انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که باید هفته‌ای دو بار ماهی مصرف شود چراکه مملو از پروتئین، اسیدهای چرب اُمگا۳ و ویتامین‌هاست. کارشناسان تغذیه مصرف زیاد ماهی را توصیه می‌کنند، اما نسبت به خواص مکمل‌های روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند مطمئن نیستند.در ادامه به برخی فواید روغن ماهی اشاره می‌شود.

تقویت متابولیسم

محققان در ژاپن دریافته‌اند روغن ماهی موجب فعال‌سازی گیرنده‌ها در دستگاه گوارش موش‌ها می‌شود در نتیجه سلول‌ها در سیستم عصبی برای متابولیز چربی ذخیره می‌شوند. دانشمندان به یک گروه از موش‌ها غذای چرب حاوی روغن ماهی دادند، درحالیکه به گروه دیگر رژیم غذایی فاقد این مکمل داده شد. آنها دریافتند موش‌های تغذیه شده با روغن ماهی ۵ تا ۱۰ درصد وزن کمتری داشتند.

مقابله با افسردگی

مشخص شده است که مکمل‌های روغن ماهی موجب تسکین علائم افسردگی خفیف و متوسط می‌شوند. همچنین افراد مبتلا به افسردگی تک قطبی بعد از خوردن یک یا دو گرم مکمل در روز با کاهش علائم مواجه بودند.

کمک به مبتلایان به بیماری آسم

تحقیق جدید دانشگاه روچستر نشان می‌دهد،محصولات حاوی اسید چرب امگا۳ موجب کاهش تولید آنتی‌بادی‌های مسبب آسم و آلرژی در بدن می‌شوند.اگرچه در مبتلایان حاد این بیماری‌ها که استروئیدهای خوراکی مصرف می‌کنند به‌دلیل وجود عنصر دارویی، از بروز فواید ممانعت می‌شود.

حفاظت از قلب

امگا-۳ همواره با سلامت بهتر قلب مرتبط بوده است، اگرچه مطالعات اخیر نشان می‌دهد مصرف حدود ۳۰۰ میلیگرم اُمگا-۳ از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌ها مفید است اما مصرف بیش از این اندازه آن فایده‌ای ندارد.

تقویت سیستم ایمنی

طبق یافته محققان در آزمایش سال ۲۰۱۳ روی مکمل‌ها، روغن ماهی دارای خواص تقویت کننده سیستم‌ایمنی است که می‌تواند برای افراد دارای نقص ایمنی مفید باشد. به گفته محققان، روغن ماهی موجب ترغیب فعالیت سلول‌های سفید خون در تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

/آرمان امروز

منبع : کولاک


20 خاصیت مهم روغن ماهی - عصرایران
www.asriran.com/fa/news/232920/20-خاصیت-مهم-روغن-ماهی
با روغن ماهی، لاغر شوید؛ مصرف ماهی به درمان فشار خون بالا و چاقی کمک می‌کند. ... چرب EPA و DPA‌ در اکثر مکمل‌های با کیفیت روغن ماهی در تنظیم کلسترول نقش مهمی دارد.
25 خاصیت بی نظیر روغن ماهی برای برطرف کردن چاقی شکم - ...
namnak.com/روغن-ماهی.p14849
 رتبه: ۴٫۸ - ‏۲۷۷ رأی
موارد مهمی که باید در مورد فواید روغن ماهی بدانید ... های حاوی روغن ماهی، عوارض جانبی را برای سلامت بدن به همراه دارد بنابراین رعایت اعتدال در مصرف روغن ماهی الزامی است.
خواص روغن ماهی - 10 مورد از فواید قرص روغن ماهی - مجله سلامت
www.majalesalamat.com › روغن های طبیعی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - با اینکه روغن ماهی دارای مقدار زیادی از مواد مفید است، در مورد برنامه های کاربردی احتمالی آن شایعات و بحث های زیادی وجود دارد و همه آن ها دقیق نیستند.
خواص روغن ماهی و پنج دلیل برای استفاده این مکمل در زندگی ...
badaneirani.com/fish_oil_properties/
۳ مهر ۱۳۹۶ - از مهمترین خواص روغن ماهی این است که می تواند به شما کمک کند تا پس از وعده ... دلیل سه: مغز شما به تمام کمک هایی که می توانید دریافت کنید نیاز دارد.
20 خاصیت مهم روغن ماهی برای سلامت بدن - همشهری آنلاین
hamshahrionline.ir/details/185332
۱ مهر ۱۳۹۱ - مصرف بلند مدت از این روغن مفید در کاهش و یا حتی پیشگیری از دردهای ناشی از آرتریت تاثیر دارد. درمان آرتریت با روغن ماهی قطعا بلافاصله پس از ...
روغن ماهی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ - باشگاه خبرنگاران
https://www.yjc.ir › وب‌گردی › وبگردی
۶ شهریور ۱۳۹۷ - روغن ماهی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهداشت جهانی مصرف ۱ تا ۲ وعده روغن ماهی در هفته را ...
کپسول روغن ماهی - یک پزشک
www.1pezeshk.com/archives/2006/08/post_304.html
۱۸ مرداد ۱۳۸۵ - همچنین نگرانی از وجود آلودگی‌های جیوه در ماهی ، اغلب کپسول‌های روغن ماهی به عنوان منبع ... همچنین گزارشاتی وجود دارند که نشان می‌دهند این مکمل‌ها ممکن است فوایدی در ... در مورد سودمندی این مکمل‌ها در افسردگی ، اطلاعات و داده‌های محدودی وجود دارد.
آشنایی با فواید و مزایا ٬ خواص و مضرات روغن ماهی - هفت گنج
https://7ganj.ir/خواص-و-مضرات-روغن-ماهی/
۸ آذر ۱۳۹۵ - امگا ۳ بسیار زیادی دارد که برای سلامتی شما مفید است . بنابراین اگر شما ... در پایین میتوانید فواید و مزایای روغن ماهی در سلامتی را مطالعه کنید .
آشنایی با خواص روغن ماهی - بیتوته
www.beytoote.com/cookery/khavas-ghaza/fish2-oil-properties1.html
در این مطلب به بررسی خواص روغن ماهی و فواید مصرف آن برای سلامت پرداخته می شود. ... گلیسرید خون دارد، در حقیقت مصرف این روغن در پیشگیری از بیماری های قلبی ...
خواص روغن ماهی - 5 خاصیت روغن ماهی و امگا3 برای سلامت بدن - ...
www.alamto.com › سایت سلامت
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - خواص روغن ماهی:مصرف چربی برای همه ما به عنوان زنگ خطری برای ... ما به برخی از چربی های سالم نیاز دارد و باید آنها را در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.
جستجوهای مربوط به روغن ماهی چه فوایدی دارد؟
قیمت روغن ماهی

طریقه مصرف روغن ماهی

روغن ماهی برای کودکان

خواص روغن ماهی برای پوست

روغن ماهی را از کجا تهیه کنیم

کپسول روغن ماهی omacor

روغن ماهی را چگونه مصرف کنیم

مالیدن روغن ماهی به صورت
فواید روغن ماهی برای جنین - بیتوته
www.beytoote.com/wedlock/bardari/benefits-fish-oil.html
با وجود تمامی فوایدی که روغن ماهی دارد، نباید آن را بی مورد و بدون حساب و کتاب مصرف کرد. گاهی مصرف زیاد این ماده کمبود ویتامینE را به همراه دارد که افراد را با کم خونی ...
روغن ماهی قزل آلا برای تقویت حافظه | روغن ماهی | خواص روغن ماهی ...
www.akairan.com/health/taghziyeh-salem/mahi02.html
خواص روغن ماهی برای کودکان و خواص روغن کبد ماهی و خواص قرص روغن ماهی و فواید ... و احتمال مبتلا شدن افرادی که حداقل هفته ای یکبار در وعده غذایی خود ماهی جای دارد به ...
خواص روغن ماهی برای لاغری، زیبایی و سلامتی | چطور
https://www.chetor.com › ... › خواص روغن ماهی برای لاغری، زیبایی و سلامتی
 رتبه: ۱۰۰% - ‏۳ نقد
۵ تیر ۱۳۹۷ - به این دلیل که اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی، فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد و از بیماری‌های بسیاری پیشگیری می‌کند. اما اگر در رژیم غذایی یک ...
خواص روغن ماهی: ۳۵ فایده اثبات شده روغن ماهی برای سلامتی + ۵ ...
https://bazdeh.org/فواید-خواص-روغن-ماهی/
روغن ماهی منبع بی‌نظیری از امگا۳ است و خواص روغن ماهی برای سلامتی واقعا بی شمار و ... شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند مصرف روغن ماهی همراه با غذا خاصیت ضد افسردگی ...
چرا روغن ماهی بدون جیوه را باید مصرف کرد؟ - آدونیس کیش
adoniskish.com › بلاگ
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - روغن ماهی بدون جیوه برای دریافت اسید چرب امگا ۳ مصرف می‌شود. اسید چرب امگا ۳ نوعی ... بدن نیز به همین دو نوع اسید چرب نیاز دارد. به همین دلیل انجمن ...
فواید استفاده از روغن ماهی برای کودکان - شیعه نیوز
www.shia-news.com/fa/news/39118/فواید-استفاده-از-روغن-ماهی-برای-کودکان
۱۵ مرداد ۱۳۹۱ - اسیدهای چرب امگا 3، که در گوشت ماهی به وفور وجود دارد، سبب افزایش کارایی ذهنی در کودکان و جلوگیری از ابتلای سالمندان به آلزایمر می‌شود.
خواص مکمل روغن ماهی و امگا 3 در بدنسازی - مجله تناسب اندام
fitnessmagazine.ir › تغذیه سالم › مکمل‌های غذایی
۱ بهمن ۱۳۹۶ - شما احتمالا در مورد تمام فواید روغن ماهی برای سلامتی، شنیده اید. ... اهگزانوییک اسید(DHA)،یک اسید چرب امگا 3 مهم دیگر است که در روغن ماهی وجود دارد).
روغن ماهی چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ | روغن ماهی دارای خواص - ...
www.ghatreh.com/news/nn44071134/روغن-ماهی-فوایدی-برای-سلامتی-دارد
۶ شهریور ۱۳۹۷ - روغن ماهی دارای خواص ضدالتهابی بوده که می تواند به درمان بیماری های دارای التهاب مزمن نظیر چاقی، دیابت و افسرد.
کپسول روغن ماهی در بارداری، چه فوایدی دارد؟ - نی نی بان
niniban.com/fa/news/170594/کپسول-روغن-ماهی-در-بارداری-چه-فوایدی-دارد
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - کپسول روغن ماهی در بارداری، چه فوایدی دارد؟ روغن ماهی برای محافظت از بدن در برابر آلرژی به تخم مرغ و بادام زمینی مفید شناخته شده است. کارشناسان در ...
روغن کبد ماهی؛ فواید و خطرات - تبیان
https://article.tebyan.net › صفحه اصلی › سلامت › سلامت جامعه › مصرف دارو
۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - روغن کبد ماهی دارای یک سری فواید و یک سری مضرات است. مهم‌ترین فایده‌ ... دو نوع اسید چرب امگا- 3 وجود دارد که برای حفظ سلامتی انسان ضروری‌‌اند:.
جستجوهای مربوط به روغن ماهی چه فوایدی دارد؟
قیمت روغن ماهی

طریقه مصرف روغن ماهی

روغن ماهی برای کودکان

خواص روغن ماهی برای پوست

روغن ماهی را از کجا تهیه کنیم

کپسول روغن ماهی omacor

روغن ماهی را چگونه مصرف کنیم

مالیدن روغن ماهی به صورت