وزش باد شدید و گردوخاک - بندرعباس

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به رگبار،رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی در غرب و جنوب کشور هشدارداد.

به گزارش ایسنا در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: «با توجه به تغییر الگوی نقشه‌های پیش‌یابی به اطلاع می‌رساند که از اواخر وقت امروز و طی فردا (۱۹ و ۲۰ آبان ماه) برای استان‌های  بوشهر،  نیمه جنوبی  فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهکیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی می شود.

از این رو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی مردم، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران اتخاذ شود.»

___________________

آماده باش تمام ادارات فضای سبز شهر تهران در پی شرایط بحرانی هوا

فضای سبز

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران ضمن تشریح اقدامات این سازمان از ابتدای مهر امسال تا فروردین ماه سال آینده گفت: طبق بررسی آمارهای هواشناسی و احتمال شرایط بحرانی، تمامی ادارات فضای سبز در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، علی محمد مختاری با بیان اینکه همزمان با تغییرات فصلی و شروع سرما، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران اقدام به تهیه و ابلاغ دستورالعمل های کاربردی به زراعی به مناطق بیست و دوگانه شهرداری می کند، اظهار کرد: این اقدامات در راستای بهبود و ارتقاء کیفیت امور نگهداری فضای سبز شهری، دستیابی به الگوهای پایدار و اجرای استراتژی های مدیریت تلفیقی  عوامل خسارت زا انجام می شود. 

وی با بیان اینکه فعالیت های شش ماهه دوم سال از 15 مهر آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال بعد با نظارت مستمر ناظرین عالی این سازمان در سطح فضای سبز شهر تهران به اجرا در می آید، عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات 6 ماهه دوم هر سال، عملیات هرس زمستانه درختان است که شامل تنک کردن تاج درختان جهت مهیا شدن امکان عبور هوا و رسیدن نور کافی ، حذف شاخه و سرشاخه و آرایش شکل ظاهری آن ها ،  حذف پاجوش ها و تنه جوش ها و قطع شاخه های آفت زده ، بیمار، زخمی، شکسته و کج شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: این اقدامات تحت نظارت مستقیم کارشناسان متخصص و کارگران کار آزموده با استفاده از وسایل و ابزار مناسب انجام می شود. هرس زمستانه فعالیتی تخصصی بوده که براساس فرم – زمان گلدهی – مکان کاشت و... گیاهان به اجرا در می آید .

وی با اشاره به اهداف هرس در این فصل اضافه کرد: یکی از اهداف مهم هرس ،حذف شاخه های اضافی به منظور مدیریت زیستی و حفظ " تاج پوشش" گیاهی است. بدیهی است در پاره ای از موارد به دلیل الزاماتی نظیر انحراف درختان از فرم طبیعی خود و ایجاد مزاحمت هایی برای تردد شهروندان، ایجاد معضلات ترافیکی، احتمال سقوط درختان به دلیل حجم تاج، زیباسازی منظر و ساماندهی بلندی درختان در ترکیب با سایر گونه های کاشته شده در مجاورت آن ها،  فعالیت های هرس اجتناب ناپذیر است. اما تحت هر شرایطی حفظ موجودیت درختان و بقای آن ها در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین در مواردی، هرس با هدف کنترل آفات و امراض، کاهش حجم و تراکم شاخه های درختان که بالقوه در صورت ریزش برف های سنگین یا وزش بادهای شدید ، ناپایدار و شکننده خواهند بود صورت می گیرد.

مختاری با بیان اینکه درختان همواره در شرایط طوفانی و بارش های سنگین در معرض خطر قرار می گیرند، اظهار کرد: با بررسی آمارهای هواشناسی و احتمال شرایط بحرانی، تمامی ادارات فضای سبز در حالت آماده باش قرار گرفته و با استفاده از چوب های مخصوص برف تکانی مانع از افزایش بار زیاد برف روی شاخه های درختان شده و در نتیجه از خطرات کج شدن، خوابیدن ، شکستگی و یخ زدگی درختان جلوگیری می شود .

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات پاییز و زمستان می توان به عملیات خاک ورزی به منظور زیر و رو کردن و تهویه خاک اشاره کرد، گفت: این اقدام موجب از بین رفتن بافت های سنگین، ایجاد تخلخل و نفوذ بهتر هوا و رطوبت و در نتیجه بهبود شرایط فیزیکی خاک می شود، ضمن اینکه برخی از آفات خاکزی با این روش به سطح خاک آمده و مورد تغذیه پرندگان قرار می گیرند.

مختاری تاکید کرد: تعویض و اصلاح خاک ، تغذیه و کود دهی ،  روغن پاشی زمستانه بعد از فصل یخبندان و سرمای سخت قبل از بازشدن جوانه های گل و برگ به منظور از بین بردن آفات ، جمع آوری و انتقال سریع زایدات فضای سبز ( بقایای هرس و برگ های خزان شده ) از دیگر اقدامات مستمر در 6 ماهه دوم سال است که با هماهنگی و همکاری ادارات خدمات شهری مناطق صورت می پذیرد. یکی از اقدامات مهم در این زمینه جمع آوری برگ های آلوده به فرم زمستان گذران سفید بالک بوده که دستاوردهای مثبتی در جهت کاهش آفت در سال جاری به همراه داشته است .

بر اساس گزارش شهرنوشت، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه رسیدن فصل سرد و به خواب رفتن درختان فرصت مناسبی جهت برخی اقدامات تکمیلی و آماده سازی نگهداری درختان است، عنوان کرد: از مهم ترین این اقدامات می توان به قیم گذاری – آزادسازی طوقه – ترمیم تشتک های آبخوری – ترمیم پوسیدگی ها –پوشاندن شاخ و برگ درختان حساس به سرمازدگی (مانند نخل ها) و ... اشاره کرد که بر اساس دستورالعمل های ارسالی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و نظارت کارشناسان در سطح مناطق بیست و دوگانه به انجام می رسد .

____________________________


تداوم بارش باران در نقاط مختلف کشور

بارش شدید باران در ساری

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:امروز( ۱۹ آبان‌ماه) در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: فردا (۲۰ آبان ماه) بارش در جنوب غرب و جنوب کشور ادامه پیدا می‌کند و گستره آن مرکز و شرق را در بر خواهد گرفت. ادامه فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه (۲۱ آبان ماه) در مرکز و شمال شرقی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعد از ظهر فردا (۲۰ آبان ماه) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل غربی آن آغاز و گستره آن روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) علاوه بر سواحل غربی به سواحل مرکزی دریا و شمال غربی کشور کشیده می‌شود.

به گفته وی روز دوشنبه (۲۱ آبان‌ماه) دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۲۰ و ۲۱ آبان ماه) نیمه ابری، اوایل شب ابری همراه با بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا به ۱۶ و ۱۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت روز دوشنبه ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


منبع : ایسنا


پیش بینی وضعیت آب و هوای ایلام | خبر فارسی

https://khabarfarsi.com/city/338/weather

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، هوای تهران را برای روز شنبه نیمه ابری و بدون تغییر دما پیش ... خبرگزاری صدا و سیما ۱۳۹۷/۰۸/۱۸ - ۱۶:۲۰ .... هواشناسی قم، آسمانی غبارآلود، برای امروز جمعه 18 آبان ماه 1397 در استان پیش بینی کرده است.

آستارا آب و هوای 25 روزه - پیشبینی AccuWeather برای ...

https://www.accuweather.com/fa/ir/astara/208644/daily-weather-forecast/208644

1 - 5 از 90 روز | تمام 90 روز ... یکشنبه. 20 آبان. 63° /53°. ابر و خورشید. بیشتر ... روز. 63°بالا احساس واقعی® 64° بارش 11%. غالباً آفتابی. باد از; شمال شرقی 7 مایل ...

دماوند آب و هوای 25 روزه - پیشبینی AccuWeather برای تهران ...

https://www.accuweather.com/fa/ir/damavand/211304/daily-weather.../211304

1 - 5 از 90 روز | تمام 90 روز ... یکشنبه. 20 آبان. 48° /32°. احتمال رگبار. بیشتر ... روز. 49°بالا احساس واقعی® 53° بارش 50%. احتمال رگبار. باد از; غرب- جنوب غربی 5 ...

هواشناسی - ایسنا

https://isna.ir/tag/هواشناسی

شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۰; GMT 20:40 ... اخطار سازمان هواشناسی درباره آبگرفتگی معابر عمومی .... وضعیت جوی عتبات عالیات و شهرهای مرزی کشور طی دو روز آینده.

آب و هوای شیراز | پیش‌بینی هوای ۱۰ روز آینده شیراز، ایران در ...

https://fa.euronews.com/weather/asia/iran/shiraz

آب و هوای شیراز | پیش‌بینی هوای شیراز، ایران (دما ، باد ، بارش باران…). در euronews. پیش بینی ۱۰ روزه هوای شیراز.

پیشبنی وضعیت آب و هوا مشهد

weather.horuph.com/forcast/?lang=fa&city=mashhad

شنبه 19 آبان 1397, اندکی بارانی, بالا: 11° / پایین: 2°. یکشنبه 20 آبان 1397, بارانی, بالا: 9° / پایین: 4°. دوشنبه 21 ... آخرین به روز رسانی: 1397/8/19 12:41 AM ...

پُرتال اداره کل هواشناسی استان اصفهان

www.esfahanmet.ir/

سرویس هواشناسی دریافت, کیفیت هوا مشاهده ... وضعیت هوای فعلی, بارش 24 ساعته (تا 9:30 صبح) ... پیش‌بینی وضعیت جوی از روزشنبه ۹۷/۸/۱۹ تا روز دوشنبه ۹۷/۸/۲۱.

سازمان هواشناسی ::

https://www.irimo.ir/far/index.php?agent=mobile

هوای حاضر | شنبه 19 آبان ... آخرین بروز رسانی: ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۰۴:۲۰-. پیش بینی 3 روز آینده تهران ... آخرین هشدارهای هواشناسی · اخطاریه شماره 71 جمعه مورخ 97/08/18. پیرو اخطاریه شماره 70 پنجشنبه مورخ 97/08/17 طی دو روز آینده رگبار ورعدوبرق و وزش باد ...

اداره کل هواشناسی استان لرستان - پیش بینی

www.lorestanmet.ir/

به گزارش روابط عمومی هواشناسی استان لرستان روز چهارشنبه 9 آبان 97 فریده بیرانوند معاونت سازمان برنامه و بودجه استان لرستان در جلسه کمیته سرمایه انسانی اداره کل.

مشهد, ایران پیش بینی آب و هوای 10 روزه - کانال آب و هوا | ...

https://weather.com/fa-IR/weather/tenday/l/IRXX0008:1:IR

با داشتن دقیق ترین پیش بینی آب و هوای 10 روزه برای مشهد, ایران شامل بالاترین و پایین ترین دماها، امکان بارش از طریق ... مشهد, ایران وضعیت آب و هوای 10 روز ... سه شنبه. 30. اکتوبر. غالباً ابری. 12°6°. 20%. شرق جنوب شرقی 13 کیلومتر / ساعت, 66%.

جستجوهای مربوط به هواشناسی روز یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷

هواشناسی تهران


هواشناسی ایلام فردا


هوای اردبیل


هواشناسی اسراییل ایلام


هوای آستارا فردا


هواشناسی رشت


هواشناسی ایلام شش روزه


هوای لحظه به لحظه آستارا

اداره هواشناسی داران

www.daranmet.ir/

دوشنبه. سه شنبه. چهارشنبه. افزایش ابر. ۴° c. ۱۳° c. ۴° c. ۱۴° c. ۳° c. ۱۴° c. هواشناسی اصفهان ... پیش‌بینی وضعیت جوی از روز چهارشنبه ۹۷/۸/۱۶ تا روز جمعه ۹۷/۸/۱۸.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی

www.nkhmet.ir/

تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن های پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد. پیش بینی هر روز از ساعت ۱۲ همان روز تا ساعت ۱۲ روز بعد می باشد. شنبه نوزدهم آبان ماه.

هواشناسی هرمزگان

www.hormozganmet.ir/

۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - وبسایت رسمی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان. ... بعد از ظهر امروز جمعه ۹۷/۸/۱۸ تا روز چهارشنبه ۹۷/۸/۲۳ بر روی استان نشان می دهد که ... شنبه ۱۹ آبان. ۳۱° c. ۲۰° c. صاف تا قسمتی ابری ،همراه با افزایش ابر و احتمال ... وضع هوای فعلی استان.

وضعیت هوای کشور تا روز جمعه - عصرایران

www.asriran.com › صفحه نخست › سیاسی

۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - سازمان هواشناسی برای روز پنجشنبه برای شمال‌شرق و شرق کشور بارش باران پیش‌بینی کرد. به گزارش ایسنا، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در ...

عناوین کل اخبار - شبکه خبر

www.irinn.ir/fa/allnews

سازمان هواشناسی در دو روز آینده درخصوص رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی در جنوب و جنوب غرب کشور و همچنین آبگرفتگی معابر هشدار ... جمعه ۱۸ آبان ۹۷ - ۲۰:۴۲ ...

اداره هواشناسی کاشان

www.kashanmet.ir/

پیش‌بینی وضعیت جوی از روزشنبه ۹۷/۸/۱۹ تا روز دوشنبه ۹۷/۸/۲۱. تفسیر نقشه: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان طی دو روز آینده می‌باشد.

پرتال اداره کل هواشناسی استان گیلان

www.gilmet.ir/

شعار سال 2018 سازمان جهانی هواشناسی : آماده باش جوی ؛ هوشیاری اقلیمی. یک شنبه 6 آبان 1397. اخبار و اطلاعیه ها; پیش بینی جوی; هواشناسی دریایی; هواشناسی کشاورزی ...

به وب سایت اداره کل هواشناسی استان مرکزی خوش آمدید

markazimet.ir/

شعار روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۱۸: آماده باش جوی، هوشیاری اقلیمی. ۱۳۹۷ شنبه ۱۹ آبان ... آرش بهاروند. مدیر کل هواشناسی استان مرکزی. پیش بینی وضعیت آب و هوای اراک ... اطلاعیه شماره ۲۰ مورخ ۹۷/۰۸/۱۳. ۱۳۹۷/۰۸/۱۳. اطلاعیه شماره ۱۹ مورخ ۹۷/۰۸/۰۵. ۱۳۹۷/۰۸/ ...

پورتال اداره کل هواشناسی خراسان رضوی |

www.razavimet.ir/

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی. ... آب و هوای: 8 آبان 97 بروز شده در: 20:20. هنوز هیج محتوایی برای صفحه اول ایجاد ... 2-کاهش دما بین 15 تا 17 درجه سلسیوس از یکشنبه.

اداره کل هواشناسی استان یزد

www.yazdmet.ir/

جهت مشاهده وضعیت هوای هر شهر، روی شهر موردنظر کلیک کنید. تاریخ بروز رسانی : 3 آبان 1397 - 04:20. هوای حاضر; پیش بینی 24ساعت اول ... اطلاعات هواشناسی کشاورزی ...

جستجوهای مربوط به هواشناسی روز یکشنبه ۲۰ آبان ۹۷

هواشناسی تهران


هواشناسی ایلام فردا


هوای اردبیل


هواشناسی اسراییل ایلام


هوای آستارا فردا


هواشناسی رشت


هواشناسی ایلام شش روزه


هوای لحظه به لحظه آستارا