سخنگوی سپاه پاسداران تیم تروریستی مهاجم به مراسم روز ارتش در اهواز را وابسته به جریان الاحوازیه دانست.
وی گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند. اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

جریان الاحوازیه چگونه شکل گرفت؟

با خلع رضا شاه در ۱۹۴۱ و بر تخت نشادن فرزند او محمد رضا شاه توسط متفقین در ایران، شورش های دیگری از اقلیت عرب زبان در ۱۹۴۳ و ۱۹۴۵ به شدت سرکوب شدند. در ۱۹۴۶ حزب تازه تأسیس “ال سعدا” در “محمره” ، خرمشهر, سرکوب شد. سرانجام در ۱۹۵۶ حزب “جبهه ملی آزادی طلب عربستان” و در ۱۹۶۰ حزب “خلیج عربی” تأسیس شدند که از ادغام انان در ۱۹۶۷ “جبهه ازادی بخش الاحواز” تأسیس شد.

این جریان در زمان تشنج بین حکومت عبدالناصر، حسن البکر و سپس صدام حسین با شاه فعالیت خود را گسترش داد و دفتری در لندن برای هماهنگی با سیاست های استعمار کهن و حمایت از کشورهای عربی گشود.

کودتای رضا خان و سیّد ضیا اگر چه با حمایت انگلیس و سکوت شوروی بود، ولی در ۸ سال آخر سلطنت رضا شاه، ۱۳۱۲ تا ۱۳۲۰، تمایل رضا شاه به هیتلر را انگلیس با معرکه خزعل به منزله هشداری به رضا شاه تدارک دید. ولی جریان الاحواز را همیشه کشورهای عربی حمایت کرده اند، اگر چه دفتری هم در لندن دارد.

در جریانات دیگر تجزیه طلب در ایران، میتوان جاپای عربستان و اسرائیل را مشخص دید. در شمال هم اردوغان “تورک” های گرگ های خاکستری” را در ایران دارد.

این جریان که به منابع عربی خارج از ایران وصل است بعد از انقلاب اسلامی بنای خود را بر تفرقه قومی در منطقه بنا گذاشت. آنها با زدن بر طبل نفاق و گمراه کردن عده ای توانستند برای خود هوادارانی جذب کنند. در سالهای اخیر عناصر این جریان عامل برخی نا آرامی ها و حملات تروریستی در شهرهای جنوبی بوده اند.


منبع : کولاک

حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ ...

koolakmag.ir › اخبار داغ

۵ ساعت پیش - جریان الاحوازیه چیست؟, چه کسانی جریان الاحوازیه را هدایت می کنند؟, گروه تروریستی الاحوازیه چه کسانی هستند؟, سخنگوی سپاه پاسداران تیم ...

تصاویر برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی ...

نتیجه تصویری برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

۶ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

۴ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

۵ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

۲ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

۶ ساعت قبل

تصاویر بیشتر برای حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه بود؟+ الاحوازیه(الاهوازیه)چه کسانی هستند؟

گزارش تصاویر

نتایج وب

با گروهک عامل حمله تروریستی اهواز آشنا شوید +عکس - مشرق ...

https://www.mashreghnews.ir/.../با-گروهک-عامل-حمله-تروریستی-اهواز-آشنا-شوید-عک...

۴ ساعت پیش - در این گزارش با سوابق گروهک جنایتکار «الاحوازیه» بیشتر آشنا خواهید شد. ... نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند". ... "در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم ... جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز +عکس و فیلم - ...

https://www.mashreghnews.ir/.../11-شهید-و-21-مجروح-اعلام-آخرین-آمار-حمله-کور-ترور...

۴ ساعت پیش - سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند ... وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم .... تجزیه طلب های الاحواز مسئولیت حمله به مردم اهواز را بر عهده گرفتند ... زخمی و شهید شده اند و یا کسی از مسئولین زخمی شده، اطلاعی ندارم زیرا خودم درگیر رژه 31شهریور بودم.

گروهک تروریستی الاحوازیه چه کسانی هستند؟ + تصاویر - ...

www.ion.ir/News/412582/تروریستهای-الاحوازیه

۲ ساعت پیش - به گزارش باشگاه خبرنگاران ، صبح امروز شنبه 31 شهریورماه در جریان برگزاری ... تروریست‌های الاحوازیه مسئولیت حمله به اهواز را برعهده گرفتند. اخبار اولیه حاکی از آن بود که تعدادی در این حمله تروریستی به شهادت رسیده و تعداد دیگری نیز مجروح شده‌اند. ... مکان استقرار گروهک تروریستی الاهوازیه :دانمارک، سوئد و هلن.

عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه ...

https://www.borna.news/.../755363-عناصر-مسلح-حمله-تروریستی-اهواز-وابسته-به-ج...

۶ ساعت پیش - عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه هستند ... به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند، وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

سپاه پاسداران: عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به ...

https://www.alef.ir/news/3970631069.html

۶ ساعت پیش - سخنگوی سپاه پاسداران گفت: افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند. ... وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی ... ۳۱ شهریور ۱۳۹۷هر ۴ تروریست‌ حادثه تروریستی اهواز به هلاکت رسیدند.

:::Noandish.com::: جریان الاحوازیه مسوول حمله تروریستی اهواز ...

noandish.com/.../جریان-الاحوازیه-مسوول-حمله-تروریستی-اهواز-استمعرفى-جنبش-الاح...

۵ ساعت پیش - ایسنا: عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاحوازیه هستند ... الاحوازیه که خود را جنبش ملی دموکراتیک الاحواز (الاهواز) می نامد به قولی ...

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز /مهاجمان وابسته به ...

https://donya-e-eqtesad.com/.../3442803-حمله-تروریستی-به-رژه-نیروهای-مسلح-در-اه...

۷ ساعت پیش - حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز /مهاجمان وابسته به جریان الاحوازیه بودند/اسامی اولیه شهدا +بازتاب خارجی ... افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

اخبار تکمیلی از حادثه تروریستی اهواز؛ آشنایی با گروهک ...

https://www.tarafdari.com/node/1098552

۵ ساعت پیش - گروهک الحواز چه کسانی هستند؟«جمهوری دمکراتیک الاحواز» در خوزستان، بوشهر و مناطقی از جنوب فارس که ... جهت پشتیبانی از اقدامات تروریستی تجزیه طلبان صورت گرفته بود. ... وابسته به تروریست های الاحواز با نشر پوستری مسئولیت حمله صبح ... در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز ۸ تا ۹ نفر از ...

جزییات حمله تروریستی در رژه نیرو‌های مسلح در اهواز - اقتصاد ...

www.eghtesadonline.com/.../302072-جزییات-حمله-تروریستی-در-رژه-نیرو-های-مسلح...

۷ ساعت پیش - **تجزیه‌طلب‌های الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفتند ... **عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

تیم تروریستی منهدم شد/ تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ...

shabestan.ir/detail/News/728858

۶ ساعت پیش - جزئیات حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز ... مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند. ... در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی ... این گزارش می افزاید: تجزیه طلب های الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را برعهده گرفتند.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز / وابستگی عنصر ...

www.icana.ir/.../حمله-تروریستی-به-رژه-نیروهای-مسلح-در-اهواز-وابستگی-عنصر-مس...

۳ روز پیش - عاملان حمله وابسته به جریان "الاحوازیه" هستند. ... حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز / وابستگی عنصر مسلح به جریان الاحوازیه + جزییات حادثه ... گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی از این بود که شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند. ... اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

حمله تروریستی اهواز: ده‌ها کشته و زخمی | رادیو زمانه

https://www.radiozamaneh.com/412886

۲ ساعت پیش - چهار مهاجم مسلح در پوشش لباس نظامی، جایگاه ویژه مقامات در رژه اهواز را به ... سخنگوی «جنبش الاحواز» اعلام کرد «مقاومت ملی الاحواز» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. ... اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند». ... این رژه به مناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق برپا شده بود.

حمله تروریستی به رژه اهواز | شهادت ۱۱ نفر ؛ هلاکت و ...

164.138.21.147/details/417056/Defence/security

۴ ساعت پیش - همشهری آنلاین: حمله تروریستی عناصر تکفیری در نخستین دقایق رژه ... حمله تروریستی به رژه اهواز | شهادت ۱۱ نفر ؛ هلاکت و دستگیری ۴ تروریست | الاحواز مسئول است ... به تیراندازی به مردم و نیروهای نظامی کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند. ... شده اند و یا کسی از مسئولین زخمی شده، اطلاعی ندارم زیرا خودم درگیر رژه ...

عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان "الاحوازیه" ...

https://khabarfarsi.com/u/59778079

عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان "الاحوازیه" هستند .... مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند. ... بزوس، ثروتمندترین فرد جهان: زمانی که کسی چیزی از اینترنت نشنیده بود، دست به کار شدم.

عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاهوازیه ...

www.ghatreh.com/.../عناصر-مسلح-حمله-تروریستی-اهواز-وابسته-جریان-الاهوازیه-هست...

۴ ساعت پیش - افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاهوازیه. ... عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاهوازیه هستند ... وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم ... گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چه سابقه ای دارد؟

سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به «جریان الاحوازیه» ...

https://www.afkarnews.com/.../789251-سخنگوی-سپاه-تروریست-ها-وابسته-به-جریان...

۵ ساعت پیش - سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند ... وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم ... در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، اخبار اولیه از به شهادت رسیدن ...

اعلام آخرین آمار شهدا و مجروحین حمله کور تروریستی به رژه ...

sobhezagros.ir/News/111003.html

۳ ساعت پیش - سخنگوی سپاه: تروریست ها وابسته به جریان الاهوازیه هستند ... وی همچنین گفت: در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم .... تجزیه طلب های الاحواز مسئولیت حمله به مردم اهواز را بر عهده گرفتند ... محل رژه و دیگر قسمت ها صورت گرفته است اما اینکه چند نفر زخمی و شهید شده اند و یا کسی از مسئولین ...

واکنش سخنگوی سپاه پاسداران به حمله تروریستی رژه اهواز چه ...

titre1online.ir/واکنش-سخنگوی-سپاه-پاسداران-به-حمله-ترو/

گروه تجزیه طلب های الاحواز مسئول اقدام تروریستی اهواز چه کسانی هستند؟ ... سپاه پاسداران اعلام کرد : عناصر مسلح حمله تروریستی اهواز وابسته به جریان الاهوازیه هستند.

پیمایش صفحه

صفحه قبلی

1

2

3

4