مجله اینترنتی کولاک: دادسرای بوشهر با عدم پذیرش دفاعیات مهدی قائدی، وی را به عنوان راننده مقصر در حادثه رانندگی منجر به فوت غیر عمدی مرحوم احمدرضا شاکر شناخت و پرونده وی با قرار مجرمیت به دادگاه رفت.

به دنبال حادثه رانندگی نهم بهمن ماه سال ١٣٩۶ که در پی انحراف یک خودرو در اتوبان امام علی بوشهر رخ داد مرحوم احمدرضا شاکر درگذشت. مهدی قائدی هم در همان خودرو بود که آسیب جدی دید. کارشناس تصادفات ، قائدی را راننده معرفی کرد ولی خود او، وکیلش و سرنشین‌ها به رانندگی فردی دیگر به نام حسن‌پور اعتقاد داشتند.

دادسرای بوشهر پس از استماع اظهارات همه افراد و دفاعیات قائدی، وی را به عنوان راننده مقصر به سبب رانندگی بدون پروانه (گواهینامه) مجرم شناخت و پرونده با قرار مجرمیت و کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور رای به دادگاه کیفری دو بوشهر ارسال شد.

قانون چه می‌گوید؟

در ماده ٧١۴ قانون مجازات در این باره می‌خوانیم: هرگاه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (‌اعم از وسائط نقلیه زمینی یا آبی یا هوایی) یا‌متصدی وسیله موتوری منتهی به قتل غیر عمدی شود مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم‌محکوم می‌شود.

ماده ٧١٨ همان قانون تصریح می دارد: در مورد مواد فوق هر گاه راننده یا متصدی وسایل موتوری در موقع وقوع جرم مست بوده یا پروانه نداشته یا زیادتر از سرعت مقرر‌حرکت می‌کرده است یا آن که دستگاه موتوری را با وجود نقص و عیب مکانیکی مؤثر در تصادف به کار انداخته یا در محل‌هایی که برای عبور پیاده رو‌علامت مخصوص گذارده شده است، مراعات لازم ننماید و یا از محل‌هایی که عبور از آن ممنوع گردیده است رانندگی نموده به بیش از دو سوم حداکثر‌مجازات مذکور در مواد فوق محکوم خواهد شد. دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات فوق مرتکب را برای مدت یک تا پنج سال از حق رانندگی یا تصدی‌وسایل موتوری محروم نماید.

تبصره – اعمال مجازات موضوع مواد (۷۱۴) و (۷۱۸) این قانون از شمول بند (۱) ماده (۲) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در‌موارد معین مصوب ۱۳۷۳/۱۲/۲۸ مجلس شورای اسلامی مستثنی می‌باشد.

تبصره این ماده چه معنایی دارد؟

در قانون وصول برخی درآمدهای دولت، مجوز لازم برای تبدیل تخلفات رانندگی به جریمه نقدی صادر شده و آمده است”در هر مورد که در قوانین حداکثر مجازات کمتر از نود و یک روز حبس و یا مجازات تعزیری موضوع تخلفات رانندگی می‌باشد از این پس به‌جای حبس یا مجازات تعزیری حکم به جزای نقدی از هفتاد هزار و یک (۷۰۰۰۱) ریال تا یک میلیون (۱۰۰۰۰۰۰) ریال صادر می‌شود”٠
حالا اما ماده ٧١٨ شامل تبدیل به جزای نقدی نمی شود و رانندگی بدون گواهینامه حداقل دو سال و یک روز حبس( بیش از دو سوم حداکثر مجازات) را به دنبال دارد.

تعلیق مجازات راه نجات قائدی

ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی در راستای حبس زدایی ، مجوز تعلیق مجازات را داده است “در جرائم تعزیری درجه سه تا هشت دادگاه می تواند در صورت وجود شرایط مقرر برای تعویق صدور حکم(مثلا فقدان سابقه کیفری یا پیش بینی اصلاح مرتکب)، اجرای تمام یا قسمتی از مجازات را از یک تا پنج سال معلق نماید. دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری نیز پس از اجرای یک سوم مجازات می تواند از دادگاه صادرکننده حکم قطعی، تقاضای تعلیق نماید. همچنین محکوم می تواند پس از تحمل یکسوم مجازات، در صورت دارا بودن شرایط قانونی، از طریق دادستان یا قاضی اجرای احکام کیفری تقاضای تعلیق نماید.”

احتمالا با توجه به وضعیت قائدی، در صورت محکومیت، حبس او معلق می شود تا چنانچه ظرف ۵سال مرتکب تخلف دیگری نشد موضوع مختومه شود. در این شرایط بیمه آسیا به عنوان بیمه خودرو حادثه دیده دیه کامل احمدرضا شاکر را پرداخت می کند ولی این پول را از قائدی پس خواهد گرفت.
در مجموع قائدی در صورت احراز مجرمیت به دوسال و یک روز حبس تعلیقی و پرداخت یک دیه کامل حدود ٢٣٠ میلیون تومان محکوم خواهد شد.

وکیل مهدی قائدی محکومیت موکلش را تکذیب کرد

لحظاتی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه قرار مجرمیت مهدی قائدی صادر شده و این بازیکن مجرم شناخته شده است.
این در حالی‌ست که وکیل قائدی در گفتگو با بانک ورزش گفت: هرگونه خبری پیرامون محکومیت موکلم کذب است و پرونده کماکان زیر دست بازپرس پرونده قرار دارد. هیچگونه قرار مجرمیتی برای مهدی قائدی صادر نشده است.


منبع : کولاک


قائدی متهم به قتل غیر عمد، درانتظار اجرای حکم - Iran varzeshi

www.iran-varzeshi.com/News/91279/مهدی-قاندی-استقلال-متهم-به-قتل

ایران ورزشی آنلاین-قائدی متهم به قتل غیر عمد، درانتظار اجرای حکم : اثبات رانندگی بدون گواهینامه از سوی دادسرا : مهدی قائدی سرانجام به قل غیر عمد دوستش ... استقلال / شناسه خبر: 91279 / تاریخ انتشار : 1397/9/28 17:35 ... مهدی قائدی سرانجام به قل غیر عمد دوستش متهم شد. ... مرادمند: بازیکنی را می‌شناسید که به پرسپولیس نه بگوید؟

درخواست قصاص برای ملی‌پوش متهم به قتل - ایسنا

https://www.isna.ir/news/96062513861/درخواست-قصاص-برای-ملی-پوش-متهم-به-قتل

۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - پدر مامور نیروی انتظامی که در سانحه تصادف با ملی‌پوش فوتسال بانوان کشته شد، ... این بازیکن که در یکی از تیم‌های مطرح لیگ برتر توپ زده و با تیم ملی نیز به ... درباره مصاحبه یکی از بستگان ملی‌پوش متهم به قتل ادعا کرد: گفته شده کسی که .... قتل غیرعمد بوده ولی ایشون چون از صحنه جرم فرار کرده و طرف رو به ...

مصاحبه با بازیکن پرسپولیس که متهم به قتل غیر عمد شد

https://www.yjc.ir › ورزشی › فوتبال و فوتسال

۷ خرداد ۱۳۹۷ - پیش از این گفته شده بود که بازیکن سابق پرسپولیس به دلیل انجام قتل غیر عمد بازداشت شده است که این موضوع تکذیب شد.

استوری توهین آمیز و بی ادبانه مهدی قائدی بازیکن استقلال ...

www.ghatreh.com/.../استوری-توهین-آمیز-ادبانه-مهدی-قائدی-بازیکن-استقلال-متهم-ق...

۱ روز پیش - مهدی قائدی ، ستاره جوان استقلال متهم به قتل غیر عمد، در انتظار اجرای حکم ... جوان تیم استقلال به دلیل حادثه تصادف سال گذشته از سوی دادگاه اعلام شد.

تصاویر برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

نتیجه تصویری برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

۲ روز قبل

نتیجه تصویری برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

نتیجه تصویری برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

نتیجه تصویری برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

۲ روز قبل

نتیجه تصویری برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

تصاویر بیشتر برای بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

گزارش تصاویر

نتایج وب

بازداشت بازیکن سابق پرسپولیس به جرم قتل غیرعمد - عصر ...

khabarfarsi.com/u/55011042

۷ خرداد ۱۳۹۷ - وی صبح امروز به جرم قتل غیر عمد توسط ماموران بازداشت شده است و در حال حاضر در .... و بر این اساس قرار بازداشت متهم با موافقت دادگاه به قرار وثیقه تبدیل شد. .... وقتی بی عرضگی و ناتوانی مدیران، امنیت و استقلال فرهنگی جامعه را .

جدیدترین‌های «قتل» | خبر فارسی

https://khabarfarsi.com/tags2/EaIn/قتل

مرد 37 ساله متهم به قتل که مدعی است به مواد مخدر صنعتی (شیشه) اعتیاد دارد، اعترافات خود را .... پرونده قتل غیر عمد قائدی به دادگاه کیفری بوشهر رفت .... رابطه با پرونده تصادفی که او چندی پیش داشت اعلام و بازیکن استقلال به قتل غیرعمد محکوم شد.

جزییات ماجرای قتل غیرعمد بازیکن سابق پرسپولیس - ایران ...

www.ion.ir/news/365168/

۷ خرداد ۱۳۹۷ - ایران آنلاین-جزییات ماجرای قتل غیرعمد بازیکن سابق پرسپولیس : : پیش از این گفته شده بود که بازیکن سابق پرسپولیس به دلیل انجام قتل غیر ...

وارد نشده: استقلال

مشهورترین ورزشکاران متهم به قتل :: ورزش سه

https://www.varzesh3.com › مشهورترین ورزشکاران متهم به قتل

۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - به بهانه حضور دسوزا بازیکن برزیلی در الاهلی عربستان. مشهورترین ورزشکاران ... او در سال 2013 به اتهام شلیک به نامزدش و قتل او دستگیر و محاکمه شد اما در نهایت با تلاش بسیار او به جرم قتل غیر عمد به 5 سال زندان محکوم شد. او. جی سیمپسون بازیکن .... ذوب‌آهن به دنبال طلب 900 میلیونی از استقلال · خلاصه فوتسال ...

استوری توهین‌آمیز و بی ادبانه مهدی قائدی بازیکن استقلال ...

didarnews.ir/.../استوری-توهین‌آمیز-و-بی-ادبانه-مهدی-قائدی-بازیکن-استقلال-متهم-به-...

۱ روز پیش - مهدی قائدی متهم به قتل غیر عمد احمدرضا شاکر در شبکه اجتماعی ... جوان تیم استقلال به دلیل حادثه تصادف سال گذشته از سوی دادگاه اعلام شد. قائدی که ...

جستجوهای مربوط به بازیکن استقلال متهم به قتل غیر عمد شد

ملی پوش قاتل کیست


فوتبالیست قاتل کیست


ملی پوش فوتسال بانوان قاتل


فوتبالیست مست کیست


ملی پوش فوتسال بانوان مست


بازیکن قاتل تیم ملی


نام فوتبالیست مست


رضا فوتبالیست قاتل

اخبار پارسیک - مصاحبه با "بازیکن پرسپولیس" که متهم به ...

news.parseek.com/Url/15216740

۸ خرداد ۱۳۹۷ - به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که عنوان شده بود بازیکن سابق پرسپولیس به جرم قتل غیر عمد دستگیر شده است و در حال حاضر در ...

آخرین خبر | عموی ملی‌پوش متهم به قتل در تلاش برای رضایت ...

akharinkhabar.ir/sport/3580165

۱۴ تیر ۱۳۹۶ - خبر ورزشی/ یک ملی‌پوش فوتسال بانوان در حالتی نامتعادل و در حالی که ... خبر اختصاصی خبرورزشی و تیتر «بازیکن تیم ملی به قتل متهم شد» که ...

ستاره دیدار ایران و مراکش متهم به قتل شد + عکس | ورزش 11

https://www.varzesh11.com/fa/soccer_news...و...متهم_به_قتل_شد.../123523

۱۰ تیر ۱۳۹۷ - در این حادثه برادر 14 ساله امین حارث نیز همراه او بوده که این بازیکن به دلیل سرعت بالای ماشین مرسدس بنز خود عابر را غیر عمد زیر می گیرد و باعث ...

قتل غیرعمد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/قتل_غیرعمد

قتل‌های غیرعمد در نظام‌های قضایی بسیاری کشورها در رده قتل قرار ندارند بلکه به عنوان ... نداشته باشد قتل عمد محسوب می‌شود و اگر فعل او به قصد صدمه زدن انجام شده باشد ...

وارد نشده: بازیکن ‏استقلال

اتهام مهدی قائدی به قتل غیرعمد - ایمان نیوز

www.imannews.com › ورزش

۱ روز پیش - اتهام مهدی قائدی به قتل غیرعمد ... حکم مهدی قائدی در رابطه با پرونده تصادفی که او چندی پیش داشت اعلام و بازیکن استقلال به قتل غیرعمد محکوم شد.

دادستان تهران: ورزشکار متهم به قتل متواری است‌ - شبکه‌ی ...

www.didgah.net/maghalehMatnKamel.php?id=25495

البته پدر این افراد نیز به اتهام مواد مخدر دستگیر شده است. ... سامورایی (!) به دست امیر قرایی، روح الله داداشی و فرامرز خود نگاه، پس از اظهار تأسف فراوان، این قتل را غیر عمد خواندند، ولی. ..... عصبانیت مدیریت باشگاه استقلال از بهترین بازیکن دربی.

قائدی متهم به قتل غیر عمد، درانتظاراجرای حکم

https://sp.shafaqna.com/FA/AL/2955115

قائدی متهم به قتل غیر عمد، درانتظاراجرای حکم. ... قرار مجرمیت بازیکن استقلال صادر شد/پرونده قائدی به دادگاه کیفری بوشهر رفت. - پرسپولیس نیوز ...

گفتگو با بازیکن پرسپولیس که متهم به قتل غیر عمد شد | ...

saten.ir › آخرین اخبار

۸ خرداد ۱۳۹۷ - در حالی که عنوان شده بود بازیکن سابق پرسپولیس به جرم قتل غیر عمد ... خانه / آخرین اخبار / گفتگو با بازیکن پرسپولیس که متهم به قتل غیر عمد شد ... مهدی قائدی ،بازیکن استقلال با این خودرو چپ کرد +عکس · سیامک نعمتی ...

بازیکن تیم ملی به قتل متهم شد! - روزنامه خبرورزشی

https://www.khabarvarzeshi.com/fa/news/125195/بازیکن-تیم-ملی-به-قتل-متهم-شد

۱۳ تیر ۱۳۹۶ - خبرورزشی: اپیزود اول (شب نیمه شعبان امسال). * این درست که به تازگی همسایه دیوار به دیوارمان شده اما بالغ بر ۲۰ سال است به واسطه هممدرسه بودن با او ...

فوری /توضیح آقای فوتبالیست درباره دستگیری به جرم قتل ...

https://www.fartaknews.com/.../97131-فوری-توضیح-آقای-فوتبالیست-درباره-دستگی...

۷ خرداد ۱۳۹۷ - ... به جرم قتل غیر عمد منتشر شد که با واکنش سپهر حیدری همراه شده است. ... گفتنی است این خبر مربوط به یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس است ... آزار و اذیت چندین زن و دختر توسط راننده شیطان‌صفت + تصویر بدون پوشش متهم برای شناسایی ... رزومه عجیب گزینه خارجی استقلال ؛ ستاره سابق اورتون در راه تیم شفر ...