برترین ها: نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان داد که دموکرات‌ها اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند. این در حالی است جمهوریخواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.

شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوریخواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

یک ایرانی وارد پارلمان ایالت فلوریدا شد

در مقابل جمهوریخواهان با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت های تنسی، تگزاس، میسوری، ایندیانا و داکاتوی شمالی موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شدند.

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

انتخابات میان دوره‌ای امسال برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده مانده از دوران ریاست جمهوری‌اش اهمیت زیادی دارد. رئیس جمهوری ایالات متحده در اولین واکنش به نتایج انتخابات میان دوره ای در صفحه توئیتر خود از «موفقیتی فوق العاده» سخن گفت.

سخنگوی کاخ سفید پیروزی جمهوریخواهان بر سنای آمریکا را تبریک گفت و آن را شبی بزرگ برای دونالد ترامپ خواند.

رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت‌های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان می‌شود

در آمریکا به مجلس نمایندگان و مجلس سنا روی‌هم کنگره می‌گویند. یعنی در انتخابات پیش‌رو آمریکایی‌ها ترکیب هر دو مجلس را تعیین می‌کنند.

چهره‌های شاخص حزب دموکرات تا این لحظه در مورد استیضاح یا استعفای او چیزی نگفته‌اند. اما اگر بخواهند در مقطعی این طرح را عملی کنند، به رای اکثریت مجلس نمایندگان نیاز دارند. این مسئله در صورتی که دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌ها را در اختیار داشته باشند، محتمل‌تر است.

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا

نتایج اولیه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا

بعد از این انتخابات، فکرها مشغول انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در سال ۲۰۲۰ می‌شود.

در انتخابات ماه آینده، به جز نمایندگان کنگره، فرماندارهای ۳۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا هم تعیین می‌شوند. فرمانداری ۲۶ ایالت از این ۳۶ ایالت در دست جمهوری‌خواهان است.

سندرز پیروزی جمهوری‌خواهان بر سنا را تبریک گفت

معمولا فرماندارها در کارزارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری نقش پررنگی دارند چه با بسیج داوطلبان چه با جمع‌آوری کمک مالی. اگر آرایش فرمانداران ایالتی در رای‌گیری روز شش نوامبر تغییر کند، کارزار انتخابات ریاست جمهوری در ماه‌های منتهی به نوامبر ۲۰۲۰ هم تاثیر خواهد پذیرفت.

هنوز نتایج انتخابات مجلس نمایندگان به طور کامل اعلام نشده اما تاکنون حدود ۶۰ زن موفق به ورود به کنگره شده‌اند که رکوردی کم‌سابقه در ایالات متحده است.

رسانه‌های آمریکا اعلام کرده‌اند که دموکرات‌ها با کسب بیش از ۲۳ کرسی جدید در مجلس نمایندگان، توانسته‌اند اکثریت این مجلس کنگره را کسب کنند. آنها در هشت سال گذشته در اقلیت قرار داشتند و جمهوری‌خواهان موفق شده بودند هر دو مجلس سنا و نمایندگان را به خود اختصاص دهند.

راهنمای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد که از مجموع 435کرسی مجلس نمایندگان براساس آرای شمرده شده، تاکنون نتایج 346کرسی مشخص شده است که 178کرسی متعلق به دمکرات ها و 168 کرسی نیز به نمایندگان جمهوریخواهان تعلق دارد.

این به آن معنی است که دمکرات ها تاکنون 39.8درصد آراء را بدست آورده اند و فعلا صاحب اکثرت هستند وجمهوریخواهان 38.6درصد آرای مجلس نمایندگان را کسب کرده اند.

طبق تازه‌ترین نتیجه انتخابات، در مجلس نمایندگان دموکرات‌ها 218 کرسی و جمهوری‌خواهان 195 کرسی را کسب کردند و در مجلس سنا حزب جمهوری‌خواه با 52 کرسی در برابر 45 کرسی دموکرات‌ها پیش است. نتیجه انتخابات در 22 کرسی مجلس نمایندگان و 3 کرسی در مجلس سنا هنوز اعلام نشده است.

در حالی که با توجه به اعلام آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات آمریکا تنها نتیجه 21 کرسی از انتخابات مجلس نمایندگان باقی مانده، دموکرات‌ها با 219 کرسی در برابر 195 کرسی جمهوری‌خواهان از مجموع 435 کرسی این مجلس همچنان پیشتاز هستند.


منبع : برترین ها


نتایج انتخابات میاندوره‌ای| اکثریت دموکراتها در مجلس ... - ...

https://ir.voanews.com/a/us-midterm-elections/4647916.html

۶ ساعت پیش - نتایج انتخابات میاندوره‌ای| اکثریت دموکراتها در مجلس نمایندگان؛ سنا در دست ... Donald J. Trump (@realDonaldTrump) November 7, 2018.

ویدئوها


1:00:01

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - بخش اول

VOA Farsi

YouTube - ۹ ساعت پیش


1:00:00

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - بخش دوم

صدای آمریکا - ۹ ساعت پیش


2:53

آغاز روند رای دهی در انتخابات میان دوره ای امریکا

www.darivoa.com - ۲۰ ساعت پیش


1:00:00

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - ۳

صدای آمریکا - ۸ ساعت پیش


1:03

اشاره مستقیم پرزیدنت ترامپ به آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران در ...

صدای آمریکا - ۳ مرداد ۱۳۹۷


1:32

مجمع عمومی سازمان ملل چگونه برگزار می‌شود؛ چرا برزیل و آمریکا ابتدا سخن ...

صدای آمریکا - ۲ مهر ۱۳۹۷


3:24

چالش‌های پیش‌روی پرزیدنت ترامپ در سال ۲۰۱۸: انتخابات میاندوره‌ای نوامبر

صدای آمریکا - ۲۲ دی ۱۳۹۶

نتایج وب

لحظه به لحظه با انتخابات کنگره آمریکا - BBC News فارسی - ...

www.bbc.com/persian/live/46118248

۳ ساعت پیش - انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا امروز سه‌شنبه ششم نوامبر (پانزدهم آبان) در ... با آشکار شدن نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات کنگره آمریکا؛ به نظر ...

انتخابات کنگره آمریکا؛ رای‌گیری آغاز شد - BBC News ...

www.bbc.com/persian/world-46107360

رای‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا برای گزینش تمامی اعضای مجلس نمایندگان و حدود یک سوم اعضای مجلس سنای کنگره آغاز شده و با توجه به ... 6 نوامبر 2018 - 15 آبان 1397 ... انتظار می رود نتایج اصلی رای گیری برای کنگره فدرال فردا اعلام شود.

دموکرات‌ها اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا به دست ...

https://fa.euronews.com › اخبار › جهان

۵ ساعت پیش - نتایج انتخابات میان دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که دموکرات‌ها اکثریت ... آغاز انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا؛ نخستین مواجهه دولت ترامپ با افکار عمومی.

انتخابات آمریکا؛ پیروزی دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان | جهان | ...

https://www.dw.com/fa-ir/world/a-46185913

پیش‌بینی‌های اولیه از نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا حاکی از کسب اکثریت در مجلس ... USA Halbzeitwahlen 2018 | midterms | Demokraten in Washington ...

آخرین کارزار احزاب آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای ...

https://www.radiofarda.com/a/us-midterm/29584674.html

۱ روز پیش - شهروندان ایالات متحده روز سه‌شنبه ۱۵ آبان (به‌وقت آمریکا) پای صندوق‌های رای می‌روند تا در انتخابات موسوم به «انتخابات میان‌دوره‌ای» کنگره شرکت کنند ...

آخرین نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا؛ دموکرات ها در ...

parstoday.com/fa/america-i152308

۹ ساعت پیش - نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا حاکی از ... رسانه ها و کارشناسان مسائل سیاسی اعلام کرده اند انتخابات ششم نوامبر 2018، ...

نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا به سختی قابل پیش‌بینی ...

fa.rfi.fr/نتایج-انتخابات-میان‌دوره‌ای-آمریکا-به-سختی-قابل...است-20181102/آمریکا

چهار روز مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، نظرسنجی‌ها رقابت بسیار فشرده‌ای را میان جمهوری‌خواهان و ... منتشر شده در 02-11-2018 روزآمد شده در 02-11-2018 ساعت 19:31.

انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا از صبح امروز آغاز شد - ...

fa.rfi.fr/انتخابات-میان-دوره-ای-کنگره-آمریکا-از-صبح-امروز-آغاز...20181106/آمریکا

انتخابات میان دوره ای سرنوشت ساز کنگره آمریکا از صبح امروز آغاز شد. میلیون ها ... بقلم دلبر توکلی - واشینگتن منتشر شده در 06-11-2018 روزآمد شده در 06-11-2018 ساعت 17:11 ... انتظار می رود نتایج اصلی رای گیری برای کنگره فدرال فردا اعلام شود.

انتخابات ایالات متحده (۲۰۱۸) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/انتخابات_ایالات_متحده_(۲۰۱۸)

انتخابات میان‌دوره‌ای در ایالات متحده آمریکا ... انتخابات ایالات متحده (۲۰۱۸) (انگلیسی: United States elections, 2018) در روز سه شنبه، ۶ نوامبر برگزار خواهد شد. این انتخابات میان دوره ای در دوران رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه، دونالد ترامپ برگزار خواهد شد.

آغاز روند رای دهی در انتخابات میان دوره ای امریکا

https://www.darivoa.com/a/us-midterms-2018-final-preview/4646765.html

ویدئو برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018▶ 2:53

۲۰ ساعت پیش

آغاز روند رای دهی در انتخابات میان دوره ای امریکا. عقرب ۱۵, ۱۳۹۷ ... نگرانی ها مبنی بر تاخیر اعلام نتایج انتخابات ولسی جرگه · رئیس CIA نوار صوتی ...

انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - بخش اول - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=f38_7F37hi8

ویدئو برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018▶ 1:00:01

۹ ساعت پیش - بارگذاری توسطVOA Farsi

انتخابات میاندوره‌ای در روز سه شنبه در ۵۰ ایالت آمریکا و پایتخت برگزار می ... انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا - بخش اول ... Published on Nov 6, 2018 ... پخش زنده نتایج ...

انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا 2018 یا همه پرسی درباره ...

www.iribnews.ir/.../انتخابات-میاندوره-ای-کنگره-آمریکا-2018-یا-همه-پرسی-درباره-عمل...

۸ مهر ۱۳۹۷ - نتایج نظرسنجی رادیو ملی آمریکا حاکی از این است که هر سه آمریکایی یک نفر از آنها بر این اعتقادند که یک کشور خارجی در انتخابات میان دوره ای ...

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا: چشم‌انداز ۴۰ کرسی بیشتر برای ...

https://www.radiozamaneh.com/418787

۱ روز پیش - مردم آمریکا، امروز ۶ نوامبر پای صندوق‌های انتخابات میان‌دوره‌ای می‌روند تا ... گزارش سیاسی کوک – از سازمان‌های مستقل پیش‌بینی نتایج انتخابات – که ...

انتخابات میان دوره ای، چه تأثیری بر سرنوشت دونالد ترامپ ...

https://www.tabnak.ir › تابناک جهان › آمریکا

۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - به گزارش «تابناک»؛ در حالی ‌که انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، معمولاً تعداد اندکی از رأی‌دهندگان و ... آثار نتایج انتخابات 2018 بر ریاست جمهوری ترامپ.

دمکرات ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرند | ...

www.trt.net.tr/.../2018/.../dmkhrt-h-khntrl-mjls-nmyndgn-amrykh-r-bh-dst-my-gyrnd...

بر اساس نتایج غیر رسمی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا٬ دموکرات ها در مجلس نمایندگان ... 07.11.2018 ~ 07.11.2018 دمکرات ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرند. بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات میان دوره ای آمریکا٬ حزب دموکرات‌ اکثریت ...

تصاویر برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

نتیجه تصویری برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

۴ روز قبل

نتیجه تصویری برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

نتیجه تصویری برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

۵ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

۵ ساعت قبل

نتیجه تصویری برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

تصاویر بیشتر برای نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا 2018

گزارش تصاویر

نتایج وب

نتایج زنده انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا/ پیروزی دموکرات‌ها در ...

https://www.isna.ir/.../نتایج-زنده-انتخابات-میان-دوره-ای-آمریکا-پیروزی-دموکرات-ها-در

۱۲ ساعت پیش - رأی‌گیری در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در برخی ایالت‌ها به پایان رسیده و نتایج این انتخابات به تدریج اعلام می‌شود. بر اساس نتایج اعلام شده ...