با تصویق قانون “منع به کاری گیری بازنشستگان” در ارگان های دولتی، مهدی تاج؛ رئیس فدراسیون فوتبال به تکاپو افتاد تا هرطور شده تا قبل از انتخابات آتی فدراسیون صندلی خود را حفظ کند. ماجرای بازنشستگی از ترفندهایی بود که تاج نتوانست از آن بهره بگیرد.

دیدار با اینفانتینو رئیس فیفا شاید آخرین و مهمترین ترفندی باشد که تاج بتواند از آن بهره ببرد. او با تکا به “غیر دولتی” بودن فدراسیون فوتبال قصد دارد از رئیس فیفا کمک بگیرد تا با تهدید به تعلیق فوتبال ایران ریاست خود را تا پایان این دوره حظ کند. ایسنا در همین خصوص چنین نوشته است:

رییس فدراسیون فوتبال ایران همزمان با اجرایی شدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان درخواست جلسه اضطراری با رییس فیفا کرده است و بر این اساس تاج به زودی به دیدار اینفانتینو خواهد رفت. سوال، آیا مهدی تاج همانند سلف خود به دنبال ایجاد چالشی بین‌المللی برای ماندن در مدیریت با چوب تحریم فوتبال ایران است؟

“قانون منع به کارگیری بازنشستگان” به عنوان یک سیاست کلان و مورد حمایت مقامات عالی کشور، در حالی از تصویب شورای نگهبان گذشته و برای اجرا ابلاغ شده که بر اساس آن مقرر است کلیه بازنشستگان استخدامی کشوری از حضور در مناسب و مشاغل دولتی استعفا کرده و نیروهای جوان جایگزین آنها شوند.

این موضوع از همان ابتدای طرح با واکنش‌های مثبت کارشناسان در همه حوزه‌های مختلف همراه شد. مدیران ورزشی نیز یکی از مشمولان این قانون هستند. وزیر ورزش و جوانان و معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی این وزارتخانه نیز از همان ابتدای طرح موضوع “قانون منع به کارگیری بازنشستگان” تاکید کردند که تمکین از قانون وظیفه همه افراد و نهادهای اجرایی است و ورزش نیز از این مقوله مستثنی نخواهد بود.

تجربه ثابت کرده است که فوتبال یکی از پر چالش‌ترین مدیریت‌های ورزشی را در تاریخ ورزش جمهوری اسلامی ایران داشته است. سابقه استفاده از اهرم های خارجی و فیفا برای فشار به مقامات داخلی جهت منع از اجرای دستورات و قوانین جاری کشور از مرسوم‌ترین شیوه اعمال قدرت مدیران فوتبال در ایران برای ماندن در کرسی ریاست بوده است.

محمد دادکان و علی کفاشیان در گذشته با استفاده از همین حربه، شرایط دشواری را برای فوتبال ایران ایجاد کرده‌اند. اکنون سوال این است که در پی اجرایی شدن یک قانون عام در کشور، آیا این بار نیز فدراسیون فوتبال مانند گذشته به دنبال تمرد از قانون خواهد رفت و یا به گفته وزیر ورزش و جوانان، همه مدیران ورزشی از قانون تمکین خواهند کرد.

خبرهای رسیده از فدراسیون فوتبال، از تکاپوی مسئولان این فدراسیون حکایت دارد. مهدی تاج  که پیش از این با طرح موضوع “جانبازی‌”‌اش خبرساز شده بود، این بار نیز در نامه‌ای به رییس فیفا درخواست جلسه اضطراری کرده است. بر اساس اطلاعات واصله، این جلسه به تایید دفتر اینفانتینو رسیده و قرار است رییس فدراسیون فوتبال ایران ۹ اکتبر مصادف با ۱۷ مهر در مقرر فیفا با اینفانتینو دیدار کند.

بلیت‌های رفت و برگشت این ملاقات نیز از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده و قطعا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، مهدی تاج در تاریخ مذکور با رییس فیفا دیدار خواهد کرد، دیداری که کتبا از سوی فدراسیون فوتبال به فیفا اعلام و برگزاری جلسه با رییس فیفا رسما درخواست شده است.

اکنون سوال این است که همزمان با اجرای ” قانون منع به کارگیری بازنشستگان ” در کشور، برگزاری این جلسه آن هم به درخواست ایران چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا رییس فدراسیون فوتبال ایران در دیدار با اینفانتینو به دنبال راهکاری برای دور زدن قوانین داخلی است؟

آیا تاج به پشتوانه فیفا می‌خواهد همچنان رییس فدراسیون فوتبال باقی بماند؟ آیا رییس فدراسیون فوتبال ایران گزارشی درباره قوانین داخلی ایران و قانون منع به کارگیری بازنشستگان به رییس فیفا ارائه خواهد کرد؟

متاسفانه در فضایی که کشور در مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های تحریم از سوی قدرت طلبان جهانی قرار دارد، طرح موضوعات و مواردی که منجر به دخالت نهادهای خارجی در امور ورزش ایران شود، می‌تواند به اعتبار و حیثیت ورزش و قطعا منافع ملی کشور خدشه وارد کند.

موضوعی که به نظر می‌رسد مسئولان نظارتی، مقامات عالی ورزش کشور و مدیران دلسوز فوتبال باید برای آن چاره‌ای اندیشه کنند تا پیش از هر اتفاقی با تدبیر، مانع از احتمال تهدید یا تحریم فوتبال ایران و تکرار سناریوی تعلیق فوتبال کشور با دسیسه دخالت دولت در امور فوتبال شوند.

مهدی تاج پیش از این بارها ثابت کرده که به قوانین داخلی احترام می‌گذارد و بیش از هر فرد دیگری دغدغه‌ اجرای قوانین جاری کشور در حوزه فوتبال را دارد. مبارزه او با فساد در فوتبال و عزل بسیاری از مدیران منفعت‌طلب از نقاط مثبت کاری اوست، امید است که او، این بار نیز در موضوع اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هم راستا با سیاست‌های کلان نظام و به دور از هر گونه جنجال و حاشیه‌سازی شرایط اجرای قانون مذکور در فوتبال را نیز فراهم کند و با هر تدبیری مانع از دخالت خارجی‌ها در امور فوتبال کشور شود.


منبع : کولاک

ترفند تاج برای دور زدن قانون بازنشستگان بعد از جانبازی ...

download5.ir › دانلود

۲۶ دقیقه پیش - ترفند تاج برای دور زدن قانون بازنشستگان بعد از جانبازی+جزئیات دیدار با اینفانتینو , با تصویق قانون "منع به کاری گیری بازنشستگان" در ...

اسامی بازیگران سریال «خونه یکی»+ خلاصه داستان و عکس ...

koolakmag.ir › رسانه

۱ ساعت پیش - ترفند تاج برای دور زدن قانون بازنشستگان بعد از جانبازی+جزئیات دیدار با .... سریال “خونه یکی” در گونه اجتماعی و با موقعیت های کمدی نخستین ...

ماجرای دیدار اضطراری تاج و اینفانتینو چیست/ بوی دخالت ...

khabarfarsi.com/u/59828246

اوج اختلافات کریمی با مهدی تاج و محمدرضا ساکت رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال به مناظره او با ساکت ... راه های دور زدن قانون منع بکارگیری بازنشستگان بسته است.

آمار تصادفات جاده ای در سه سال اخیر ثابت مانده است | قیمت 98 - ...

https://gheymat98.ir › وبگردی

۲۸ دقیقه پیش - وی با بیان اینکه یکی از دلایل بروز تصادفات جاده ای در میان خودروهای ... ترفند تاج برای دور زدن قانون بازنشستگان بعد از جانبازی+جزئیات دیدار با ...

متن آهنگ نالوطی مسیح و آرش AP | قیمت 98 - قیمت روز

https://gheymat98.ir › وبگردی

۵ شهریور ۱۳۹۷ - دنبال چی بودی توو رابطمون با موچین بی مرام ، ببین هنوز هم اینورام ... ترفند تاج برای دور زدن قانون بازنشستگان بعد از جانبازی+جزئیات دیدار با ...

ورزشی‌ها دنبال دور زدن قانون بازنشستگی؟/ خون رنگین‌تر یا ...

https://www.isna.ir/.../ورزشی-ها-دنبال-دور-زدن-قانون-بازنشستگی-خون-رنگین-تر-یا...

۸ مرداد ۱۳۹۷ - در واقع با این راهکار، قانون جدید در مورد بازنشسته‌های ورزشی دور زده خواهد شد. به گزارش ایسنا، مجلس شورای اسلامی قانون جدید منع بکارگیری ...

وارد نشده: ترفند ‏تاج ‏جانبازی ‏اینفانتینو

دور زدن قانون برای بکار گیری بازنشستگان/ جوانگرایی در ...

https://www.alef.ir/news/3970231118.html

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - الف در گفتگو با نمایندگان بررسی کرد؛ دور زدن قانون برای بکار ... دارد، اما استثناهایی که در این قانون وجود دارد باعث شده تا بازنشستگان، بعد از 30 ...

وارد نشده: ترفند ‏تاج ‏جانبازی ‏اینفانتینو

جلسه کی‌روش و تاج در حاشیه فینال جام جهانی/ توافق حاصل می ...

livedata.ir/news/.../جلسه-کی‌روش-و-تاج-در-حاشیه-فینال-جام-جهانی-توافق-حاصل-می‌شو...

۲۵ تیر ۱۳۹۷ - مهدی تاج که به دعوت اینفانتینو رییس فدراسیون بین المللی فوتبال ... و پس از دیدار تیم‌های ملی فرانسه و کرواسی نشستی را با کارلوس کیروش ...

170 نفر مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند | ...

etemaadonline.ir/content/.../170-نفر-مشمول-قانون-منع-بکارگیری-بازنشستگان-هس...

۶ روز پیش - 170 نفر مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان هستند/ برخی به دنبال دور زدن این قانون هستند. رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه ...

وارد نشده: ترفند ‏تاج ‏جانبازی ‏دیدار ‏اینفانتینو

«رئیس فیفا» میهمان ویژه بازی ایران و اسپانیا - سرپوش

www.sarpoosh.com/football/worldcup/worldcup970307629.html

 رتبه: ۴٫۲ - ‏۳۳ نقد

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - جیانی اینفانتینو,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,جام جهانی. رئیس‌ سوئیسی فیفا پس از دیدار با رئیس‌جمهور تاتارستان دیدار حساس ... بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و اسپانیا در دور دوم بازی‌های گروه B جام ...... چرا تنیسورها هنگام ضربه زدن فریاد می‌زنند؟ ... واکنش علی کریمی به افزایش درصد جانبازی و رفع بازنشستگی ...

واکنش آشنا به تلاش برخی مدیران برای دور زدن قانون منع به ...

daynets.com/FA/IR/998813

... آشنا به تلاش برخی مدیران برای دور زدن قانون منع به کارگیری بازنشستگان: باید حدس ... حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهوری در توییتر خود نوشت: وقتی جانبازی را ... ترامپ: دیدار با روحانی بستگی به ایران دارد ... مصاحبه را گذاشته اید برای بعد از وزارت؟ ... آلودگی مسیریابهای شبکه افزایش یافت/جزئیات حمله به سایت «زرین پال».

[PDF]نبرد تن به تن با موانع تولید - سازمان تامین اجتماعی

www.tamin.ir/file/file/191825

۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - تامین اجتماعــی را دور بزند؟ چه نقدهایی به مصوبه .... میلیارد تومان است و برای دو سال بعد از آن با استفاده از فرمول ... بازنشســتگان با همکاری بانک رفاه کارگران خبر داد. ...... این برنامه کاربردی همچنین امکان دریافت جزئیات کاالی .... و دیدار با شــرکت های تولیدی. ..... متوفی به قصد تقلب و دورزدن قانون، از همسر خود طالق.

شهرداران بازنشسته در ایستگاه آخر!

titreshahr.com › صفحه نخست › اجتماعی

۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - اگر تا دیروز شهردار تهران به دنبال اجرایی کردن قانون منع به کار گیری ... محمد علی افشانی به دنبال این هستند تا با استفاده از قانون انتخاب شهرداران ... هم بعد از اجرایی شدن مصوبه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطلبی ..... جانی اینفانتینو رئیس فیفا هم نظر چندان مثبتی برای انجام دیدارهای لالیگا در آمریکا ندارد.

ماندن افتخاری با رو کردن کارت ایثارگری-روزنامه گل

online.goaldaily.ir/farsi/NewsDet-9269-ماندن-افتخاری-با-رو-کردن-کارت-ایثارگری

۲۷ آبان ۱۳۹۶ - تبصره جانبازی و ایثارگری تنها راه ماندن مدیر عامل استقلال به صورت ... ۲۰ آبان ماه امسال قانون منع بکارگیری بازنشستگان قطعیت پیدا کرده و هرکس ...

[PDF]افشاگری پولیتیکو از طرحترور - شهروند هشتم - شهرداری مشهد

https://shahrvand8.mashhad.ir/parameters/mashhad/modules/.../khorasan961217.pdf

۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - معاون دادستان از برخورد قانونی با ضعف ایمنی خودرو در سوانح رانندگی ... جزئیات زیادی از اقدامات سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل ..... مردم کشور مغلوب اجتناب می کند بلکه حتی لشکریانش را از آسیب زدن به ...... و سالم و از ترافیک دور باشد. ...... مهدی تاج، رئیس فدراســیون فوتبال گفت: »بعد از کنسل شدن دیدار با.

[PDF]دیدار پشت درهای بسته و توافق های مسکوت - kayhan london

https://kayhan.london/fa/newspaper-online/No.170/.../KayhanLondon-No.170.pdf

۲۹ تیر ۱۳۹۷ - اگر هم ژست دمکراسی و حقوق بشر گرفته، با پسوند »اسالمی« آن ... تصادفی هستند: بنیامین نتانیاهو و کسانی که از چنین قانونی دفاع .... و بازنشسته بودند و به امید دریافت ... جزییات این پرونده های فساد برای ..... دور زدن مکانیزم های نظارتی از طریق ..... سه ماه بعد. تقاضای طالق کردم و از او جدا شدم. بعد از چند ماه در اورنج ...

برخلاف گمانه‌زنی رسانه‌های آلمانی و عربی/ تاج و اینفانتینو در ...

https://khabarban.com/.../برخلاف_گمانه_زنی_رسانه_های_آلمانی_و_عربی_تاج_و_اینف...

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - با همه اینها با حضور تاج در زوریخ اعلام شد که وی نشستی با رئیس فیفا ... البته دعوت فدراسیون فوتبال ایران از اینفانتینو برای حضور در تهران جدی است و در ... در این رابطه دکتر طائبی در مورد میزان درصد جانبازی مهدی تاج گفت: رئیس ... بتواند در میان استثناشده گان قانون منع بکارگیری بازنشستگان که جانبازان ...

درصد جانبازی تاج به کارش نیامد | جدیدترین اخبار - بام وب

bamweb.ir/1397/06/22/درصد-جانبازی-تاج-به-کارش-نیامد/

۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - درصد جانبازی تاج به کارش نیامد. موضوع درصد جانبازی مهدی تاج در چند روز اخیر به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. Source link. موضوع درصد جانبازی مهدی ...

آرشیو | لیگ ایران - جدول لیگ برتر

ligiran.com/آرشیو/page/252/

در دیدار مهدی تاج با اعضای تیم استقلال عکس تیمی قبل از دیدار با السد قطر ..... تاج: پول او به حسابش ننشسته است/ تلاش اینفانتینو برای پرداخت پول کی‌روش! .... بعد از دو نمایش نه چندان مطمئن از سهرابیان احتمالا شفر او را در این دیدار نیمکت نشین کند. ... کنفدراسیون فوتبال آسیا اسامی داوران دیدار الدحیل قطر - پرسپولیس در دور ...

[PDF]نخستین وتوی روسیه به نفع ایران

www.vekalatonline.ir/userfiles/Images/.../Shargh8310410311497485057201604.pdf

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - وجاهت قانونی ندارد و در حدی نیست... ترتیبی اتخاذ شــده تا امــکان تماس گروه سیاســت: مســتقیم تلفنی و ارســال نامه از زندان برای زندانیان. با ...