واکنش ها به اظهارات روز سه شنبه سناتور جمهوریخواه، لیندسی گراهام، درباره داشتن تبار ایرانی ادامه دارد. شوخی توهین آمیز این سناتور باعث اعتراض بسیاری از ایرانیان شده است.

او در یکی از برنامه های شبکه “فاکس نیوز” به نام “فاکس و دوستان” درحالی که با حالتی شوخ طبعانه می خندید گفته بود که “اسفناک” خواهد بود اگر آزمایش های دی ان ای نشان دهد اصل و نسب او ایرانی است.

آن حرف سناتور اهل کارولینای جنوبی با واکنش های گسترده ای روبرو شده است. از جمله جمال عبدی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا این اظهارات را “زننده” خواند.

او روز سه شنبه در بیانیه ای نوشت: “اگر از تبار ایرانی وحشت دارید و فکر می کنید همه ایرانی ها دروغگو هستند، تعصب شما درمانی ندارد و شایستگی خدمت در سنای آمریکا را ندارید، چون رای شما بر ده ها میلیون ایرانی و میلیون ها ایرانی الاصل مهاجر دیگر تاثیر می گذارد.”

سناتور گراهام بعدا به شبکه فاکس گفت که آن سخن کنایه ای طنزآمیز به “آیت الله” بود، نه مردم ایران و تاکید کرد که برای مردم این کشور احترام کامل قائل است و آنها را مردمی “شجاع” و “با فرهنگ” می داند. او گفت: “اگر مرا بشناسید می دانید که هیچ کس به اندازه من در مقابل ستمگران از مردم ایران دفاع نمی کند.”

شبکه خبری “سی ان ان” گزارش می دهد که بعضی از چهره های ممتاز صنایع به خصوص در عالم فناوری اطلاعات به این سخنان تاخته اند.

امید کردستانی، رئیس اجرایی توئیتر که در ایران متولد شده، نوشت که سناتور گراهام “باید عذرخواهی کند.” او در توئیتی از این سناتور خواست “لطفا از این پس در حفظ بهترین ارزش های کشور بزرگ ما (آمریکا) و نهادهای آن بکوشید.”

هادی پرتوی مدیر عامل موسسه غیرانتفاعی “Code.org” و برادرش علی از بنیانگذاران این موسسه هم آن اظهارات را اهانت آمیز دانستند. این موسسه به معرفی برنامه های علوم کامپیوتری در مدارس کمک می کند.

سی ان ان می نویسد که این دو برادر که در تهران متولد و در سن ۱۱ سالگی به آمریکا مهاجرت کردند در دوران اولیه کاری شرکت های مهم فناوری از جمله فیسبوک، اوبر و دراپباکس در آنها سرمایه گذاری کرده بودند.

هادی پرتوی به سی ان ان گفت او در طول سکونت در آمریکا از اظهارات نژادپرستانه ای مثل شوخی ها در مورد “لزوم بمباران ایران” یا “به کشورت برگرد” بی نصیب نبوده اما افزود: “به نظر من مشکل واقعی وقتی است که رهبران کشور یعنی کسانی که قرار است سرمشق دیگران باشند، نه فقط این رفتارها را توجیه بلکه خود آن را شروع می کنند.”

او گفت: “بیشتر آمریکایی ها نمی دانند که شرکت هایی مثل ای بی یا دراپباکس را ایرانی ها تاسیس کرده اند.”

همچنین ابی خواننده ایرانی مقیم لس آنجلس هم در اینستاگرام خود نوشت:

«در این روزها اخبار آمریکا و صفحات ایرانیان مقیم خارج لبریز شده از اعتراض به گفته های سناتور “لیندزی گراهام” و گفته های نژاد پرستانه اش در مورد ایرانی بودن احتمالیش، همیشه باعث تاسف است وقتی در جهان امروز با چنین نظراتی روبرو میشویم، ولی به یاد داشته باشیم که اکثر سیاستمداران افراد تمیز و صالحی نیستند و در سیاست های امروز حتی غیرت ایستادگی به روی حرفهایشان را هم ندارند.

کما اینکه شاهد عذر خواهی این سناتور بودیم. به یاد داشته باشیم با تمام اتفاقات نافرجامی که برای ایرانمان افتاده ما نوادگان کوروش بزرگیم که نژاد پرستی را محکوم کرد و منشور آزادی از او برای جهانیان به یادگار مانده.»

منبع : کولاک


واکنش ابی به سخنان سناتور آمریکایی +ماجرای توهین ...

koolakmag.ir › اخبار داغ

۲۰ ساعت پیش - واکنش ها به اظهارات روز سه شنبه سناتور جمهوریخواه، لیندسی گراهام، درباره داشتن تبار ایرانی ادامه دارد. شوخی توهین آمیز این سناتور باعث اعتراض ...

شوخی زشت سناتور آمریکایی: شاید دی‌ان‌ای من ایرانی باشد؛ ...

https://www.alef.ir/news/3970724162.html

۶ روز پیش - شوخی زشت سناتور آمریکایی: شاید دی‌ان‌ای من ایرانی باشد؛ وحشتناک است! ... را دارد، در سخنانی زننده و طعنه آمیز در قالب شوخی، به ایرانیان توهین کرد. ... لیندسی گراهام این شوخی زننده را در واکنش به انتشار آزمایش دی ان ای سناتور دموکرات «الیزبت وارن » به زبان آورد. ..... عبدالباری عطوان: تازه اول ماجرای خاشقچی هستیم ...

اعتراض شدید به شوخی سناتور گراهام درباره تبار ایرانی ...

aftabnews.ir/.../اعتراض-شدید-به-شوخی-سناتور-گراهام-درباره-تبار-ایرانی%7Cنایاک-ا...

۴ روز پیش - توهین لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه به ایرانیان با انتقادهای ... سرویس بین الملل- اظهارات یک سناتور جمهوریخواه امریکایی که در شبکه خبری ... می نویسد واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به این اظهارات گراهام شدید بود. "یارا شهیدی" بازیگر ایرانی سخنان او را "رقت‌بار، نژادپرستانه و ..... آبی وجود ندارد و نخواهد داشت!|

توهین سناتور آمریکایی به ایرانیان - باشگاه خبرنگاران

https://www.yjc.ir › بین‌الملل › ایران

۶ روز پیش - عضو ارشد سنای آمریکا در واکنش به آزمایش دی‌ان‌ای یک سناتور دموکرات با حالتی ... جوان به نقل از نیوزویک، لیندسی گراهام، عضو ارشد سنای آمریکا در واکنش به ... اظهارات توهین‌آمیز گراهام در واکنش به انتشار آزمایش دی‌ان‌ای سناتور وارن بیان شد. .... ادعای ترامپ: ولیعهد سعودی از ماجرای کشته شدن خاشقجی اطلاعی نداشته است!

اظهارات توهین آمیز یک سناتور آمریکایی درباره ایرانیان

https://donya-e-eqtesad.com/.../3453124-اظهارات-توهین-آمیز-یک-سناتور-آمریکایی-در...

۶ روز پیش - لیندسی گراهام، عضو ارشد سنای آمریکا در واکنش به اقدام الیزابت وارن، سناتور دموکرات که برای اثبات آمریکایی بودنش آزمایش دی‌ان‌ای داده بود، در ...

وارد نشده: ابی

واکنش ها به اظهارات جنجالی سناتور گراهام درباره ایرانی‌ها از ...

https://news.gooya.com/2018/10/post-19737.php

۵ روز پیش - حالا این همه ایرانی یا ایرانی‌تبار در آمریکا زندگی می‌کنند، بیش از یک میلیون نفر. ... با این حال ماجرا در شبکه‌های اجتماعی ادامه پیدا کرد و پای شماری از ایرانی ... اما پاسخ فیروز نادری، از مدیران سابق ناسا، به لیندسی گراهام تندتر از پاسخ امید ... By calling us terrible you insult everything that makes America great.

وارد نشده: ابی

توضیح سناتور آمریکایی درباره سخنان توهین آمیز علیه ...

www.ghatreh.com/.../توضیح-سناتور-آمریکایی-درباره-سخنان-توهین-آمیز-علیه-ایرا...

۵ روز پیش - سناتور آمریکایی به سخنان ضد ایرانی بولتون واکنش نشان داد ... لیندسی گراهام پیش از این هم در خردادماه سال 1394 در یک اظهارنظر توهین آمیز دیگر مدعی شده ... واکنش سوئد به ماجرای خاشقجی ... حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین ...

اهانت سناتور آمریکایی به نژاد ایرانی - تقریب - خبربان

https://khabarban.com/21097066/اهانت_سناتور_آمریکایی_به_نژاد_ایرانی

۶ روز پیش - یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی که سابقه بیان لفاظی های زیاد علیه ایران را دارد، ... ایران را دارد، در سخنانی زننده و طعنه آمیز در قالب شوخی، به ایرانیان توهین کرد. ... لیندسی گراهام این شوخی زننده را در واکنش به انتشار آزمایش دی ان ای سناتور ... شهر توکیو قرار دارند و به نظر می‌رسد که نقطه قرمز نقطه آبی را دنبال می‌کند اما ...

اهانت یک سناتور آمریکایی به نژاد ایرانی - پارسینه - خبربان

https://khabarban.com/21097038/اهانت_یک_سناتور_آمریکایی_به_نژاد_ایرانی

۶ روز پیش - ... ایران را دارد، در سخنانی زننده و طعنه آمیز در قالب شوخی، به ایرانیان توهین کرد. ... لیندسی گراهام این شوخی زننده را در واکنش به انتشار آزمایش دی ان‌ای ... کلیدواژه: سناتور آمریکایی سناتور جمهوریخواه آمریکا نژاد ایرانی شبکه فاکس نیوز ... توکیو قرار دارند و به نظر می‌رسد که نقطه قرمز نقطه آبی را دنبال می‌کند اما طی ...

واکنش شخصیت‌های آمریکایی به اظهارات ضدایرانی و ...

https://khabarban.com/.../واکنش_شخصیت_های_آمریکایی_به_اظهارات_ضدایرانی_و_نژ...

۵ روز پیش - اظهارات ضد ایرانی را مطرح کرد وی گفت، اگر در آزمایش دی ان ای من معلوم شود که ... «لیندسی گراهام» در واکنش به علنی شدن آزمایش دی‌ان‌ای این سناتور آمریکایی .... جام نیوز۱ روز قبل; موج انتقادها به اظهارات توهین آمیز سناتور آمریکایی علیه .... سرقت دختران جوان در پوشش مسافر کشی · ماجرای یک معجزه در پیاده‌روی اربعین ...

اسامی فیلم های خارجی با موضوع خیانت

ou.109thelegend.com/G1F

فرکانسهای شبکه های ایرانی هاتبرد az6.ir/web/t2fz0h46-2.html - Translate this ... واکنش ابی به سخنان سناتور آمریکایی +ماجرای توهین "لیندسی گراهام" به ایرانیان.