بعد از پیغام های مجلس مبنی بر استیضاح وزیر صمت و درحالیکه نمایندگان مترصد استیضاحشریعتمداری بودند، وی از سمت خود استعفا داد. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رییس جمهور خبر داد. به نقل از خانه ملت، الیاس حضرتی از استعفای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی رییس جمهور خبر داد.

استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده و قرار بود در نشست هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شود.

از علی اشرف افخمی به عنوان گزینه احتمالی برای وزارت صمت نام برده می شود. علی اشرف افخمی (زاده ۲ آبان ۱۳۲۹ تهران)  است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن فعالیت می‌کند.

افخمی از ۱۱ آبان سال ۱۳۹۲  تا کنون عهده دار این سمت بوده است. افخمی دانش‌آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است وی در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲ ریاست هیئت مدیره بانک کارآفرین را برعهده داشت.

از دیگر سوابق مدیریتی افخمی می‌توان به: مدیرعاملی سازمان صنایع ملی ایران، معاونت وزیر کار و امور اجتماعی، قائم‌مقام رئیس سازمان تأمین اجتماعی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکتکشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

علی اشرف افخمی یکی از گزین هایی است که در روزهای اخیر به عنوان یکی از گزینه هایی حضور در تیم اقتصادی دولت از او نام برده می شود.

منبع : کولاک

انتخاب سخت ‌روحانی ؛چه کسی سکاندار وزارت صنعت، معدن و ...

namehnews.ir/.../انتخاب-سخت-‌روحانی-چه-کسی-سکاندار-وزارت-صنعت-معدن-و-تجارت-م...

۳۱ تیر ۱۳۹۶ - انتخاب سخت ‌روحانی ؛چه کسی سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود ؟ علاوه بر اینکه گزینه‌های مختلفی از سوی افراد نزدیک و دور یا مطلع از لیست‌های احتمالی برای ... قطعا انتخاب گزینه مناسب برای جایگزینی سکاندار فعلی وزارت صنعت، معدن و ... جز محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور که در کارنامه خود زمانی وزیر ...

چه کسی سکاندار وزارت صنعت می‌شود؟ - روزنامه دنیای اقتصاد

https://donya-e-eqtesad.com/بخش.../3236391-چه-کسی-سکاندار-وزارت-صنعت-می-شود

۳۱ تیر ۱۳۹۶ - محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور، جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی ... ریاست‌جمهوری به عنوان گزینه احتمالی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شد. ... جعفر اسلامی یکی از گزینه‌های جدی برای جایگزینی محمدرضا نعمت‌زاده است که با ... وی که همچون دومین گزینه جدی جایگزینی وزارت صنعت، معدن و تجارت زودتر از موعد ...

گزینه های احتمالی مدیران روحانی در دولت دوازدهم؛ از معاون اول تا ...

shiraze.ir/.../گزینه-های-احتمالی-مدیران-روحانی-در-دولت-دوازدهم-از-معاون-اول-تا-وزرا-و-ر...

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - آنچه گفته می‌شود گمانه زنی است با این وجود هنوز هیچ‌کدام از اعضای ... "اعضای وزیران پیشنهادی کابینه دولت جدید دوازدهم حسن روحانی چه کسانی هستند .... ظفرقندی و حریرچی (معاون قاضی‌زاده) نیز ازجمله گزینه‌های احتمالی دیگر و جایگزین او خواهند بود. ... 18- وزارت صنعت، معدن و تجارت: گفته می‌شود محمد نهاوندیان رئیس فعلی ...

ریاست بانک مرکزی و وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد، ...

www.didbaniran.ir/.../47558-ریاست-بانک-مرکزی-وزرای-صنعت-معدن-تجارت-اقتصاد-...

۱ مرداد ۱۳۹۷ - ... جلسه امروز با رئیس جمهور احتمال تغییرات در کابینه دوازدهم طی هفته های ... بر اساس شنیده ها می توان دیواندری را یکی از گزینه های جدی بانک ... کرباسیان در وزارت اقتصاد شده و هدایت این وزارتخانه را عهده دار شود. ... رفت و محمد شریعتمداری وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت جایگزین علی ... چه کسی پارازیت ها را میفرستد؟

آیا شریعتمداری از وزارت صنعت می رود؟/جانشین شریعتمداری ...

www.baeghtesad.com/...تجارت.../20977-آیا-شریعتمداری-از-وزارت-صنعت-می-رود-جان...

۸ مرداد ۱۳۹۷ - جانشین شریعتمداری در وزارت صنعت چه کسی خواهد بود ... به گزارش پایگاه خبری "بااقتصاد"، محمد شریعتمداری وزیر صنعت از رفتنی های ... شنیده های اقتصاد آنلاین نشان می دهد علی اشرف افخمی جدی ترین گزینه برای جایگزینی شریعتمداری است. همچنین از علی ربیعی بعنوان جایگزین معاونت اجرایی نام برده می شود.

وارد نشده: معدن ‏احتمالی

شنیده‌ها درباره تغییرات کابینه - فرارو

https://fararu.com/fa/news/318761/شنیده‌ها-درباره-تغییرات-کابینه

۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - در میان تغییرات سیاسی احتمالی دیگر گفته می شود احتمال تغییر علی ... وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ازجمله وزارتخانه‌هایی است که دولت لایحه ... محمد شریعتمداری، محمود واعظی و مرتضی بانک به عنوان گزینه های احتمالای جایگزینی نهاوندیان مطرح هستند. ... اما فعلا با کسی راجع به موضوع کابینه آینده صحبت نشده است.».

روزنامه اعتماد96/4/31: انتخاب سخت روحانی - Magiran

www.magiran.com/npview.asp?ID=3595837

صنعت انتخاب سخت روحانی چه کسی سکاندار وزارت صنعت، معدن و تجارت می شود ؟ ... نزدیک می شویم، در لیست پیشنهادی تعداد گزینه های احتمالی وزارت عریض و طویل صنعت، ... محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس جمهور که در کارنامه خود زمانی وزیر بازرگانی نیز ... شاید تنها گزینه ای که تاکنون برای جایگزینی محمد نعمت زاده مطرح شده و کمتر ...

سناریو‌های حذف و اضافه کابینه - Gooya News

https://news.gooya.com/2017/06/post-4402.php

۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - اما گزینه‌های پیشنهادی چه کسانی هستند؟ گفته می‌شود محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی که در دولت یازدهم معاونت اجرائی ... البته وزارت «صنعت، معدن و تجارت» ازجمله وزارتخانه‌هایی است که دولت قصد دارد لایحه ... بدهد - ظفرقندی و حریرچی (معاون قاضی‌زاده) ازجمله گزینه‌های احتمالی و جایگزین او خواهند بود.

کابینه کماکان ″مردانه″ دوازدهم با وجود ۵۰ درصد تغییر | ایران ...

https://www.dw.com/fa-ir/کابینه-کماکان-مردانه-دوازدهم-با-وجود-۵۰.../a-40014284

فهرست گزینه‌های روحانی برای دولت دوازدهم نشانگر تغییری ۵۰ درصدی در دولت جدید اوست. ... معاون وزیر ارتباطات است که در صورت رأی اعتماد مجلس جایگزین محمود واعظی می‌شود. ... ۱۲− محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور نیز قرار است در صورت موافقت مجلس جای محمدرضا نعمت‌زاده ۷۲ ساله را در وزارت صنعت، معدن و تجارت بگیرد.

«نوبخت، سیف، آخوندی، کرباسیان و شریعتمداری» رفتنی ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › سیاسی

۱۰ تیر ۱۳۹۷ - حالا از درون دولت خبر می رسد که «حسن روحانی» در ارتباط با تغییر پنج تن از اعضای ... همچنین گفته می شود که رئیس جمهور برای تغییر «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین ...... خواهیم دید که با رفتن اینها و آمدن جایگزین های آنها تغییری ایجاد نخواهد شد.

کابینه دوازدهم / گزینه های سکانداری صنعت در کابینه دوم روحانی

https://www.eghtesadnews.com/.../176472-کابینه-دوازدهم-گزینه-های-سکانداری-صنع...

۳۱ تیر ۱۳۹۶ - محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رییس‌جمهور، جانشین رییس‌جمهور در شورای ... نفت در امور صنعتی و مشاور معاون اجرایی رییس‌جمهور در امور صنعتی دیده می‌شود. ... جعفر اسلامی یکی از گزینه‌های جدی برای جایگزینی محمدرضا نعمت‌زاده است ... اصلی‌ترین گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، کسی جز رضا ویسه نیست.

7+1 وزیری که احتمالا در دولت دوم روحانی نیستند + گزینه های ...

https://www.eghtesadnews.com/.../173330-وزیری-که-احتمالا-در-دولت-دوم-روحانی-نیس...

۷ تیر ۱۳۹۶ - آنچه در ادامه می خوانید، دلایل احتمالی تغییرات در وزارتخانه ها و گزینه های ... گفته می شود، «محمد شریعتمداری» که یک چهره اصلاح طلب به شمار می رود، ... از «محمد ستاری فر» و «مرتضی بانک» به عنوان گزینه های احتمالی جایگزینی او نام برده می شود. .... وزارت صنعت، معدن تجارت بود که گفته می شود به دلیل اختلاف با وزیر از ...

کدام یک از وزیران با صندلی وزارت خداحافظی می‌کنند + اسامی - ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › سیاسی

۲۵ تیر ۱۳۹۶ - جدی ترین گزینه جانشینی واعظی، کسی نیست جز «نصرالله جهانگرد» ... اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تا زمان معرفی کابینه دوازدهم با نظر ... همچنین از «محمد شریعتمداری» معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس ستاد ... و گردشگری به عنوان دیگر گزینه های احتمالی این وزارتخانه یاد می شود که خیلی نمی تواند محل اعتبار باشد.

روزنامه جهان صنعت: گزینه‌های احتمالی وزارتخانه چه کسانی هستند

www.pishkhaan.net/news/28112

۱۹ تیر ۱۳۹۶ - البته گزینه دیگر کابینه محمد سعید‌نژاد از معاونان وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل سازمان ... فضلی در وزارت کشور حاکی از آن است که او در جای خود ابقا می‌شود‌‌. با این حال گزینه‌های دیگری هم برای این سمت مطرح شده ؛ محمد شریعتمداری، معاون اجرایی ... وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با سه گزینه احتمالی رضا ویسه، معاون هماهنگی و ...

گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت دولت دوازدهم را بشناسید - ...

https://www.tasnimnews.com › اقتصادی › صنعت و تجارت

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ... تعدادی از وزارتخانه ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت داغ بود و هر کس ... برخی از مسؤلین اجرای این طرح را به نفع تجارت و صنعت می دانستند اما ... محمد شریعتمداری جایگزین نعمت زاده در وزارت صنعت، معدن و تجارت شده و ... به عنوان گزینه نهایی دولت برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی شود. ... واژه های کاربردی مرتبط.

وارد نشده: احتمالی

روزنامه خبر جنوب - سناریو‌های حذف و اضافه کابینه

khabarjonoub.ir/12286_سناریو‌های%20حذف%20و%20اضافه%20کابینه.html

۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - شنیده‌ها حاکی از تغییر وزیران کشور، علوم، آموزش‌ و‌ پرورش، صنعت، راه‌ و‌ شهرسازی و ... روزنامه شرق درباره تغییرات احتمالی کابینه دوم حسن روحانی نوشت: «. ... گفته می‌شود محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی که در دولت ... دیگر از گزینه‌های پیشنهادی این وزارتخانه است و ممکن است جایگزین محمد فرهادی شود.

[PDF]Untitled - سازمان بنادر و دریانوردی

https://www.pmo.ir/.../b2548cd7d32b73fdf5b0750a64140da4d60eee51ae2e2c6db1f6...

احتمال تو. التالی و بارگیری در البلاد تم برات نشر الى د ناد نیست اتمالا بارشین ..... گفتند می شود محمد شریعتمداری، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی که در دولت یازدهم معاونت ... البته وزارت صنعت، معدن و تجارت » از جمله وزارتخانه هایی است که دولت قصد دارد ... از گزینه های پیشنهادی این وزارتخانه است و ممکن است جایگزین محمد فرهادی شود، ...

۷ معاون شریعتمداری که با ابلاغ قانون، باید از وزارت صنعت ...

www.tabnakazarsharghi.ir/.../۷-معاون-شریعتمداری-که-با-ابلاغ-قانون-باید-از-وزارت-...

۶ روز پیش - هفت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابلاغ قانون اصلاح قانون ... این در حالی است که جایگزین این افراد مشخص شده و کمیته انتصابات وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهادات خود را در این رابطه به محمد شریعتمداری ... ۶) صادق نجفی؛ معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران.

وزیر صنعت: اقدام سایپا در نوسازی ناوگان تجاری، با ارزش و ...

aftabnews.ir/.../وزیر-صنعت-اقدام-سایپا-در-نوسازی-ناوگان-تجاری-با-ارزش-و-ستودنی...

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید اقدام سایپا در جایگزینی خودروهای تجاری فرسوده و ... محمد شریعتمداری در مراسم تحویل 200 دستگاه خودرو تجاری به مشتریان در ... وی به نقش خودروهای تجاری فرسوده در زمینه افزایش آلایندگی های زیست محیطی ... را به این بخش هدایت کند که در تاریخ کشور اقدامی بی سابقه محسوب می شود.

تلاش برای تحمیل گزینه‌های خاص استانداری - مشرق نیوز

https://www.mashreghnews.ir/news/.../تلاش-برای-تحمیل-گزینه-های-خاص-استانداری

۳۰ شهریور ۱۳۹۶ - وزیر کشور این روزها تاکید دارد استانداران باید از بین افراد معتدل و با نگاه ... هنوز از سوی شریعتمداری وزیر صنعت معدن تجارت چراغ سبزی دریافت نکرده است. ... می شود و احتمال حضور جمالی پور فرماندار فعلی شهر ری و آقازاده معاون سابق وزیر ... همچنین گفته می‌شود خباز در دولت جدید از استانداری سمنان کنار گذاشته خواهد ...