فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه بورس نفت باید کمک کننده فروش نفت در دوران تحریم باشد، گفت: فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدعلی خطیبی در میزگرد بررسی راهکارهای تشکیل بورس انرژی با اشاره به اینکه بحث بورس به عنوان یک راه حل باید مورد بررسی قرار گیرد و گفته شود که این راهکار فقط در شرایط تحریم است یا غیر از تحریم نیز می‌توان به آن اتکا کرد، گفت: نکته مهم این است که بدانیم آیا نفت ایران تحریم شده و یا کسی که نفت را صادر می‌کند که پاسخش واضح است. یعنی نفت ایران مورد تحریم است. حالا چه بخش خصوصی آن را به فروش و چه بخش دولتی آن را بفروشد.

این کارشناس انرژی با اشاره به اینکه شناسایی نفت ایران به راحتی صورت می‌گیرد و قابل ردگیری است، گفت: هر نفتی یک شناسنامه دارد و با یک آزمایش ساده مشخص می‌شود که این نفت برای ایران است یا برای کشوری دیگری. بر این اساس به نظر می‌رسد، باید یک مقدار صریح‌تر در این زمینه صحبت کرد.

خطیبی با تاکید بر اینکه اگر تلقی ما بر این است که بورس می‌تواند شرایط را برای فروش نفت ایران تسهیل کند، قطعا ما در اشتباه هستیم برای اینکه هرگز بورس مشکلی از ما را حل نخواهد کرد.

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اما ظاهرا هدف ما از تشکیل بورس فقط یک تابلوی قیمت‌گذاری و حراج است. بنابراین ما باید در وهله اول بدانیم که از تشکیل بورس چه چیزی را می‌خواهیم.اگر منظور ما همان تابلوی حراج است و هدف ما فقط خریداران داخلی است و خریداران خارجی هم می‌توانند به آنجا بیایند قطعا این بورس نیست، بلکه یک تالار حراج نفت است که یک نفر نفت را عرضه می‌کند و چندین خریدار وجود دارد.

خطیبی تصریح کرد: وقتی نفت از مبدا بارگیری می‌شود بازرس‌های بین‌المللی وجود دارند و آن نفت را مورد آزمایش قرار می‌دهند و حتی وقتی که نفتکش بیمه می‌شود شرکت‌های بیمه کننده نیز باید بدانند که این نفت متعلق به کجاست و مشخصاتش چیست و وقتی نفتکش به مقصد می‌رسد نیز باز توسط بازرس‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بنابراین محموله کاملا شفاف است و این گونه نیست که مشخص نباشد این نفت متعلق به کدام کشور است.

وی گفت: وقتی که در تحریم‌های 90 و 91 من مسئول فروش نفت ایران بودم از بخش خصوصی درخواست کردم که بیایید با هم همکاری کنیم تا بتوانیم نفت را صادر کنیم که خوشبختانه بخش خصوصی لبیک گفت و ما در زمینه فروش فرآورده‌های نفتی موفق بودیم حتی در آن زمان که نیاز به بنزین داشتیم بخش خصوصی بود که برای ما بنزین وارد می‌کرد زیرا دولت نمی‌توانست این کار را انجام دهد.

مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد:‌ در مورد نفت خام نیز چند اقدام انجام شد که ناموفق بود و بنابراین ما باید انتظارات‌مان از بخش خصوصی در حد و توان خودش باشد. الان با تمام شرایطی که آمریکا برای ما ایجاد کرده است، صادرات نفت ما به دو میلیون بشکه رسیده در صورتی که در بورس موضوع فروش روزانه 40 هزار بشکه نفت مطرح می‌شود. اگر قرار باشد بورس تشکیل شود و مشکلات بعدی را برای ما ایجاد کند و مانع از فروش این دو میلیون بشکه هم شود عملا به درد ما نمی‌خورد.

خطیبی اظهار داشت: موضوع فروش در بورس موضوع ارزان یا گران فروشی به مشتریان ما نیست، بلکه موضوع سر این است که اگر بخش خصوصی بیاید و مشکلاتی را برای ما ایجاد کند مانند اعتبارات، تضامین، نحوه انتقال و غیره آنگاه مشتریان دولتی نیز از دست ما ناراحت می‌شوند و ما نمی‌توانیم آن نفتی را که مدنظر خودمان بود نیز عرضه کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: تشکیل این نوع تالار من نمی‌دانم قبلا در کشورهای دیگر که صادرکننده نفت هستند، انجام شده یا خیر. باید بررسی صورت گیرد، اما اگر بررسی کردیم و دیدیم که تالار حراج وجود نداشت باید در این زمینه احتیاط بیشتری کرد و بررسی‌های خود را گسترش دهیم و نباید بی‌گدار به آب بزنیم.


منبع : خبرگزاری فارس

معامله نفت-گاز-شاخص با ویندزور | 30 نوع کالا پشتیبانی 24...‏

تبلیغfa.windsorbrokersiran.com/promotions/cfds‏

با کارگزاری ویندزور بصورت آنلاین در بازار جهانی کالا، نفت، گاز وشاخص معامله کنید. حساب دمو رایگان. مدیریت حساب اختصاصی. Types: معامله در بازار سی اف دی, معامله در بازار طلا, معامله در بازار نفت, معامله در بازار ارز.

اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید

نتایج وب

فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت ...

https://www.farsnews.com/.../فروش-نفت-ایران-به-2-میلیون-بشکه-در-روز-رسید-بو...

۳ ساعت پیش - مدیر اسبق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران: فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد فروش ...

گزارش تسنیم | آینده فروش نفت ایران به خریداران اصلی ...

https://www.tasnimnews.com › بین الملل › اروپا

۹ تیر ۱۳۹۷ - در حال حاضر، ایران روزانه حدود 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام صادر می‌کند که ... ها ایجاد کردند این رقم در سال جاری میلادی به حدود 600 هزار بشکه در روز رسید. ... در حال حاضر این کار از طریق برخی بانک های اروپایی و همچنین انتقال به صورت .... است/ تحریم‌ها مردم ایران را هدف قرار داده/هر مذاکره‌ای باید در تداوم برجام باشد.

سهم هر ایرانی از پول نفت چقدر است؟ - روزنامه دنیای اقتصاد

https://donya-e-eqtesad.com/بخش.../3339878-سهم-هر-ایرانی-از-پول-نفت-چقدر-است

۲۳ دی ۱۳۹۶ - مسکن و عمران · بورس ... باز سهم هر ایرانی از درآمد نفتی به حدود ۶۶۲ دلار خواهد رسید که رقمی چندان ... در این حالت ایران روزانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت ۵۵ دلاری را عرضه می کند. مجموعه درآمد ایران از محل فروش نفت باید در عدد ۳۶۵ روز سال ضرب شود، ... قابل هزینه نفت در لایحه بودجه مد نظر باشد به رقم یک میلیون و ششصد و ...

ظرفیت ها و چالش های بخش خصوصی برای صادرات نفت خام - ...

www.magiran.com/npview.asp?ID=3796439

... نهایی تصمیم گیری قرار دارد و بعد از تصمیم گیری، موضوع به اطلاع عموم خواهد رسید. ... ایران در سال گذشته به طور میانگین 2 میلیون و 115 هزار بشکه در روز نفت خام ... کند باید اول محموله را با یک قیمت مشخص در بورس بخرد، پایانه نفتی داشته باشد، با ... ریسک فروش نفت خام توسط بخش خصوصی بالاست، اظهار کرد: « این کار نیازمند ...

قیمت نفت کاهش و بهای طلا در بازارهای جهانی افزایش داشت | - ...

www.ghatreh.com/news/.../قیمت-نفت-کاهش-بهای-طلا-بازارهای-جهانی-افزایش-داشت

۶ ساعت پیش - قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش و قیمت طلا افزایش یافت. ... فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت ...

[DOC]قیمت نفت خام مانند محصولات دیگر از روابط عرضه و ... - ...

https://www.researchgate.net/...oil.../Interaction-between-oil-policy-and-economy

چین هم اکنون در سراسر دنیا به دنبال نفت می گردد و با خرید سهام شرکت های نفتی با قیمتی ... شکل 2 نیز مقایسه ای بین میزان تقاضا و تولید نفت در جهان در خلال سالهای 1997 تا ... می شود مصرف نفت این کشور در سال 2025 به 8/12 میلیون بشکه در روز برسد. .... تولید کننده عمده نفت مثل عربستان، ایران، ونزوئلا، عراق و کویت میباشد.

تهدیدهای ترامپ نتوانست قیمت نفت را پایین بیاورد - روزنامه ...

https://khabarfarsi.com/u/60037294

قیمت نفت دیروز (سه شنبه، سوم مهرماه) با وجود تکرار تهدیدهای رئیس جمهوری ... فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد ... آنچه مسلم می باشد این است که سازمان منافقین یعنی به اصطلاح مجاهدین خلق که در ...

توافق آمریکا، اروپا و ژاپن برای خانه تکانی در WTO | تی نیوز

tnews.ir/news/40b6119299585.html

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این وزیران اعلام کردند در نخستین گام به سوی ... فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت ...

مجوز احداث ۱۰۰ سایت مخابراتی در تهران صادر شد/ اصلاح دکل ...

https://tnews.ir/news/de2f119300715.html

به گزارش سرزمین پویا، محمدرضا قنادان درباره اظهار نظر یکی از اعضای سابق شورای ... فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش ...

[PDF]Untitled

codal.ir/Reports/DownloadFile.aspx?id=N0K1we%2BC3ojwhibh%2BfJGCg%3D%3D

Page 2 ... ۲۰ به تایید هیات مدیره رسیده است ... شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار .... کشورهای متکی به صادرات نفت رونق خواهد داد امایه ای قیمت های بالاتر است افت شدید .... نوایی، فروش خودرو سفارش کالاهای صادراتی و ظرفیت جابجایی کار که در ساخت .... به نفت بشکهای ۴ دلار نیاز دارند که آبی سیم برای ایرانی دلار در هر بشکه می باشد.

جستجوهای مربوط به فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد

سهم هر ایرانی از پول نفت چقدر است؟


پول نفت ایران کجا میرود


پول فروش نفت


درآمد های نفتی دولت

سرنوشت نفت ایران در بلندمدت چه می‌شود؟ - الف

https://www.alef.ir/news/3970704046.html

۸ ساعت پیش - طبق آمار منابع بازرگانی، هند حدود ۶۵۸ هزار بشکه در روز نفت ایران را در فاصله ... نشان می‌دهد تولید نفت عربستان به ۱۰ میلیون و ۴۰۱ هزار بشکه در روز رسیده ... آمریکا در عمل آنچه در نوامبر باید انجام بدهد، پیشاپیش انجام داده است. ... رئیس جمهوری ادامه داد: آمریکا قادر نیست فروش نفت ما را به صفر برساند، این کار امکان‌پذیر ...

ترامپ مسبب اصلی گرانی نفت است؛ نه اوپک - انرژی امروز

https://www.iranenergy.news › ... › سازمان کشورهای صادر کننده نفت

۳ روز پیش - وزیر نفت عمان گفت: توییت‌های اخیر ترامپ تاثیر بیشتری در افزایش ... در الجزایر در توییتی نوشت: اوپک باید هم‌اکنون قیمت‌های نفت را پایین بیاورد. ... اوپک و متحدانش قول دادند یک میلیون بشکه در روز به تولیدشان اضافه کنند. ... و در صورت اجرای طرح فروش نفت در بورس، سراغ راهکارهای نقل و انتقال پول می رود.

منافع همسوی ایران و آمریکا در بازار نفت

https://www.eghtesadnews.com/.../158515-منافع-همسوی-ایران-آمریکا-در-بازار-نفت

۲۶ دی ۱۳۹۵ - همزمان با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ نوسان‌های احتمالی قیمت نفت دو روی سکه ... با این حساب و کتاب ساده، باید نام «دونالد ترامپ» را در ردیف طرفداران نفت ... در سال ۲۰۱۶ میلادی به کمتر از ۴۰ دلار به ازای هر بشکه رسیده به طوری‌که ... کنگره آمریکا به شرکت‌های نفتی برای عرضه هشت میلیون بشکه نفت .... شاخص بورس.

فصل تجارت | بازی قیمت‌ها در بازار نفت/اتکای جهانی به ذخایر ...

www.fasletejarat.ir/Fa/News/.../بازی-قیمت‌ها-در-بازار-نفتاتکای-جهانی-به-ذخایر-واهی

۲ ساعت پیش - فصل تجارت - بازار نفت تحت تاثیر تبلیغات و فشار‌های سیاسی در ... نفت (اوپک)، مدعی است می‌تواند یک و نیم میلیون بشکه در روز به تولید خود ... نمی‌تواند خیلی ادامه داشته باشد، زیرا ذخایر مقدارش محدود بوده و با ورود به ... فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد ...

روزنامه خراسان: برگ های برنده ایران علیه تحریم نفتی

www.pishkhaan.net/news/93051

۷ تیر ۱۳۹۷ - به نظر می رسد آمریکا، در مسیر تقویت تحریم ها علیه کشورمان، بر نفت تمرکز ویژه ای دارد. ... حمله ترامپ به منفعت اصلی ایران از برجام؛ فروش نفت ... آزادشدن فروش نفت و رسیدن تولید و صادرات ایران به سطوح قبل از تحریم ها بوده است. .... خواهد شد که نمی تواند جایگزینی برای تولید 3.8 میلیون بشکه ای ایران باشد.

تیتر جدیدترین اخبار ایران و جهان | تیتر 24

titre24.ir/

جدیدترین اخبار ایران و جهان را از منابع معتبر خبری پارسی زبان در سایت ... نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد 2 ...

ایرنا - بورس،دلار و نفت/ چرا ما بورس ارز نداریم!؟

www.irna.ir/fa/News/82331200

۱۴ آذر ۱۳۹۵ - با این وصف ایران حدود 2.4 میلیون بشکه نفت در روز صادرات خواهد داشت ... ولی در تحلیل واقع بینانه توافق امروز باید بیان کرد که دلیل اصلی ... و عربستان هم برای فشار بر ایران و کمک به واشنگتن در رسیدن به اهدافش از این سیاست حمایت می کرد. .... وقتی دولت صادر کننده را ملزم به فروش ارز و یا واردات مطابق آن می کند، ...

بخش خصوصی و صادرات نفت - اخبار داخلی - تلکسیران

https://www.telexiran.com › ... › اخبار داخلی › اخبار نفت و گاز

۷ ساعت پیش - عضو هیات رییسه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت گاز و ... در صادرات نفت کشور آمادگی دارد و در صورت اجرای طرح فروش نفت در بورس، سراغ ... «البته باید منتظر ماند و روند تحولات روزهای آینده را رصد کنیم که ... به گزارش ایرنا، صادرات نفت ایران در بهار امسال به طور میانگین روزانه 2 میلیون و 600 هزار بشکه بود که ...

نیوزهاب - بلایی که سر عربستان خواهد آمد

https://newshub.ir/news/46913658

صراط: دنیای اقتصاد نوشت: مسیر جهانی قیمت‌های نفت از اقتصاد این کشور ... را کاهش داده و فروش سهام آرامکو، شرکت نفت دولتی این کشور را در دستور کار خود قرار داده است. وزیر نفت این کشور پادشاهی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ممکن است تولیدکنندگان ... تولید نفت را افزایش داده و آن را به بیش از 10 میلیون بشکه در روز در فصل چهارم سال ...

وقفه کوتاه در برداشت؛ دلیل گرانی سیب زمینی - شیعه نیوز مدیا

shia.shafaqna.com/FA/AL/1907736

فروش نفت ایران به 2 میلیون بشکه در روز رسید/بورس نفت باید کمک کار فروش نفت باشد. - خبرگزاری ... دیدار با خانواده شهدا در طول سال استمرار داشته باشد. - ایکنا ...

تبلیغ

معامله نفت-گاز-شاخص با ویندزور | 30 نوع کالا پشتیبانی 24...‏

تبلیغfa.windsorbrokersiran.com/promotions/cfds‏

با کارگزاری ویندزور بصورت آنلاین در بازار جهانی کالا، نفت، گاز وشاخص معامله کنید. حساب دمو رایگان. مدیریت حساب اختصاصی. Types: معامله در بازار سی اف دی, معامله در بازار طلا.