سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در جدیدترین صحبت های خود راجع به تغییر نام خانوادگی گفت: مخاطب اداره ثبت احوال عموم مردم هستند. افراد بی سواد، باسواد، پولدار، فقیر همه و همه جزو مراجعه کنندگان به ثبت احوال هستند و ما وظیفه ارائه خدمات یکسان به تمام افراد را داریم.

وی افزود: برای تعویض نام خانوادگی قوانین خاصی مطرح است و تنها کسانی می توانند آن را تغییر دهند که نام خانوادگی مناسبی ندارند؛ در غیر این صورت با درخواست تعویض موافقت نمی شود.

ابوترابی خاطر نشان کرد: درصورت تعویض نام خانوادگی، در قسمت توضیحات شناسنامه نام خانوادگی قبلی و تعویض آن قید می‌شود.

برخی به نام خانوادگی خود علاقه ندارند حال سئوال اینجاست که آیا امکان تغییر نام خانوادگی وجود دارد؟ در موارد ذیل ، می توان نام خانوادگی را تغییر داد:

۱- نام خانوادگی ، از دو کلمه بیشتر باشد مانند : فرشچی اصل امامی ، ناصری محمدی مطلق و …

۲- نام خانوادگی‌ ، بیش از یک کلمه و یک عدد باشد مانند چهل تنان محمودی ، جعفری هفت برادران و …

۳- بیش از یک کلمه و حرف باشد مانند : آحسینی نژاد ، ق قنبری پور و…

۴- بیش از یک کلمه و پسوند باشد مانند : محمدی نژاد مطلق ، موسوی فرد متدین و …

۵- نام خانوادگی از واژه های مستهجن و ناپسند ، ترکیب شده باشد مانند : گدا پور

۶- نام خانوادگی از واژه های خارجی باشد . مانند : ویلیامز , کارتر ، میچل و ….

۷- نام خانوادگی های مذموم و نکوهیده که مغایر ارزشهای ایرانی – اسلامی باشد مانند : بی ایمان – پول پرست، کافر و …

۸- هرگاه نام خانوادگی ، اسم یک محل بطور مطلق باشد مانند تهرانی ، اصفهانی ، شیرازی ، تبریزی ، کرجی و …..

۶- هرگاه در نام خانوادگی ، اسم یک محل بصورت پسوند وجود داشته باشد : مانند حسینی تبریزی ، وثیق تهرانی ، مهدوی کرمانی که در این موارد ، پسوند (نام محل) ، قابل حذف است.

۷- در هر مورد که افراد ، به هر دلیل شخصی ، مایل باشند نام خانوادگی خود را تغییر دهند ، مشروط به انکه کسی که قبلا آن نام را دارد، معترض نباشد.

منبع : کولاک

سازمان ثبت احوال کشور-تغییر نام و نام‌خانوادگی

https://www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid=81

12 - تغییر نام کسانیکه با تأیید مراجع ذیصلاح به دین مبین اسلام مشرف می شوند . ... تغییر می توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال نسبت به درخواست تغییر نام ... دارنده حق تقدم نام خانوادگی کسی است که برای اولین بار در قلمرو هر اداره ثبت احوال مستقل نام ... ماده 41 قانون ثبت احوال نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی پدر تغییر دهند .

منبع : کولاک

شرایط تغییر نام خانوادگی

stockholm.mfa.ir/uploads/شرایط_تغییر_نام_خانوادگی.htm

1- دارنده حق تقدم نام خانوادگی کسی است که برای اولین بار در قلمرو هر اداره ثبت ... اشخاص واجد شرایط می توانند در موارد زیر تغییر نام خانوادگی خود را درخواست نمایند:.

چگونه نام خانوادگی خود را عوض کنیم - خبرگزاری میزان

www.mizanonline.com/fa/news/233237/چگونه-نام-خانوادگی-خود-را-عوض-کنیم

۲۷ مهر ۱۳۹۵ - نبوی با توجه به قوانین تغییر نام خانوادگی، عنوان کرد: در صورتی که ... وی خاطرنشان کرد: اگر پدری نام خانوادگی خود را تغییر دهد فرزند کبیر بدون رعایت حق تقدم می‌تواند ... نام خانوادگی خود را تغییر دهند باید تنها قانون حق تقدم را رعایت کنند اما ... شجاع‌تر از بارسلونا/ حمله ارتش سرخ با ۱۰۰ هزار نفر/ کی روش گزینه ...

چگونگی تغییر نام خانوادگی به همراه توضیح قانون ثبت احوال ...

https://www.yasa.co/blog/how-to-change-last-name/

دارنده حق تقدم نام خانوادگی کسی است که برای اولین بار در قلمرو هر اداره ثبت احوال مستقل نام ... مواردیکه اشخاص می توانند درخواست تغییر نام خانوادگی نمایند ... برابر تبصره ماده ۴۱ قانون ثبت احوال نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی پدر تغییر دهند.

شرایط 12 گانه تغییر نام خانوادگی اعلام شد - برترین ها

www.bartarinha.ir/fa/news/19808/شرایط-12-گانه-تغییر-نام-خانوادگی-اعلام-شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال افرادی که نام خانوادگی آنان نامناسب است با داشتن ۱۲ دلیل می‌توانند به راحتی برای تغییر نام خانوادگی خود اقدام کنند.

وارد نشده: دهند

چه کسانی می توانند نام خانوادگی خود را تغییر دهند؟+ روش و ...

koolakmag.ir › دانستنی ها

۶ ساعت پیش - سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در جدیدترین صحبت های خود راجع به تغییر نام خانوادگی گفت: مخاطب اداره ثبت احوال عموم مردم ...

تغییر کامل نام خانوادگی در یک هفته - تابناک | TABNAK

www.tabnak.ir › صفحه نخست › اجتماعی

۲۰ دی ۱۳۹۰ - مدیر کل ثبت احوال استان تهران گفت: تغییر کامل نام خانوادگی ظرف مدت ... مدیر کل ثبت احوال استان تهران ادامه داد: باید فردی که می‌خواهد نام خانوادگی خود را تغییر دهد از فردی که می‌خواهد از نام خانوادگی وی .... می تونی حسینی رو با یک پسوند که قبلاً کسی از اون استفاده نکرده باشه .... وزرا و نمایندگان چقدر مالیات می دهند؟

چگونه نام و نام خانوادگی‌ خود را تغییر دهیم؟ » اصفهان امروز

esfahanemrooz.ir/50059-چگونه-نام-و-نام-خانوادگی-خود-را-تغییر-دهیم؟.html

۲۰ تیر ۱۳۹۷ - برخی از مردم از نام، نام خانوادگی و یا پسوند نام خانوادگی خود ناراضی هستند اما در خصوص چگونگی تغییر این اطلاعات اطلاعاتی ندارند اما قانون راهکارهای خوبی را در این زمینه ارایه داده است. ... چه کسانی می توانند نام خود را تغییر دهند؟ ۱.

چگونه نام کوچک خود را تغییر دهیم؟! - باشگاه خبرنگاران

https://www.yjc.ir › اجتماعی › حقوقی قضایی

۲۲ مهر ۱۳۹۱ - نام کوچک و نام خانوادگی از احوال شخصی بشمار می‌آید و به تعبیر دیگر جزء ... می‌توان به هر فردی اجازه داد بدون قید و شرط نام کوچک خود را تغییر دهند؟ ... از این‌ رو کسی که نفعی معنوی در تغییر نام کوچک دارد چنانکه نام کوچک او عرفاً مستهجن و ناپسند و موجب شرمندگی او در بین مردم است، می‌تواند تغییر آن را از دادگاه بخواهد.

چگونگی تغییر نام و نام خانوادگی در شناسنامه،هزینه،مدارک - حق ...

https://www.haqjoo.com/17195/چگونه-نام-کوچک-را-در-شناسنامه-تغییر-دهیم/

کسانی که نام آنها از نام های مذهبی انتخاب شده است در صورتی می توانند نام خود را تغییر دهند که نام مذهبی دیگری را برای خود انتخاب کنند و البته باید نام مذهبی انتخاب ...

وارد نشده: روش

چگونگی تغییر نام و نام خانوادگی در شناسنامه،هزینه،مدارک - حق ...

https://www.haqjoo.com/17195/چگونه-نام-کوچک-را-در-شناسنامه-تغییر-دهیم/

کسانی که نام آنها از نام های مذهبی انتخاب شده است در صورتی می توانند نام خود را تغییر دهند که نام مذهبی دیگری را برای خود انتخاب کنند و البته باید نام مذهبی انتخاب ...

وارد نشده: روش

چگونه می‌توان «نام خانوادگی» را تغییر داد؟ - ایسنا

https://www.isna.ir/news/91030302095/چگونه-می-توان-نام-خانوادگی-را-تغییر-داد

۳ خرداد ۱۳۹۱ - اما اگر وراث بخواهند به شخصی اجازه دهند که نام خانوادگی آنها را انتخاب کند، باید همگی اجازه دهند. ... اشخاص واجد شرایط می‌توانند در موارد زیر تغییر نام خانوادگی خود را درخواست کنند؛ این ... چگونگی حذف پیشوند یا پسوند از نام خانوادگی.

نحوه درخواست تغییر نام شناسنامه - موسسه حقوقی اعظم شفائی

www.shamslawyers.com/blog/تغییر-نام-شناسنامه/

3- نامهایی که مقام یا منصب یا میزان تحصیلات را نشان می دهند. ... 4- القابی که معمولاً برای بزرگداشت به نام کسی اضافه می کنند یا به جای نام او به کار می برند. ... بنابراین درصورتیکه قصد جدی تغییر نام در شناسنامه خود را دارید، بهتر است پیش از .... می خواهم بدانم که طولانی بودن نام و نام خانوادگی و پسوند بر روی هم می تواند سبب تغییر ...

تغییر نام خانوادگی - اداره کل ثبت احوال استان ایلام

www.ilam-sabteahval.ir/index.php/2014-08-27.../2014-09-01-08-33-53

دارنده حق تقدم نام خانوادگی کسی است که برای اولین بار در قلمرو هر اداره ثبت احوال مستقل نام ... اشخاص می توانند در موارد ذیل درخواست تغییر نام خانوادگی نمایند : ... برابر تبصره ماده ۴۱ قانون ثبت احوال نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی پدر تغییر دهند .

تعیین و تغییر نام‌خانوادگی | کانون سردفتران و دفتریاران

www.notary.ir/node/404

اولاً؛ نام‌خانوادگی فرد در طول زندگی ثابت باقی بماند و تغییر آن محدود به موارد ... با این حال براساس تبصره فرزندان کبیر می‌توانند برای خود نام‌خانوادگی دیگری انتخاب .... اما وراث به تنهایی نمی‌توانند به دیگری اجازه دهند که نام‌خانوادگی آنها را اختیار نماید. ... اگر کسی نام‌خانوادگی خود را که در دفاتر سجل احوال ثبت کرده است مطابق مقررات ...

وارد نشده: روش

: فرصت در دل مشکلات | TED Talk - TED.com

ویدئو برای چه کسانی می توانند نام خانوادگی خود را تغییر دهند؟+ روش و چگونگی تغییر▶ 21:58

https://www.ted.com/talks/aimee_mullins_the...of.../transcript?...

۱۱ آبان ۱۳۸۹

اما دونده مبتکر امی مولینس این کلمه را جور دیگری تعریف می کند ,او نشان می دهد که چطور ... ران و زانو برای افراد سالخورده چیزهایی هستند که به آدمها اجازه می دهند تا بتوانند هر ...

چگونه نام و تاریخ تولدمان را تغییر دهیم؟ - جام جم آنلاین

jamejamonline.ir › جام جم سرا › زندگی

۱۲ آذر ۱۳۹۲ - کسی که قصد این کار را دارد، حتما سر و کارش به شورای عالی ثبت احوال خواهد افتاد، چون این ... هرفرد می‌تواند پس از رسیدن به سن قانونی (۱۸ سالگی)، نام خانوادگی خود را تغییر دهد. ... وی موجب ننگ و آزار دیگر اعضای خانواده شود، اعضای خانواده می‌توانند نام خود را تغییر دهند. .... روش‌های طبیعی برای بهبود حساسیت به انسولین.

آیا می شود سن خود را در ثبت احوال کم و زیاد کنیم؟ - خبرآنلاین

https://www.khabaronline.ir/detail/213831/society/family

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - وی با اشاره به اینکه قانونگذار تغییر سن را در سال 86 ممنوع کرده است، ... و فرد می تواند با طرح دعوی در دادگستری نسبت به مشکل سن خود اقدام کند.

اداره کل ثبت احوال استان اصفهان - پرسش و پاسخ متداول: سجلی

www.eocr.ir/faq.php?cat_id=1

در موقع تغییر نام خانوادگی باید حق تقدم با کسی است که در قلمرو داره ثبت احوال محل صدور شناسنامه, نام خانوادگی را برای اولین بار به نام خود ثبت نموده باشد.صاحب حق تقدم یا فرزندان وی می توانند به دیگران اجازه میدهند که از نام و نام خانوادگی آن ها استفاده شود. چناچه نام ... متقاضی مستندات توجیهی نام درخواستی را به ثبت احوال ارئه دهند. 4.

همراه اول - ترابردپذیری شماره همراه

https://join.mci.ir/

نوع سیم کارت: دائمی اعتباری. نام *. نام خانوادگی *. نام پدر *. شماره شناسنامه * .... ترابرد به اپراتور همراه اول به سهولت و به یکی از روش های ذیل امکان پذیر است ... وجود این خدمت، کاربران می توانند اپراتور خود را بدون تغییر دادن شماره تلفن همراه تغییر دهند. ... اپراتوری که مشترک جهت دریافت خدمات تلفن همراه برای بار اول، در آن ثبت نام کرده، ...

دیابت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/دیابت

این روش به افراد دیابتی خصوصاً بیمارانی که انسولین تزریق می‌کنند یا ... بعد از پایان بارداری کماکان دچار دیابت باقی بماند و لذا نوع دیابتش به نوع ۲ تغییر داده شود؛ .... مشخص شده‌است که بارداری خود می‌تواند یکی از عوامل ایجادکننده دیابت باشد. ... است و علایم غیرمعمول بسته به دیابت نوع یک و دو مشاهده می‌شود یا سابقه خانوادگی قوی ...

[PDF]اﻗﺎﻣت ﭘﻧﺎھﻧدﮔﺎن در ﮐﺎﻧﺎدا ﺑﺎ ﮐﻣﮏ دوﻟت - Government of Canada

https://www.canada.ca/content/dam/ircc/migration/ircc/english/pdf/.../gar_farsi.pdf

به شما غذا و لباس داده خواهد شد و دیگر تازه واردان مثل خود را مالقات خواهید ک. رد . •. کارکنان ... ن سازمانها میتوانند در تکمیل فرمها، گرفتن کارت اقامت، درخواست بیمه ی بهداشت و شماره بیمه ی. اجتماعی و غیره کمک ... تغییری در وضعیت. تأهل ... هر کسی که در فرم درخواست شما فهرست نشده باشد در آینده نمیتواند به کانادا بیاید . اگر بستگان شما ...

پرسش‌های متداول - – ایرنیک

https://www.nic.ir/Frequently_Asked_Questions

صاحب امضا در درخواست کتبی به چه کسی اطلاق می‌شود؟ ... مدیریت رابطه‌های مجاز; مدیریت شناسه های آشنا; روش های پرداخت; خرید اعتبار برای ... اگر گذرواژه خود را می‌دانید و می‌خواهید آنرا تغییر دهید پس از ورود به سامانه ایرنیک .... نام دامنه درخواستی می‌تواند ترکیبی از علامت تجاری به همراه نام کالایی باشد که علامت برای آن به ثبت رسیده است.

بخش گذرنامه - سفارت جمهوری اسلامی ایران

iranembassy.no/fa/masterpages/faq.htm

پاسخ 1 نخست باید نسبت به تعویض شناسنامه قدیم خود اقدام کنید. ... صادره برای شما توضیح دهند که نام مندرج متقاضی در گذرنامه نروژیش همان نام اصلی اوست. پرسش 8 نام و نام خانوادگی و تاریخ تولدم به استناد شناسنامه ایرانی تغییر یافته است. ... پرسش 9 کسی که نامش در گذرنامه به عنوان همراه ثبت شده، آیا می تواند بدون صاحب اصلی ...

[DOC]سوالات کارت هوشمند ملی

https://moi.ir/portal/file/?460024/پرسشهای-متداول.docx

شماره ملی هر فرد عددی منحصر به فرد و ثابت بوده که با تعویض کارت، تغییر نخواهد کرد. ... 9000 تومان و چنانچه تحویل کارت هم انجام دهند 2000 تومان جداگانه دریافت می نمایند.) ... آیا پدر بدون تغییر نام خانوادگی خود، می تواند درخواست تغییر نام خانوادگی ...

چطور می توانم نام و نام خانوادگی ام را عوض کنم؟ - پارسینه

https://www.parsine.com › صفحه نخست › حقوق

۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - پاسخ: بموجب ماده ۴۰ قانون ثبت احوال تغییر نام خانوادگی اشخاص ... در پاره‌ای از موارد شخص متقاضی می تواند تقاضای تغییر نام کوچک خود را بنماید. ..... سلام من فامیلم پارسائى هست دوسش ندارم لطفا خواهشا اگه کسی میدونه و ... کاش قانونی بود برای اینکه بچه ها بتوانند نام و یا فامیلی خود را هرگونه که هست تغییر دهند حتی ...

پرسش گذرنامه | سفارت جمهوری اسلامی ایران برن

iranembassy.ch/fa/76

۵ تیر ۱۳۹۲ - پاسخ1 نخست باید نسبت به تعویض شناسنامه قدیم خود اقدام کنید. ... برای شما توضیح دهند که نام مندرج متقاضی در گذرنامه سوئیسیش همان نام اصلی ... پرسش 9 کسی که نامش در گذرنامه به عنوان همراه ثبت شده، آیا میتواند ... پرسش 23- اگر فردی نام و یا نام خانوادگی اش در شناسنامه تغییر کرده باشد می بایست گذرنامه را ...

نظام دموکراتیک در سوئد - Informationsverige.se

https://www.informationsverige.se/Persiska/.../Det-demokratiska-systemet-i-Sverige.as...

در صورتی که دولت به وظایف خود عمل نکند پارلمان می تواند آن را وادار به استعفا کند. قوانین اساسی به رسانه هاو مردم این اجازه را می دهند که بر روش اداره سوئد نظارت داشته باشند. ... برای اگاهی بیشتر از چگونگی سیستم حکومتی در ســوئـد می توانیـد به پایگاه .... را می دهـد تا به روش هـای گـونــاگـون در امــور اجتمـاعـی شرکت کنند و در تغـییر ...

مهاجرسرا | اسم و فامیل در آمریکا و نحوه تغییر آن

https://www.mohajersara.org/forum/thread-2085-page-2.html

2010-01-19 ساعت 11:56 (آخرین تغییر در ارسال: 2010-01-19 ساعت 14:22 .... بنا بر رسم ایرانی زن میتواند فامیلی متفاوتی داشته باشد و هیچ مشکلی نیست. ... متاهل است، حاضر به تغییر فامیل خانوادگی و پدری خود به فامیل همسرش نشده است .... تغییر می دهند. ... اگر کسی می خواهد به آیینها و اصل خود پایبند بماند چرا فقط زورش به آن بچۀ ...

اسامی ممنوعه در سازمان ثبت احوال - شیعه نیوز

www.shia-news.com/fa/news/35600/اسامی-ممنوعه-در-سازمان-ثبت-احوال

۳ خرداد ۱۳۹۱ - اما اگر وراث بخواهند به شخصی اجازه دهند که نام خانوادگی آنها را انتخاب کند، باید همگی اجازه دهند. ... اشخاص واجد شرایط می‌توانند در موارد زیر تغییر نام خانوادگی خود را درخواست کنند؛ ... تعیین نام خانوادگی اطفال در موارد خاص و چگونگی نام گذاری اطفال نامشروع ..... میخاسم بدونم ایا کسی قرار هس جواب این همه سوال بی پاسخ رو بده؟