در دوران بارداری منتظر زایمان هستید، اما بهتر است بدانید بعد از زایمان بنا به دلایلی دچار ضعف و خستگی شدید می شوید که در ادامه علت آن بررسی می شود

 

خستگی بعد از زایمان به چه علت رخ می دهد؟

شدت و میزان خستگی بعد از زایمان در خانم های مختلف بر اساس عوامل متعددی از جمله طول مدت زایمان و عوارض آن، درد، حمایت های خانوادگی و اجتماعی و بی خوابی های مکرر متفاوت است.بعد از زایمان، روده ها هنوز به حالت طبیعی و نرمال برنگشته اند و عضلات شکمی همچنان ضعیف و شل است . این عوامل منجر به بروز یبوست می شود.

با این که این نوع خستگی غیرقابل اجتناب است اما می توان با در پیش گرفتن توصیه هایی، از شدت آن کم کرد. به این منظور لازم است از هر فرصتی برای خوابیدن و استراحت استفاده کنید. وظایف مادری و همسری را اولویت بندی کنید و دنبال این نباشید که تمام کارهای منزل را یک جا انجام دهید.

هفته های نخست را به مراقبت بیشتر از نوزاد و خود اختصاص دهید تا مهمان پذیرفتن و کارهای جانبی. در طول روز، چرت های کوتاه داشته باشید.از همسر و اطرافیانتان کمک بگیرید و سعی نکنید همه کارها را یک تنه انجام دهید. نوزاد را در پایان عصر حمام کنید تا خواب راحتی داشته باشد و شما نیز بتوانید استراحت کنید.


بازگشت رحم به حالت طبیعی
زایمان,نوزاد

بعد از زایمان حدود شش هفته طول می کشد تا رحم به وضعیت اول قبل از بارداری برگردد. برخی خانم ها بعد از زایمان، انقباض های متناوبی در رحم احساس می کنند که ناشی از گرفتگی عضلانی و دردناک هستند.

این حالت در بین خانم هایی که دوقلو یا سه قلو به دنیا می آورند، رایج تر است و معمولا بین روزهای چهارم تا هفتم بعد از زایمان برطرف می شود.برای تسکین چنین دردهایی توصیه می شود به طور مرتب ادرار کنید تا مثانه خالی باشد. می توانید روی شکم تان بخوابید و بالشتی را زیر شکم خود قرار دهید.



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : tebyan.net


بعد از زایمان | راههای رفع خستگی و بی خوابی بعد از زایمان - ...

namnak.com/خستگی-بعد-از-زایمان.p23837

 رتبه: ۴٫۳ - ‏۲۲ رأی

بعد از زایمان و خستگی بعد از بارداری و زایمان و راههای حل مشکل بی خوابی بعد از تولد نوزاد را در نمناک ببینید.

علت خستگی بعد از زایمان چیست؟ +درمان خستگی بعد از ...

https://seemorgh.com › سلامت › سلامت خانواده › سلامت زنان

۸ ساعت پیش - در دوران بارداری منتظر زایمان هستید، اما بهتر است بدانید بعد از زایمان بنا به دلایلی دچار ضعف و خستگی شدید می شوید که در ادامه علت آن بررسی می ...

علت خستگی پس از زایمان چیست؟

https://mamanam.com › ... › مراقبت های بعد زایمان › علت خستگی پس از زایمان چیست؟

احساس خستگی شدید زنان پس از انجام زایمان، مواجه شدن این افراد با مشکل کمخونی یا خونریزی در حین زایمان است که سبب ایجاد خستگی شدید در مادر میشود.

خستگی بعد از زایمان | مادرشو

https://madarsho.com/postpartum/childbirth-recovery-period/.../postpartum-fatigue

۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - بدن شما در یک دورۀ بهبود پس از سختی‌های فیزیکی بارداری و زایمان قرار دارد، به ... کم‌کاری غدۀ تیروئید: گاهی اوقات خستگی پس از زایمان می‌تواند نشانه‌ای از ... نگران باشید، زیرا تمامی این دلایل در نوع خود طبیعی و کاملاً قابل درمان است.

وارد نشده: چیست

درمان خستگی بعد از زایمان، سوالات رایج - نی نی بان

https://niniban.com/fa/news/139949/درمان-خستگی-بعد-از-زایمان-سوالات-رایج

۱۲ مهر ۱۳۹۶ - دوران پس از زایمان نیز مانند دوران بارداری دوره ای پر از التهاب و تجربه های نو است.

خستگی بعد از زایمان، راه حل چیست؟ - نی نی بان

niniban.com/fa/news/122467/خستگی-بعد-از-زایمان-راه-حل-چیست

۳ مهر ۱۳۹۶ - بسیاری از زنان پس از زایمان احساس خستگی می کنند.مراقبت از نوزاد ... خستگی بعد از زایمان، راه حل چیست؟ بسیاری از زنان ... درمان بدون نسخه تسکین ناراحتی بسیاری از زنان درد ... التهاب پستان در شیردهی، بررسی علت ها · درد پستان ...

خستگی و بدن درد بعد از زایمان | تبادل نظر نی نی سایت

https://www.ninisite.com/discussion/topic/7455/خستگی-و-بدن-درد-بعد-از-زایمان

۲ شهریور ۱۳۸۹ - وای گیسو جان من الان 1 ماه زایمان کردم از کمر درد کتف درد پا درد دست درد گردن درد . ... خستگی و بدن درد بعد از زایمان .... ویتامین و قرص کلسیم این مشکلات حل میشه و اگه دیر درمان بشه تبدیل به ارتروز میشه که درمانش بسیار سخت و گاهی ...

علت ضعف شدید بعد از زایمان چیست؟ - کودک پرس

https://www.koodakpress.ir/12916/علت-ضعف-شدید-بعد-از-زایمان-چیست؟/

۳ آبان ۱۳۹۵ - خستگی و ضعف شدید یک مادر می تواند علت های شایع زیادی داشته باشد؛ از ... خاطر مشغله های بعد از زایمان، مشکل پنهان و بدون تشخیص و درمان می ماند.

بهبود مادر بعد از زایمان دوم | کودک آنلاین

www.koodakonline.com/.../e8a2f0659bd249c899afd95952717e8b

بهبود مادر بعد از زایمان دوم بعد از زایمان اول علاوع بر عوارض فیزیکی که ناشی از واکنش های ... کودک باید بداند که ضعف و خستگی مادر به علت زایمان است که به زودی از بین می رود و مادر نیرو و ... این عارضه بعد از زایمان امری عادی و قابل درمان است و برای رهایی از آن باید به پزشک مراجعه کنید. .... علت های بوی بد دهان چیست و چه باید کرد؟

۱۰ اتفاق عجیب که بعد از زایمان در بدن می افتد! | مجله کیوی | ...

https://kivimag.com › مادر و کودک › زایمان

۲۹ دی ۱۳۹۶ - نوسان هورمون‌ها بعد از زایمان، اصلی ترین دلیل این افسردگی می‌باشد. به علاوه، مواردی از ... بعد از زایمان : درد پس از زایمان و احساس کوفتگی و خستگی کاملا طبیعی است. ... به علت حساس شدن نوک پستان شیردهی برای مادر بسیار آزاردهنده خواهد شد. البته خود شیر ... مادران بخوانند : راهکارهایی برای درمان ریزش مو ، پس از زایمان ...

جستجوهای مربوط به علت خستگی بعد از زایمان چیست؟ +درمان خستگی بعد از زایمان

درمان ضعف بعد از زایمان


علت درد بدن بعد از زایمان


علت درد مفاصل بعد از زایمان


علت‌ سرگیجه بعد از زایمان


علت گرگرفتگی بعد از زایمان


علت تعریق زیاد بعد از زایمان


علت لرز بدن بعد از زایمان


گرگرفتگی بعد از سزارین

مشکلات خلقی بعد از زایمان - عصرایران

www.asriran.com › عصرایران دو › پیامک

زود خسته می شوند و احساس می کنند انرژی شان تحلیل رفته است. اشتهای ... چگونه می توان از غمگینی بعد از زایمان پیشگیری کرد و درمان آن چگونه است؟ .... افسردگی دو قطبی یا روان پریشی بعد از زایمان چیست؟ ... 3- به او بگویند به علت غذا نخوردن و بی خوابی و ضعف دچار ناراحتی شده و اعصابش ضعیف شده و باید به روان پزشک مراجعه کند.

علت بی حالی و خستگی شدید در دوران بارداری | نی نی پلاس

https://niniplus.com › باردار هستید؟ › علائم و ناراحتی های بارداری

اصلی ترین علت بی حالی شدید در دوران بارداری و همچنین احساس خستگی شدید در دوران بارداری ... البته بعد از بارداری فشار خون به تدریج افزایش می‌یابد. ... سایر علت های بی حالی و خستگی شدید در دوران بارداری چیست؟ .... پاسخ خانواده · پرسش و پاسخ اقدام به بارداری · پرسش و پاسخ بارداری · پرسش و پاسخ زایمان · پرسش و پاسخ نوزادان.

خستگی پس از زایمان چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

https://www.hidoctor.ir/324707_خستگی-پس-از-زایمان.html/

۳۰ مهر ۱۳۹۷ - بعد از بارداری، در بدن شما خستگی رخ می دهد و ناگهان کمبود انرژی را تجربه می کنید. ... یکی دیگر از علل خستگی بعد از زایمان ، کم خونی است که به علت از دست دادن ... از یک شرایط خاص است، تنها می تواند کنترل شود اما درمان نمی شود.

افسردگی پس از زایمان - Royal College of Psychiatrists

https://www.rcpsych.ac.uk/expertadvice/translations/persianfarsi/pnd.aspx

افسردگی پس از زایمان یک بیماری افسردگی است که از بین 100 خانم که صاحب ... اگر افسردگی پس از زایمان شما خیلی شدید است، ممکن است که شما به مراقبت و درمان ... گاهی اوقات، به دلیل خستگی مطلق و ناامیدی ، شما ممکن است احساس کنید که ... ممکن است علت جسمی برای افسردگی شما وجود داشته باشد، مانند بیماری کم کاری تیروئید.

عمل سزارین و بعد از آن - بیتوته

www.beytoote.com/wedlock/bardari/caesarean1-section-subsequent.html

سزارین زایمان طبیعی زایمان سزارین عوارض سزارین زمان سزارین,قبل از سزارین,بعداز سزارین,عمل سزارین,سزارین,سزارین چیست. ... افسردگی پس از زایمان می تواند باعث تغییرات خلقی شدید، کاهش اشتها، خستگی بیش از حد و احساس غمگینی شود. برخی مواقع، این افسردگی جدی ... شایع‌ترین علت ناباروری قابل درمان در مردان · درد زایمان ...

پدر و افسردگی پس از زایمان - دانشنامه فرزند

https://farzand.net › خانواده › پدر › پدر تازه کار

مادران بلافاصله بعد از زایمان شادمان می شوند اما تا سه روز بعد افسردگی چنان به آن ها هجوم می آورد که اغلب اشک می ریزند. این افسردگی ... در ادامه پیرامون این موضوعات مطالعه خواهید کرد: افسردگی پس از زایمان چیست؟، چگونه این ... این افسردگی کوتاه مدت و قابل درمان است. ... نشانه های معمول آن عصبی بودن، خستگی و میل به اشک ریختن است.

درمان برای زنان مبتلا به کم‌خونی فقر آهن پس از زایمان - مرکز ...

cochrane.ir/browse.php?a_id=64&slc_lang=fa&sid=1&printcase=1...

پیشینه کم‌خونی فقر آهن پس از زایمان به علت خونریزی یا جذب و بازجذب ناکافی آهن ... خستگی در دو مطالعه و بهبودی قابل‌توجه در گروه درمان شده به صورت آهن داخل وریدی در ...

وارد نشده: چیست

افسردگی بعد از زایمان و درمان آن - کرامت زاده

https://keramatzade.com/Postpartum-depression-and-its-treatment

بازبینی توسط دکتر احمدرضا کرامت

۱۳ آبان ۱۳۹۶ - افسردگی بعد از زایمان یک بیماری جدی بوده که می تواند در چند ماه اول پس از زایمان رخ دهد. ... به نظر می رسد که افسردگی پس از زایمان به علت تغییرات در سطوح هورمون ها بعد از بارداری به وجود می آید. هر زنی می .... خستگی می تواند افسردگی بعد از زایمان را بدتر کند. ... نشانه افسردگی در نوجوانان چیست و چگونه درمان می شود؟

۶ روش مهم برای مقابله با خستگی پس از زایمان مادری مثل ...

madari.ir/article/2782/۶-روش-مهم-برای-مقابله-با-خستگی-پس-از-زایمان

۳ خرداد ۱۳۹۶ - همانطور که می دانید زایمان یک فرایند سخت و شدید است. مهم نیست که شما چقدر قوی و آماده هستید چرا که با تولد کودک تان خستگی نیز کم کم به سراغ ...

وارد نشده: چیست

Lahzehnama.ir | احساس خستگی و کسالت در دوران بارداری - ...

lahzehnama.ir/fa/news/20777/احساس-خستگی-و-کسالت-در-دوران-بارداری

۲۶ تیر ۱۳۹۴ - آگاهی از تفاوت بین خستگی معمول و خستگی مفرطی که به درمان نیاز ... به ملاقات پزشک یا متخصص زنان و زایمان بروید تا دیگر مشکلات احتمالی نیز بررسی شود. .... جداً، حتی چرتی بسیار کوتاه به شما انرژی می بخشد و در گذار از بعد از ... به گفته ی دکتر پیتروینست، این عارضه علت معمول خستگی بانوان باردار است.