمود؟

احتمال این که کپک از یک برس قالب لوف نان به برش دیگر نرسیده باشد وجود دارد ولی باید دقت داشته باشید که گرده کپک ها مانند قاصدک توانایی جابه جا شدن در هوا را دارند و ممکن است تمام بسته بندی نان شما را در بر گرفته باشند.


درباره پنیر یا سایر خوراکی های کپک زده باید چه کنیم؟

پنیر کپک زده

شما شاید به راحتی بتوانید نان کپک زده را کنار بگذارید ولی در مورد پنیر یا میوه ها و سبزیجات کپک زده شاید تصمیم گیری برایتان سخت تر شود.

اگر ماده ای خوراکی کپک زده است ب هیچ عنوان آن را بو نکشید چونممکن است باعث مشکلات تنفسی شود. زمانی که یک خوراکی کپک زده را در سطل آشغال می اندازید حتما رویش را با کاغز یا پلاستیک بپوشانید. نپوشاندن روی مواد خوراکی کپک زده ممکن است باعث رسیدن کپک ها به سیستم تنفسی کودکان و حیوانات شود.

مواد غذایی دیگری که کنار خوراکی کپک زده قرار داشته اند را هم بررسی کنید. کپک به سرعت گسترش پیدا می کند به خصوص در میوه ها و سبزیجات.

اغلب خوراکی ها از جمله گوشت های فراروی شده، پنیرهای نرم و میوه ها در صورتی که بخشی از آن ها کپک زده باشد باید به صورت کامل دور ا نداخته شوند.

ولی برخی از پنیر هاه مثل گورگونزولا Gorgonzola و روکفورت Roquefort به دلیل بافت سختی که دارند در صورت کپک زدن می توانید فقط بخش کپک زده را جدا کرده و بقیه پنیر را استفاده کنید. این کار را برای میوه ها و سبزیجات سفت از قبیل هویج و کلم و فلفل دلمه هم می توانید استفاده کنید.

ولی خوراکی هایی که بافت نرمی دارند و بخشی از آن ها کپک زده را باید کاملا دور بریزید مثل کره بادام زمینی، ژله، مربا، ماست، کسرول و پاستا.


آیا کپک باعث بیماری  می شود؟

بسیاری از انواع کپک ها برای انسان بی ضرر هستند ولی برخی از آنها می تواند واکنش آلرژیک با مشکلات تنفسی ایجاد کنند و در مواردی میکروتوکسین هایی تولید می کنند که باعث بیماری شدید در انسان وحیوان می شود.

از آن جا که شما نمی دانید کپک ایجاد شده روی مواد غذایی از چه نوعی است بهترین کار دور انداختن تمام ماده غذایی کپک زده است.



تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟ - سیمرغ

https://seemorgh.com › سلامت › تغذیه › تغذیه سالم

۱۲ ساعت پیش - کپک ها نوعی قارچ هستند و اگر زیر میکروسکوپ نگاهشان کنید دقیقا شبیه قارچ ولی باریک تر هستند آن ها دارای ساقه و کلاهک های آبی و سبز رنگ ...

آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟ - ...

https://khabarfarsi.com/u/60891378

آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟ کپک ها نوعی قارچ هستند و اگر زیر میکروسکوپ نگاهشان کنید دقیقا شبیه قارچ ولی باریک تر هستند آن ها ...

آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟

monitor.shafaqna.com/FA/AL/14761713

آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟ کپک ها نوعی قارچ هستند و اگر زیر میکروسکوپ نگاهشان کنید دقیقا شبیه قارچ ولی باریک تر هستند آن ها…

چه خبر | آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟

www.chekhabar.ir/News/.../آیا-می-توان-بخش-سالم-نان-و-پنیر-کپک-زده-را-مصرف-ک...

۱۱ ساعت پیش - چه خبر - نان و پنیر و مواد غذایی کپک زده را می توان استفاده کرد؟ به گفته ماریا ن گراولی Marianne Gravely, یکی از متخصصان ارشد بخش کشاورزی ...

ایرنا - چرا مواد غذایی کپک زده را نباید خورد؟

www.irna.ir/fa/News/81585491

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - وی با بیان اینکه حتی مصرف این نان ها برای دام نیز اشتباه است، گفت: در ... این متخصص تغذیه توصیه کرد:مواد غذایی کپک زده را هرگز بو نکنید، بو ... اندازند بلکه صرفا بخش آلوده آن را از میوه جدا کرده و مابقی آن را مصرف می ... ***کپک پنیر و ماست ... می شود، چنانچه از میوه های سالم انتخاب و تهیه نشود، می تواند سلامتی ...

آیا خوردن قسمت سالم غذای کپک زده مضر است؟ - نمناک

namnak.com/غذای-کپک-زده.p34457

 رتبه: ۴٫۴ - ‏۴۳ رأی

غذای کپک زده و آیا خوردن قسمت سالم غذای کپک زده مضر است و آیا میتوان قسمت سالم غذای ... کپک سبز که بر سطح نان یا دیگر خوراکی ها ظاهر می شود و همچنین لکه های سیاه روی میوه ها، هاگ هایی هستند که با چشم غیرمسلح هم دیده می شوند اما واقعیت این است که برخی از بخش های کپک و ریشه های آن به ... آیا مصرف پنیر در صبحانه مضر است؟

با مواد غذایی کپک زده چه کنیم؟ - آکا

www.akairan.com/health/taghziyeh-salem/201532019730.html

از آنجایی که کپک‌ها در نان قادرند ریشه‌دار شده و در بافت نان فرو روند بسیار خطرناک‌تر هستند. را در آکاایران ... آیا برداشتن بخشی از پنیر و کره کپک زده و مصرف مابقی اشکالی دارد؟ پنیر کپک ... درباره پنیر می‌توان بخش کپک زده را جدا کرد و مابقی را مصرف کرد. اما کره کپک ... گردآوری توسط بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکاایران.

اگر قارچ مصرف می کنید، بخوانید - عصرایران

www.asriran.com/fa/news/274953/اگر-قارچ-مصرف-می-کنید-بخوانید

آیا قارچ های خوراکی کوهی و جنگلی در مقایسه با قارچ های صنعتی خواص تغذیه ای بیشتری ... دیده نمی شود که می توان به کپک نان، آبغوره، پنیر یا کپک میوه ها اشاره کرد.

وارد نشده: بخش

آیا کپک های غذایی خطرناکند؟ - بیتوته

www.beytoote.com/housekeeping/sustenance/food1-dangerous-mold.html

مصرف نان های کپک زده منجر به بروز بیماری‌های گوارشی می شود ... اگر پنیر، مربا یا رب گوجه ‌فرنگی کپک زد، کافی است بخش کپک زده را جدا کرده و مابقی را مصرف ...

آیا باید موادغذایی کپک زده را بطور کلی دور بریزیم ؟؟؟ - ...

https://www.linkedin.com/.../آیا-باید-موادغذایی-کپک-زده-را-بطور-کلی-دور-بریزیم-hal...

۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - میوه های کپک زده میوه ها حتی پس از شستن و خشک کردن نیز در یخچال کپک می‌زنند ، زیرا آبی ... گفتنی است؛ درباره پنیر می‌توان بخش کپک‌زده را جدا و مابقی را مصرف کرد ولی بازهم احتمال آلوده شده بقیه پنیر نیز به کپک وجودارد.

وارد نشده: سالم ‏نان

جستجوهای مربوط به آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟

عوارض خوردن پنیر کپک زده


خوردن غذای کپک زده


خوردن برنج کپک زده


سم نان کپک زده


نان کپک زده را چه کنیم


چگونه نان کپک می زند


ایا کپک نان باعث سرطان میشود


خوردن کشک کپک زده


پیمایش صفحه

با کپک مواد غذایی چه کار کنیم - پرشین وی

https://persianv.com/khaneh/با-کپک-مواد-غذایی-چه-کار-کنیم.html

۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - تازه های سلامت · ایدز و انواع اعتیاد · بیماریها و پیشگیری · بیماریها و درمان · تغذیه سالم · رژیم درمانی ... کپک هایی که روی نان رشد می‌کنند می‌توانند بسیار خطرناک باشند. ... سلامت: آیا برداشتن بخشی از پنیر و کره کپک زده و مصرف مابقی اشکالی دارد؟ ... درباره پنیر می‌توان بخش کپک زده را جدا کرد و مابقی را مصرف کرد.

با کپک غذاها چه کنیم ؟ - بیتوته

www.beytoote.com/housekeeping/sustenance/mildew-provender.html

از آنجایی که کپک‌ها قادرند در نان ریشه‌دار شده و در بافت نان فرو روند، بسیار خطرناک‌تر هستند، بنابراین زمانی که نان‌ها لایه لایه روی هم ... آیا برداشتن بخشی از پنیر و کره کپک زده و مصرف مابقی اشکالی دارد؟ ... درباره پنیر می‌توان بخش کپک زده را جدا کرد و مابقی را مصرف کرد. ... روش تشخیص میگو سالم‌ و فاسد · فنونی برای آشپزی آسان.

اگر دیدی «کپک» روی خوراکی خانه کرده - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/news/150711/اگر-دیدی-کپک-روی-خوراکی-خانه-کرده

۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - آیا کافی است که فقط همان نقطه ای را که کپک زده جدا و بقیه را مصرف کنیم؟ ... داشته باشد، می توان آن تکه را برداشت و بقیه نان را با خیال راحت استفاده کرد. ... اگر تنها روی ماست و پنیر هم کپک زده باشد، باز هم باید کل آن را دور ریخت و ...

وارد نشده: بخش ‏سالم

[PDF]آموزش همگانی گروه بهبود تغذیه – سال 1394

zums.ac.ir/files/valiasr/files/آموزش_سلامت_بیماران/تغذیه.pdf

تغذیه سالم شرط اساسی سالمت انسان است ... مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که در پنج گروه اصلی غذایی معرفی می ... یکسان هستند و می. توان از یکی به جای. دیگری اس. تفاده. کرد . معرفی گروه های غذایی .... سبزی، نان و پنیر وگوجه فرنگی، نان و پنیر و خیار، نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی .... می خواهید گوشت از حالت یخ زده خارج شود، آن را. 24.

انواع پنیر - پنیر پیتزا - پنیر موزارلا - پنیر پارمسان - ...

https://www.jahanshimi.com › مقالات

برای داشتن استخوانهایی سالم تنها مقدار کلسیم دریافتی مهم نیست. ... این باور که وجود هر نوع کپکی روی انواع پنیر می‌ تواند ارزش غذایی آن را بالا ... به هیچ عنوان توصیه نمیشود که انواع پنیر کپک ‌زده را مصرف شود. .... روی پنیر، بخش دیگر دستگاه را قرار می دهند و سپس، روی این قسمت وزنه ها را می گذارند. ..... آیا مقاله برای شما مفید بود؟

قرص لیپوفیکس چیست؟ | تی نیوز

tnews.ir/site/7c5a98057053.html

نبض ما – همراه با مصرف قرص لیپوفیکس و تغییر رژیم غذایی و ورزش کردن مستمر و منظم، مطمئنا شما به ... آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟

آیا مواد غذایی شما هم کپک می زند؟هفته نامه خبری سلام تورنتو – ...

salamtoronto.ca/2015/آیا-مواد-غذایی-شما-هم-کپک-می-زند؟/

۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - کپک نان: از آنجایی که کپک‌ها در نان قادرند ریشه‌دار شده و در بافت نان فرو ... جدا کردن بخشی از میوه‌ که کپک زده است و مصرف سایر قسمت‌ها کار ... کپک پنیر و کره: پنیر کپک زده خطرناک است چون میکروب‌های دیگری دارد که ... در این صورت حتی لازم نیست رب در یخچال گذاشته شود و می‌توان در محیط خارج هم از آن نگهداری کرد.

همه چیز در مورد «پنیر کممبر»، لذیذترین و خوشمزه ترین پنیر ...

https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/تاریخچه-پنیر-کممبر-فرانسه/

۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - امروز می خواهیم در مورد خوشمزه ترین و لذیذترین پنیر فرانسوی صحبت ... می شود و هر ۶ الی ۱۲ ساعت یکبار هم زده می شود تا آب اضافی آن از بین برود. ... با کمک کپک پنی سیلیوم به پنیر کممبر خوشمزه و لذیذ تبدیل می شود. ... کمی خشک و سفت است هم کاملا خوراکی است و می توان آن را هم مصرف کرد. ... نان و پنیر کبابی.

Turkey obtains recordings of Saudi journalist's purported ...

https://theworldnews.net/.../turkey-obtains-recordings-of-saudi-journalist-s-purported-...

۹ ساعت پیش - “The moments when Khashoggi was interrogated, tortured and murdered were ... آیا می توان بخش سالم نان و پنیر کپک زده را مصرف کرد؟

[PDF]شیر

fars.pegah.ir/wp-content/uploads/2018/08/پاسخ-به-333-سوال-شیری.pdf

فراورده های شیری سالم، محصوالت سالمتی بخش )غذاهای عملگرا ( شامل کفیر،. ماست پروبیوتیک، شیر کم الکتوز و شیرهای غنی شده و پنیر کم نمک و رژیمی را با. هدف توسعه .... 20- آیا مصرف فرآورده های شیری بعنوان میان وعده نیز می تواند مناسب. باشد؟ ...... 114- با توجه به اینکه بسیاری از دامها با نان های کپک زده تغذیه می شوند. شیر های آنها ...