منابع امنیتی عراقی پیش از این اعلام کردند که ناآرامی ها در برخی شهرهای عراق هنوز ادامه دارد و به منطقه الخضرا که ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در آنجا واقع است با شلیک سه خمپاره حمله شده است که پلیس می‌گوید تلفات جانی و مالی به دنبال نداشت.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که صدها نفر از تظاهرکنندگان عراقی در اعتراض به اوضاع معیشتی و امنیتی خود و عدم پرداخت مطالبات آنها از سوی دولت در مقابل کنسولگری ایران در بصره تجمع کردند.

خبرگزاری الغدپرس مدعی شد که تظاهرکنندگان بصره در اعتراض به اوضاع معیشتی و امنیتی خود به سمت کنسولگری ایران در این شهر رفتند. این خبرگزاری در ادامه نوشت: بعد از رفتن ده ها نفر از تظاهرکنندگان بصره به سوی کنسولگری ایران نیروهای نظامی به این ساختمان فرستاده شدند تا از آن حمایت کنند.

همچنین شبکه المربد نوشت که نیروهای امنیتی در کنسولگری ایران در بصره مستقر شده اند. خبرنگار این شبکه در ادامه اعلام کرد که صدها نفر از تظاهرکنندگان نیمه شب در مقابل کنسولگری ایران تجمع کردند. بر اساس این گزارش معترضین عراقی اعلام کردند که هدف ما هجوم به کنسولگری ایران نیست بلکه هدف ما رساندن پیام به آنهاست.

منابع امنیتی عراقی پیش از این اعلام کردند که ناآرامی ها در برخی شهرهای عراق هنوز ادامه دارد و به منطقه الخضرا که ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌های خارجی در آنجا واقع است با شلیک سه خمپاره حمله شده است که پلیس می‌گوید تلفات جانی و مالی به دنبال نداشت.

همچنین نیروهای امنیتی تحقیقات گسترده‌ای را درباره عاملان و منشاء این حملات آغاز کردند. طی سال‌های گذشته این اولین باری است که به رغم وجود تدابیر شدید امنیتی چنین حملاتی به منطقه الخضرا که به شدت تحت حفاظت امنیتی است، صورت می‌گیرد. یک منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: پس از این حملات صدای آژیرهای هشدار در منطقه الخضرا بلند شد.

خمپاره‌ها از منطقه زیونه در بغداد شلیک شدند. به گفته این منبع یکی از خمپاره‌ها در نزدیکی ساختمان بانک مرکزی به زمین اصابت کرد. از سوی دیگر ناآرامی‌ها در جنوب عراق و در شهر بصره برای چندمین روز پیاپی، دیشب نیز ادامه داشت و تظاهر کنندگان خشمگین دفاتر احزاب سیاسی و گروه‌های شبه نظامی را به آتش کشیدند.

همزمان نیروهای امنیتی ممنوعیت آمد و شد در این استان را که از هفته‌ها قبل شاهد اعتراضات ضد فساد است اتخاذ کردند. به گفته برخی مسئولان محلی تظاهرکنندگان مقر نیروهای حزب الله عراق، نیروهای حزب الفضیله و سازمان عصائب اهل حق و سازمان بدرا را به آتش کشیدند.

در همین حال وزارت بهداشت عراق از کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۱۴ تن در جریان اعتراضات در جنوب بصره خبر داد. اسکای نیوز می‌گوید علاوه بر دفاتر احزاب یاد شده تظاهرکنندگان معترض همچنین مقر جنبش اراده، جنبش النجباء و مجلس عالی اسلامی را نیز به آتش کشیدند.

اعتراضات در سه روز گذشته در بصره رادیکالی تر شده است و بنا بر اعلام مسئولان دولتی از روز سه‌شنبه تا کنون ۱۰ شهروند عراقی در ناآرامی‌های بصره کشته شده‌اند.

منبع : بازتاب

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره - فرارو

https://fararu.com/fa/news/.../تجمع-صدها-عراقی-مقابل-کنسولگری-ایران-در-بصره

۲ ساعت پیش - تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره. منابع امنیتی عراقی پیش از این اعلام کردند که ناآرامی ها در برخی شهرهای عراق هنوز ادامه دارد و به منطقه ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره - سیمرغ | ...

https://khabarfarsi.com/u/59152016

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره. رسانه های عراقی اعلام کردند که صدها نفر از تظاهرکنندگان عراقی در اعتراض به اوضاع معیشتی و امنیتی خود و عدم ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره

monitor.shafaqna.com/FA/AL/14273131

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره. تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره رسانه‌های عراقی اعلام کردند که صدها نفر از تظاهرکنندگان عراقی در ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره

monitor.shafaqna.com/FA/AL/14273008

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره. منابع امنیتی عراقی پیش از این اعلام کردند که ناآرامی ها در برخی شهرهای عراق هنوز ادامه دارد و به منطقه الخضرا که ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره

monitor.shafaqna.com/FA/AL/14271829

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره. ... ایران تا یک ماه آینده عملیات بندر چابهار را به هند واگذار می کند. - ایرنا. تمرینات تاکتیکی تیم ملی فوتبال در ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره - مجله خبری ...

funtak.ir/news/153549/تجمع-صدها-عراقی-مقابل-کنسولگری-ایران-در-بصره/

۳ ساعت پیش - خبرگزاری ایسنا: رسانه های عراقی اعلام کردند که صدها نفر از تظاهرکنندگان عراقی در اعتراض به اوضاع معیشتی و امنیتی خود و عدم پرداخت مطالبات آنها ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره | پول و تجارت

https://www.poolvatejarat.com/تجمع-صدها-عراقی-مقابل-کنسولگری-ایران-د/

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که صدها نفر از تظاهرکنندگان عراقی در اعتراض به اوضاع معیشتی و امنیتی خود و عدم پرداخت مطالبات آنها از سوی دولت در مقابل کنسولگری ...

تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره - سرخط

www.sarkhat.com/fa/.../تجمع-صدها-عراقی-مقابل-کنسولگری-ایران-در-بصره-eozjnr/

... ترین خبرگزاری اتوماتیک فارسی است که توسط گروهی پژوهشگران و محققان ایرانی مقیم آمریکا ساخته شده است. ... تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره ...

A PHP Error was encountered Severity: Notice Message: ...

livedata.ir/news/asriran/item/630334/حمله-موشکی-انصارالله-به-جنوب-عربستان

۴ ساعت پیش - این در حالی است که ائتلاف عربی مدعی شده که این موشک را رهگیری کرده است. مجموع موشک‌های ... تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره.

گزینه‌های احتمالی وزارت کار چه کسانی هستند؟

livedata.ir/news/aftabnews/item/.../گزینه‌های-احتمالی-وزارت-کار-چه-کسانی-هستند

۱ ساعت پیش - تجمع صدها عراقی مقابل کنسولگری ایران در بصره · هاتگرام و تلگرام طلایی تا پایان آذر مهلت گرفتند · جنوب سیستان و بلوچستان 10 بار لرزید.

6 - وزارت امور خارجه - جمهوری اسلامی ایران

https://www.mfa.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=2177&formid...

۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - 103, عراق, سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران - اربیل, اربیل, مشاهده. 104, عراق, سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران - بصره, بصره, مشاهده. 105, عراق ...

وارد نشده: تجمع ‏صدها ‏مقابل

تجمع های اعتراضی به هتک حرمت مرجعیت شیعه آیت الله العظمی ...

shiawaves.com/persian/marjaeyat/13338-2018-03-07-07-50-58

۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - عراق، بغداد: ساعت ۱۰:۳۰ صبح. عراق، کربلاء: ساعت ۱۰ صبح. عراق، بصره: ساعت ۱۰ صبح ... گفتنی است روز گذشته نیز این تجمع در مقابل کنسولگری ایران در ... که توسط صدها خبرگزاری، و ده ها شبکه خبری تلویزیونی پوشش داده شد.

مقتدا صدر مردم عراق را به تجمع در برابر سفارت بحرین در ...

https://www.islamtimes.org/.../مقتدا-صدر-مردم-عراق-تجمع-برابر-سفارت-بحرین-بغدا...

اسلام تایمز: رهبر جریان صدر از مردم عراق خواست تا در واکنش به حمله ی روزگذشته ی نظامیان ... بحرین امروز چهارشنبه در برابر سفارت این کشور در بغداد دست به تجمع بزنند. ... تظاهرات صدها هزار نفری عراقی‌ها در سالروز اشغال این کشور برگزار شد ... ادامه ی تظاهرات مردم بصره در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و وجود فساد در دستگاههای دولتی.

ایرنا - تجمع عراقی ها خشمگین در برابر سفارت ترکیه در بغداد

www.irna.ir/fa/News/82261109

۱۷ مهر ۱۳۹۵ - بغداد-ایرنا- صدها نفر از عراقی های خشمگین به دنبال بالا گرفتن مجادلات لفظی میان بغداد-آنکارا، عصر امروز (شنبه) در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در بغداد تجمع کرده و خواستار ... به گزارش ایرنا، به دنبال تظاهرات دیروز (جمعه) اهالی بصره علیه حضور ... بزرگ‌ترین بانک‌های آمریکا به تحریم گردش مالی ایران نه گفتند ...

تشدید اعتراض‌ها در بصره عراق +عکس و فیلم - العالم

fa.alalam.ir/news/3754426/تشدید-اعتراض‌ها-در-بصره-عراق--عکس-و-فیلم

۶ روز پیش - صدها نفر از مردم بصره در اعتراض به تداوم مشکل آلودگی آب و ضعف خدمات‌رسانی دولت، شب پیش مقابل ساختمانهای استانداری و دولت محلی تظاهرات کردند. ... ساختمان استانداری علیه آلودگی آبها و بالا رفتن درصد نمک آن، تجمع کرده بودند و ده‌ها ... واکنش وزارت خارجه ایران به برکناری «فالح الفیاض»، مشاور امنیت ملی دولت عراق ...

هواداران صدر، باردیگر در خیابان های عراق - PressTV

https://www.presstv.com/DetailFr/.../Sadrs-supporters-take-to-streets-again-for-protest

۲ مرداد ۱۳۹۵ - به گزارش شبکۀ تلویزیونی السومریه، صدها نفر از مردم عراق با تجمع در ... درشهر بصره، در 550 کیلومتری جنوب بغداد، نیز ده‌ها نفر از معترضین مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده و خواستار لغو نظام سهمیه‌ای و مبارزه با ... تجمع علمای نجف در مقابل کنسولگری بحرین ... نصرالله: ایران و سوریه تنها حامیان لبنان در اشغال.

بازداشت شیرازی و احتمال کاهش نفوذ ایران در عراق - Al-Monitor

https://www.al-monitor.com/pulse/fa/.../03/shirazi-shiite-iran-iraq-vilayate-faqih.html

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - تظاهرات در عراق علیه بازداشت شیرازی، در برابر کنسولگری ایران در کربلا، سفارت ایران در بغداد و در شهر بصره، نزدیک مرز ایران، روی داد.

وارد نشده: تجمع ‏صدها

نتایج برای تجمع اعتراض آمیز - Pars Today

parstoday.com/fa/search--تجمع+اعتراض+آمیز

مردم بصره (جنوب عراق) روز یکشنبه در اعتراض به بازگشایی کنسولگری عربستان در ... صدها نفر از حامیان «سومائیلا سیسه» Soumaïla Cissé مخالف دولت مالی روز شنبه در باماکو در ... تجمع در مقابل سفارت ایران در دمشق در اعتراض به تحریم‌های امریکا.

تشدید اعتراضات در عراق، تیراندازی‌ هوایی نظامیان و توقف ...

fa.euronews.com › اخبار › جهان

۲۴ تیر ۱۳۹۷ - گفته می‌شود در پی افزایش اعتراض‌ها در عراق سرعت اینترنت در این کشور ... در پی تجمع صدها نفر از معترضان در اطراف ساختمان اصلی استانداری بصره و ... که پروازهای ایران به مقصد نجف، به بغداد پایتخت عراق تغییر مسیر خواهند داد.

حمله انگلیس به سفارت ایران در بصره - آفتاب

aftabnews.ir/vdceo78n.jh8owi9bbj.html

۹ فروردین ۱۳۸۶ - در پی اقدام تحریک آمیز نظامیان انگلیسی علیه سرکنسولگری ایران، وزارت ... عراقی در تامین امنیت کارکنان سرکنسولگری ایران در بصره تاکید کرد.