سایت سکه ثامن که در زمینه‌ی خرید و فروش آنلاین طلا فعالیت می‌کرد، بعد از فعالیت مالی بیاری از کاربرانش در سایت  جذب سرمایه های کلان، اعلان ورشکستگی کرد و از پاسخگوی به سرمایه‌گذارانش سر باز زد. ساعاتی بعد، اتحادیه طلا و جواهر تهران، خرید و فروش آنلاین طلا را، غیر قانونی اعلام کرد!

اما سیاست سایت ثامن بره چه اساسی استوار بود؟

اعضای سایت سکه ثامن، می‌توانستند در هر لحظه (روزهای کاری سایت از ۱۱ صبح تا ۶ عصر)، اقدام به فروش طلای خریداری‌شده به سایت سکه ثامن‌ کنند. نکته‌ی سوال‌برانگیز اینجا است که حتی در هنگام افت قیمت طلا، همواره خریدار برای کالای مجاز کابران وجود داشت و سایت سکه ثامن، با توجه به قیمت طلا در بازار تهران و ضمن کسر کارمزد ناچیز (۶۵۰۰ تومان برای سکه ۴.۵ میلیون تومانی)، خریدار دائمی تمامی موجودی طلای کاربران خود بود. با این شرایط، می‌توان اطمینان داشت که سایت مذکور، صرفا با هدف جلب اعتماد و جذب سرمایه، فعالیت می‌کرده؛ چراکه خرید و فروش این حجم از طلا، عملا غیر ممکن است.

در هفته‌ی اخیر و پیش از اعلام ورشکستگی، سایت سکه ثامن با افزایش ساعات معاملات تا ۹ شب (ساعت ۲۱)، حرکت سوال‌برانگیزی جدیدی انجام داده بود؛ چراکه زمان رسمی معاملات طلا در بازار تهران، ساعت ۶ عصر به پایان می‌رسد.

علاوه بر معاملات مجازی طلا، سایت سکه ثامن قابلیت جذب سرمایه و پرداخت سود، بدون انجام معامله برای کاربران، ارائه می‌داد. به این صورت که، افراد علاقه‌مند می‌توانستند با پرداخت آنلاین پول به حساب سکه ثامن و عضویت در صندوق سرمایه‌گذاری مربوطه، انجام معاملات را به خود سایت محول کنند.

مدتی قبل در سایت سکه ثامن، برای سودآوری صندوق در یک ماه گذشته، عدد حیرت‌انگیز ۵۰ درصد دیده می‌شد که بنا به ادعای سکه ثامن در زمان فعالیت، حاصل نوسان‌گیری معامله‌گران سایت با سرمایه‌ی مردم در بازار طلای تهران بود. این عدد در حال حاضر، به زیان ۶۰ درصد تغییر کرده که نشان‌دهنده‌ی ازبین رفتن ۶۰ درصد از سرمایه‌ی کاربران این بخش است.

چرا بر سایت ثامن نظارت دقیقی اعمال نمی شد؟

نکته‌ای که بسیاری کابران اینترنتی ایران، از آن بی‌اطلاع هستند، عدم نظارت دائمی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر سایت‌های تجاری اینترنتی است. در واقع، نوع کالا یا خدماتی که در این سایت‌ها ارائه می‌شود، مورد توجه مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیستند. ممکن است یک سایت، در ابتدا با هدف فروش کالای مشخصی تاسیس شود و کمی بعد، کالاهای دیگری به مجموعه‌ی خود اضافه کند. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تا زمانی که شکایتی از یک سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک دیافت نکند، اقدامی نخواهد کرد. توجه داشته باشید، فعالیت مغازه‌داران واقعی در بازار، شدیدا توسط اصناف و نهادهای مختلف، کنترل می‌شود؛ ضمن اینکه در صورت تخلف و حتی بدون شاکی خصوصی، بنگاه‌های تجاری فیزیکی با پلمپ و برخورد مراجع قضایی مواجه می‌شوند.

جالب است بدانید، از حدود یک هفته قبل که اخبار منفی مربوط به سکه ثامن و احتمال ورشکستگی آن منتشر شد، امکان سنجش صحت نماد تجارت الکترونیک هم در صفحه اول سایت سکه ثامن، وجود ندارد. به بیان بهتر، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران، اطلاعات مربوط به سکه ثامن و نماد اعطایی خود به این سایت را، حذف کرده است.

حالا شاید سوال بسیاری این باشد که در طی این مدت مدیران سایت و سرشاخه اصلی آن چه مقدار پول به دست آوردند؟

منبع : کولاک

مدیر سایت سکه ثامن چطور در کمتر از دو سال ۱۵ هزار میلیارد ...

koolakmag.ir › اخبار داغ

۷ ساعت پیش - سایت سکه ثامن که در زمینه‌ی خرید و فروش آنلاین طلا فعالیت می‌کرد، ... مدیر سایت سکه ثامن چطور در کمتر از دو سال ۱۵ هزار میلیارد تومان به دست آورد؟

پشت پرده کلاهبرداری سایت فروش طلای ثامن با نماد ...

koolakmag.ir › اخبار داغ

۶ روز پیش - اعلام ورشکستگی سایت فروش سکه و طلای ثامن باعث تعجب و نگرانی ... مدیر سایت سکه ثامن چطور در کمتر از دو سال ۱۵ هزار میلیارد تومان به دست آورد؟ .... همین مسئله سبب شد عده‌ای از خریداران نسبت به کلاهبرداری مدیران سایت و فرار ...

مالک سکه ثامن موجودی کاربران را صفر کرد - روزنامه دنیای ...

https://donya-e-eqtesad.com/...سایت.../3443838-مالک-سکه-ثامن-موجودی-کاربران-را-...

۲۳ ساعت پیش - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از انتشار اطلاعیه‌ای در سایت سکه ثامن از سوی دستگاه قضایی خبر داد. ... یکی از سرمایه گذاران شرکت سکه ثامن گفت: سکه ثامن از حدود دو هفته ... واریز نشد این سایت موجودی کاربران از چند میلیون تا چند میلیارد تومان ... به دستور بازپرس پرونده در صورتی که مدیران و دست اندرکاران سایت، ...

مالک سکه ثامن موجودی کاربران را صفر کرد/اطلاعیه جدید ...

https://www.telexiran.com › اخبار خبرگزاری طلا › اخبار طلا › اخبار خبر

۱۲ ساعت پیش - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از انتشار اطلاعیه‌ای در سایت سکه ثامن از سوی ... و بانکی، سکه ثامن با عنوان شرکت تجارت الکترونیک ثامن از سال ۱۳۹۵ با مجوز. ... بنا به دستور بازپرس پرونده در صورتی که مدیران و دست اندرکاران سایت، خود .... پیش رفت؛ به طوری که دلار که روز گذشته برای دقایقی به 15 هزار تومان رسید ...

کلاهبرداری از اعتماد مردم در سکه ثامن/ چه کسانی مسئول هستند؟ ...

www.sarpoosh.com/gold-currency/gold-news/gold-news970608561.html

 رتبه: ۴ - ‏۱۵ نقد

۴ روز پیش - سکه ثامن، نام سایتی است که در چند روز اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده ... از اخبار این بود که مدیر سکه ثامن فرار کرد؛ سکه ثامن ورشکسته شد؛ سکه ثامن. ... ماجرا از این قرار است که تعدادی از مردم با توجه به تبلیغات سایت سکه ... شرکت سکه ثامن خبر از کلاهبرداری ۱۵ هزار میلیارد تومانی سکه ثامن و عدم .... از دست ندهید.

وارد نشده: کمتر

بالاترین: لینک‌های منتخب

https://www.balatarin.com/b/featured/recent

او در حالی که فوق لیسانس مدیریت صنعتی را از دانشگاه تگزاس دریافت کرده بود و می توانست با ... چگونه در کمتر از ۲ سال ۱۵ هزار میلیارد تومان دزدی کنیم؟ ... موسس سکه ثامن با خبرگزاری های سپاه موفق به کلاه برداری های میلیادری شد و از کشور گریخت. ... کتاب « منشا » آخرین نوشته ی دن براون که به دو سوال اساسی بشر « از کجا آمده ام ؟

[PDF]یک دوتابعیتی دیگراز وزارت نفت با ده ها میلیارد تومان ...

www.magiran.com/ppdf/nppdf/2827/p02827220080041.pdf

۲۳ ساعت پیش - FATF روی صرافی ها دست گذاشته بود که مبادالتشان شفاف نیست. وی در پاســخ به این ... در یک سال اخیر که باید شفافیت را کمتر ... وی افزود: هنگامی که قیمت دالر به کانال 15 هزار تومان نزدیک می شود به .... به گزارش خبرگزاری تســنیم، هفته گذشته سایت سکه ثامن اعالم ... یک مدیر دو تابعیتی وزارت نفت نگذشته، یک.

پیام سکه به سرمایه‌های سرگردان

https://www.eghtesadnews.com/بخش...ها.../207579-پیام-سکه-به-سرمایه-های-سرگردان

۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - براساس گزارشی که صورت گرفته طی دو مرحله پیش‌فروش سکه در سال ... محاسبات نشان می‌دهد که طرح پیش‌فروش سکه توانسته ۲ هزار و ۸۳۴ میلیارد توماننقدینگی سرگردان را ... این عدد رشد در هر بازه زمانی را منعکس می‌کند و با به‌دست آمدن نرخ سود در هر ... در این محاسبه اگر میزان حق‌الضرب هر سکه ۱۵هزار تومان، قیمت اونس را ...

سلطان سکه کیست؟ - الف

https://www.alef.ir/news/3970414075.html

۱۴ تیر ۱۳۹۷ - افراد سلطان سکه در طول سال 96 دو تن سکه از بازار خریداری کرده و سپس با ... هزار سکه با نرخ متوسط دو میلیون تومان به 500 میلیارد تومان می‌رسد. ... زمانی که تعداد زیادی سکه در دست یک فرد خاص باشد براحتی می‌تواند .... مدیریت محترم سایت الف، با سلام و احترام ، خوشبختانه با توجه ... ناشناس۴۲۱۵۲۹۲۳:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۱۵.

طلای ″امن″، پرونده کلاهبرداری میلیاردی سکه ثامن - DW

https://m.dw.com/fa-ir/iran/a-45596027

"سکه ثامن" که در فضای مجازی طلا و سکه به مردم می‌فروخت، به کلاهبرداری ... اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی" صفحه مربوط به سایت سکه ثامن را ... تارنمای شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین دو سال پیش فعال شد و نام سکه ثامن ... اقتصادی و اجتماعی اوضاع بدتر نشود، تامین ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری را بر عهده گرف

خبرهای اقتصادی | خبر فارسی

https://khabarfarsi.com/business

قیمت دلار و سکه مجددا مسیر صعودی به خود گرفت؛ امروز دلار به 15 هزار و 900 تومان هم رسید و سکه 4 میلیون و 740 هزار تومان معامله شد؛ با این که گفته می شود 97 درصد ...

دولت به دنبال افزایش قیمت ارز است/ قیمت دلار و چیزهایی که ...

https://www.mashreghnews.ir/.../دولت-به-دنبال-افزایش-قیمت-ارز-است-قیمت-دلار-و-چ...

۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - سکه طلا هم در بازار آزاد یکشنبه به یک میلیون و 830 هزار تومان افزایش پیدا کرد. ... هرچند افزایش‌های افسارگسیخته و حیرت‌انگیزی که نرخ دلار در سال گذشته ... ارز را مدیریت می‌کند تاهفته‌ای حداقل 200 تومان به قیمت دلار و یورو افزوده شود. .... نباید فراموش کرد بهشت دلالان نبود ارز در دست فروشندگان رسمی است، وقتی ...

آخرین اخبار | سایت طلا

https://www.tala.ir/news

سکه ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد/ قیمت سکه به نرخ واقعی نزدیک می‌شود ... به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴ میلیارد دلار ارز ... رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از انتشار اطلاعیه‌ای در سایت سکه ثامن از سوی دستگاه قضایی خبر داد. ... از جنس دیگری انتخاب شوند تا حداقل دو سال باقیمانده از عمر دولت، بهتر بگذرد.

وارد نشده: مدیر ‏کمتر ‏آورد

شرایط پیش فروش سکه جذاب شد/حداقل سود ۳۰۰هزار تومان - ایسنا

https://www.isna.ir/news/.../شرایط-پیش-فروش-سکه-جذاب-شد-حداقل-سود-۳۰۰هزار-توما...

۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - اکنون با توجه به اینکه قیمت سکه بالای یک میلیون و ٦٠٠ هزار تومان است ... و این در حالی است که پیش بینی ها نشان از رشد قیمت سکه تا سال آینده بیش ... همزمان با دو حالت پیش فروش، حراج سکه هم که از دو ماه پیش در بانک ... سر به فلک میکشه و پول ملی فقط در 4 ماه 25درصد ارزشش رو از دست داد .... ۱۴, ۱۵, ۱۶, ۱۷, ۱۸, ۱۹, ۲۰.

مدیر تلگرامی که ماهی ۳۰ میلیون درآمد دارد - خبرگزاری مهر | ...

https://www.mehrnews.com/news/.../مدیر-تلگرامی-که-ماهی-۳۰-میلیون-درآمد-دارد

۲۹ آذر ۱۳۹۴ - اگر برایتان سوال است که زندگی یک مدیر تلگرام چطور می گذرد این ... احتمالا شما هم این دو جمله را بارها در شوخی های تلگرامی خوانده اید. ... حالا بعد از ۱۰ سال و در سن ۳۱ سالگی مدیریت کانال گیزمیز را با حدود ۷۰۰ هزار عضو به عهده دارد ... کانال یک میلیون نفری حدود یک میلیارد تومان می ارزد .... "واقعا تمام وقتمان را از دست دادیم.

اگر سکه دارید یا میخواهد بخرید، حتما این مطلب را بخوانید - ...

www.entekhab.ir › اقتصاد › بورس

۲۷ آذر ۱۳۹۰ - فیلم/ کنایه دیرین دیرین به نحوه آموزش مدارس؛ مدرسه جایِ بازکردن ذهنه، نه پُر کردن مغز! ..... از خرید صف سکه به 30 تا 40هزار تومان مقابل بانک , تا صف کشیدن مردم از ... میکرد ممکن است نقدینگی مردم کار دست هدفمندی بدهد , چطور یک بانک در .... که قیمت‌ها تا سال آینده به دو هزار و300 دلار برسد و مارک کوتیفانی، مدیر عامل ...

خبرگزاری جمهوری اسلامی

www.irna.ir/

وب سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی::ایرنا:: آخرین رخداد های ایران و جهان در حوزه های سیاسی ,اقتصادی ,اجتماعی, ورزشی, فرهنگی, هنری, علمی و ..

اظهارات رئیس مرکز تجارت جهانی ایران خطاب به روحانی: آقای ...

https://bankemardom.ir/1397/06/24/105084/

۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - سالیانه, 15 ... مدیر فراری ثامن کیست؟ .... دو سال مذاکره با کشورهای ۱+۵ و چشم انتظاری مردم به نتایج آن ... در جامعه از ۴۹۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۱۶۰۲ هزار میلیارد در سال ۹۷. * نابسامانی بازار سکه و ارز و افزایش وحشتناک قیمت دلار و سکه ... از دست دولت خارج شده و مسئولین بانک مرکزی هم نه تنها دیگر توان مدیریت ...

وزیر اقتصاد از قطار دولت پیاده شد - شبکه خبر

www.irinn.ir/fa/news/621394/وزیر-اقتصاد-از-قطار-دولت-پیاده-شد

۴ شهریور ۱۳۹۷ - وی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده ها در حال از هم پاشیدگی است و سکه های ... کرده؛ به عبارتی اگر هزار تومان در جیبشان داشتند ارزش آن به کمتر از نصف ... در طول 40 سال انقلاب و در دولت یازدهم به دست آمده بود را به تاراج دادید و پول ..... هزار میلیارد تومان اموال دولت یعنی بیش از دو برابر نقدینگی کشور را شناسایی کنیم.

سود عجیب ۸۹ درصدی در ثامن‌الحجج! - فرارو

https://fararu.com/fa/news/338844/سود-عجیب-۸۹-درصدی-در-ثامن‌الحجج

۱۲ آذر ۱۳۹۶ - پرداخت سود ۸۹ درصدی به سپرده‌ها روی دیگر از انحرافات. ... سپرده‌گذارانی که به فاصله کمتر از دو سال با نرخ ۸۹ درصد سودی تا ۲۲ میلیارد تومان ... ثامن الحجج در زمان فروپاشی ثامن الحجج بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار فقره ... قرار می‌گرفت، زمانی که درویشی – مدیر نظارت بانک مرکزی – در نامه‌ای مدیران .... ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲.